Gå til innhold

AMD X2, Høy temp på ene kjernen, pc'en skrur seg av.

eskarls

Anbefalte innlegg

Har en X2 amd prosessor på 2600 mhz, stasjonar pc.

Pc'en driver å skruer seg av når den må jobbe litt, så sjekket temp.

Den ene kjernen er 58 grader ca, er den andre opp mot 100

Og skruer den seg av.... Hvordan kan den ene være så høy??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde dette vært en Intel så hadde jeg sagt at kjøleren satt dårlig.

Men hos AMD er festene generelt gode og det er vanskelig å gjøre feil.

Uansett, første sak vil være å sjekke vifta for støv, det andre å sjekke om målingen i det hele tatt er korrekt, til dette ville jeg begynt med den fysiske temp sjekken ved å ta på kjøleribba.

Lenke til kommentar

Av de hundrevis av CPuer jeg har testa har jeg hatt to som har hatt elendig IHS-feste, ene løsna vel av seg selv om jeg ikke husker feil... (satt skjevt, men kjølte greit nok), og en som hadde samme symptomer som din, litt mindre alvorlig riktignok. hvis den ene kjernen er GLOHEIT og den andre er lunken/småvarm, så er det neppe kjølern som sitter feil, heller defekt sensor eller dårlig kontakt mellom den ene kjernen og IHS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

utrolig, jeg har akkurat det samme problemet

har en amd AM" athlon 64 X2 5600+ som for noen dager siden plutselig skrudde seg av mens jeg gamet, jeg sjekket temp med speedfan, akkurat nå er pc'en i idle og den ene kjernen er 19 grader mens den andre er 53 grader. i load kommer den ene kjernen opp i 80grader.

komplett mente jeg burde sende den inn, men jeg tør ikke å gjøre det om det betyr at jeg må betale et testgebyr hvis det faktisk er hovedkortet mitt ellrno som det er noe galt med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...