Gå til innhold

Blits til Pentax k200d

Anbefalte innlegg

Hei!

For et år siden fikk jeg kjøpt meg Pentax K200d og er storfornøyd med det. Det jeg derimot ikke er så fornøyd med er blitzen. Den er kald og alle blir blendet av den. Blir ikke så mange koselige kveldsbilder av det gitt. Det nærmer seg juletider og en skikkelig blitz hadde vært noe :).

Jeg har ingen kunnskaper angående blits til speilrefleks. Burde jeg det være samsvar mellom kamera- og blitzmerke? Siden jeg er student så vil jeg nødig bruke alt for mye penger, men bør jo være såpass bra at det var en investering. Tenker at et sted rundt 2000 kroner er et greit beløp. Er det et stort sprang i kvalitet mellom blitz til 1300 og 2000?

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få. Gjerne kom med konkrete forslag :).

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det trenger ikke være samsvar mellom blitz og merke, men de må selvfølgelig kunne snakke sammen :)

Det finnes mange alternativer som passer til K200D, om jeg husker rett så har både Pentax, Samsung (som sannsynligvis er en re-branded Pentax), Metz, Exakta og Sigma blitzer som duger.

Sjekk denne linken , her har temaet vært oppe før.

Endret av Atrox1
Lenke til kommentar

Der var det noen fornuftige tips :)

Så ut som at konklusjonen der var at Sigma Blitz EF-530 DG Standard Pentax var et godt alternativ. Problemet er jeg jeg har ikke snøring på hva jeg burde se etter når jeg skal finne meg blitz. Hvis en blits til 1500 kroner (noe som denne koster) er et godt alternativ, så blir det nok en slik. Får kanskje gå innom Japan Photo og høre hva de synes. Lettere å få tips over disk muligens :)

Hei

Det trenger ikke være samsvar mellom blitz og merke, men de må selvfølgelig kunne snakke sammen :)

Det finnes mange alternativer som passer til K200D, om jeg husker rett så har både Pentax, Samsung (som sannsynligvis er en re-branded Pentax), Metz, Exakta og Sigma blitzer som duger.

Sjekk denne linken , her har temaet vært oppe før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...