Gå til innhold

BK: Girl In White Dress

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Kommer veldig an på hva du vil med bildet.

Føler kanskje at det er litt for brutalt avslørende i sin knivskarphet og forholdsvis høye kontrast. Savner og litt liv i utrykket hennes. Litt kontakt med fotografen, eller en eller annen form for engsjement.

Det at hun ser forbi oss ville trolig fungert bedre om bildet hadde fått en mer romantisk drømmende presentasjon.

Alt dette er veldig subjektivt, ikke ment som fasitt, rett og slett mine reaksjoner.

Lenke til kommentar

Jenta har et ansikt som man legger litt merke til. Derfor mener jeg det er på sin rett å beskjære det en smule. Klærne hun har på seg, gjør at man føler hun er fotografert i en annen tidsepoke enn i dag. Da var ikke kameraene like skarpe som i dag. Dessuten ville bildet ha falmet litt frem til i dag. Da det er anskiktet man legger merke til, ville jeg også ha croppet det mer. Derfor blir mitt forslag dette:

post-25754-1260118782_thumb.jpg

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Et nytt portrett fra meg, her i svart/hvitt. Bildet er tatt med 2 lyskilder.

1/160

f/ 7.1

ISO 100

21mm

Hva synes dere om selve bilde? Lyset? Og komposisjonen?

Jeg er vild med dette portræt. Så på det i går, men havde ikke nogen nyttige kommentarer, så jeg skrev ikke noget. Men i dag måtte jeg tilbage og se på det igen. Det har _noget_.

Lyset er meget koldt og kontrasten er meget hård - ikke et vanligt barneportræt. Sammen med den måde pigen ser bort på en tredieperson, istedet for hen mod fotografen, giver en effekt af at hun er isoleret. Alene. Overfor noget ukendt. Den store mørke flade i højre side forstærker det indtryk. Men hun ser ikke bange ud, men heller ikke glad - hun ser stærk og opmærksom ud. Og så er hun meget smuk!

Det fungerer rigtigt, rigtigt fint for mig, som det er. Patience's forslag nedenfor er jo pænt, men reducerer i mine øjne billedet til et vanligt barneportræt, og så virker det ikke mere. Plus der er for meget softing af håret, efter min mening.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med patience. Forslaget hans synes jeg også er et bedre utsnitt og fokusen kommer riktig. Bildet hans virker mye mer levende. Jeg liker på en måte bildet til TS veldig godt, men jeg synes jenta ser ut som en dukke. Dette har mye å gjøre med at armene er rett ned i forhold til hode som ser i en annen retning. det blir kanskje litt mye kjole også?

Lenke til kommentar

Når jeg ser jenta vill jeg gjerne hatt litt mer blikkontakt. Litt mer fotograf tilstede. Hun er også noe langt ute til venstre kanskje?

Det blir litt for kjedelig og tradisjonelt, 'vi har vært hos fotografen' bilde kanskje?

Teknisk er det for hårdt oppskarpet etter min smak. Jeg har ikke noe i mot å se hvordan folk ser ut og at bildet avslører litt, men her blir oppskarpingen for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...