Naranek Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 For at en slik anbefaling skal ha noen som helst positiv verdi må det være et stort reiseselskap som har noe å tape, og ikke bare kan starte opp igjen under et nytt navn. Hvis det er et knøttlite selskap som bare driver med f.eks. Tyrkia-reiser er det vel så sannsynlig at de har et samarbeid med denne selgeren, og får prosenter av salget de bringer inn. Lenke til kommentar
kig Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) For at en slik anbefaling skal ha noen som helst positiv verdi må det være et stort reiseselskap som har noe å tape, og ikke bare kan starte opp igjen under et nytt navn. Hvis det er et knøttlite selskap som bare driver med f.eks. Tyrkia-reiser er det vel så sannsynlig at de har et samarbeid med denne selgeren, og får prosenter av salget de bringer inn. - Jeg aner ikke hvilken avanse selskapet evt har av dette, men ja, det er et samarbeid. - Ja det er et stort selskap, og som har operert her nede i mange år. -Derfor burde en kunne føle trygghet i forhold til deres råd, som vi da også gjorde. -Har fått vite nylig av noen som har handlet her nede før -at innehaver av forretningen er relativt ny. - Kunder som tidligere har handlet her, har opplevd hyggelige priser og utmerket service , samt ok kvalitet på varene. Pga kraftig prisstigning siste par årene i forretningen, har de nå kuttet ut denne. Som førstegangsreisende til Tyrkia var vi selvfølgelig ikke obs på dette. Endret 9. desember 2009 av kig Lenke til kommentar
kig Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg har fått svar på min henvendelse til 1) Postbanken - vedr refusjon av beløpet som var innbetalt over Visakortet. Banken gjør i et brev høflig oppmerksom på at visakort er et debetkort og berøres derfor ikke av Kredittkjøpsloven. Jeg godkjente transaksjonene da jeg betalte, og that’s it. Dersom det ikke fremlegges nye opplysninger/dokumentasjon, anser de saken som avsluttet. 2) Reiseselskapet svarer at de har hatt kontakt med butikkeier, som ikke er villig til å gi meg pengene igjen. Derimot sier han at jeg bytte til et annet smykke, noe jeg ikke tar sjansen på, med den erfaring jeg har med deres produkt. –Selskapet kontakter nå på nytt butikkeier. Lurer på om jeg nå skal kontakte Pakkereisenemda for å drøfte saken med de. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Prøv å henvend deg direkte til VISA. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Du bør jo også henvise til Visa's uttalelser om at alle som bruker et Visa-debetkort vil ha samme dekning som kredittkjøpsloven ovenfor banken din. - Men mulig Visa direkte er rett adresse ja .. Lenke til kommentar
kig Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg fikk en gledelig nyhet i dag. Reiseselskapet har igjen vært i kontakt med forretningen og ansvarlige for firmaet, og er kommet fram til en løsning. Gullsmeden går med på mitt forslag, som jeg kom med i mitt brev nr.2 til de. Nemlig fratrekk av kr. 2.000,- og tilbakebetaling av det resterende beløp. - De sier at jeg kan enten sende smykket til forretningen direkte og pengene vil så bli tilbakeført til min konto, eller at jeg kan levere smykket hvis jeg igjen skal til Tyrkia og vil så få pengene tilbake. De føyer til at de vil selvfølgelig følge opp saken videre, som jeg regner som en trygghet for at jeg får igjen avtalt beløp. - Konklusjon får bli at lærdommen kosta noe, men slik går det av og til. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Litt usikker på det resultatet der. Eg er glad du har fått til en løsning du er "fornøyd" med, forholdene tatt i betraktning. Men eg er på en annen side redd for at dette fyrer opp under motivasjonen til å svindle folk mer. For butikken var det i utgangspunktet to mulige løsninger: - Kjøper gjorde ikke noe og selgeren beholdt pengene som opprinnelig planlagt. Enten ble det ikke oppdaget at det var en svindel eller så ville ikke kjøper gjøre noe mer ut av det. - Kjøper leverte smykket tilbake og fikk pengene sine tilbake. Men her har det presentert seg et tredje alternativ: - Kjøper leverer tilbake smykke og får kun 90% av kjøpesummen tilbake. Selger får her altså smykket tilbake og får lov til å beholde en del av pengene. Velkommen nestemann. Usikker på om dette var en god løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå