trespiser Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hei, Jeg har klart å miste den brikken jeg må bruke for å stemple meg inn når jeg kommer på jobb og stemple meg ut når jeg går i fra jobben. Gruer meg til å si dette til sjefen for h*n trenger den. Så jeg lurer på hvilket konsekvenser det kan medføre og hvor alvorlig det er. Det var en liten svart elektronisk brikke med et nummer på. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Alle kan gjøre feil. Denne brikken kan enkelt sperres fra tilgang til systemet, så lenge sjefen din har kontroll over hvilket nr du hadde (hans ansvar, ikke ditt). Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Alle kan gjøre feil. Denne brikken kan enkelt sperres fra tilgang til systemet, så lenge sjefen din har kontroll over hvilket nr du hadde (hans ansvar, ikke ditt). Takk, men sjefen min trenger den og jeg har ikke fortalt at jeg har mistet den. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Så fortell det. Dette er en sak som ikke blir alvorlig før: a. Du ikke har stemplet inn et par uker og derfor ikke får lønn, eller b. Noen andre bruker kortet i ditt navn og det ikke er sperret fordi du ikke sa fra. Det får neppe noen store konsekvenser hvis du bare er ærlig og sier fra straks. Geir Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Takk, men sjefen min trenger den og jeg har ikke fortalt at jeg har mistet den. Hehe, har vel mitt 3. kort selv nå Er jo bare å deakivere kortet du har mistet å gi deg nytt... hvis sjefen er veldig kjip så kanskje han trekker deg noen tikroner i lønn. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Alle kan gjøre feil. Denne brikken kan enkelt sperres fra tilgang til systemet, så lenge sjefen din har kontroll over hvilket nr du hadde (hans ansvar, ikke ditt). Takk, men sjefen min trenger den og jeg har ikke fortalt at jeg har mistet den. Har du fortalt han at "du har det hjemme", eller en annen løgn o.l? Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Alle kan gjøre feil. Denne brikken kan enkelt sperres fra tilgang til systemet, så lenge sjefen din har kontroll over hvilket nr du hadde (hans ansvar, ikke ditt). Takk, men sjefen min trenger den og jeg har ikke fortalt at jeg har mistet den. Har du fortalt han at "du har det hjemme", eller en annen løgn o.l? Hehe, neida. jeg har bare ikke sagt noen ting. Men i morgen så MÅ jeg si det : / men det virker ikke som det er så veldig alvorlig. arbeidsplassen min er så liten at det blir oppdaga med en eneste gang om noen andre enn meg kommer på jobb. men jeg har ikke fått noen feriepenger. veit du om det har noe med at jeg har mista brikken min å gjøre? jeg skal tilbake på jobb etter 11 mnd fravær. så jeg er da heldig da som får lov til å komme tilbake. jeg dro i fra jobben fordi jeg skulle besøke bestevenninna mi også ble det fort 11 mnd i stedet for en helg så kan vel si at jeg har hatt verdens lengste langhelg. Endret 6. desember 2009 av trespiser Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvorfor skulle dette ha noe å gjøre med at du har mista brikken din når sjefen din ikke vet om det? Og hvordan skal jeg egentlig kunne svare på hvorfor du ikke har fått feriepenger? Kjenner ikke sjefen din, deg, eller hvor du jobber.. 11 måneders fravær for å besøke ei venninne, hva har du levd på egentlig? Og hvorfor tar du opp nå at du ikke har fått feriepenger, de blir utbetalt i juli? Har du ikke spurt de om det? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hvorfor har du fortsatt jobb? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Føler det er en del som ikke kommer frem her Men, som det har vært nevnt, det blir ikke alvorlig så lenge du sier i fra så snart du oppdager det og du ikke har opptrådt uforsvarlig. Regner med at forholdet til sjefen ellers er bra? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Hvis du ikke finner brikken, må du si fra så snart du vet det. Dette er en sånn typisk ting som blir verre jo lengre du venter. Særlig hvis brikken brukes av uvedkommende, men kunne vært sperret hvis du hadde sagt fra. Endret 6. desember 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå