Gå til innhold

Finne IP-adresse ved dynamisk IP fra ISP.

Anbefalte innlegg

Har bredbånd fra Telenor med dynamisk IP-adresse.

Jeg bruker å koble meg opp til nettverket mitt når jeg ikke er hjemme, problemet er at IP-adressen skifter ved jevne mellomrom.

Finnes det et program som jeg kan legge på en av PC'ene i nettverket mitt (med blant annet en web-server) som kan opplyse meg om hvilken IP-adresse jeg har? Kjenner til no-ip, men kunne heller tenkt meg et program som sendte en e-post en gang i døgnet med korrekt ip-adresse (hvis noe slik finnes) eller eventuelt en annen løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo superenkelt å lage i PHP feks.

<? echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>

skriver ut IPen på en nettside.

For å sende mail:

http://no.php.net/manual/en/function.mail.php

<? echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?> vil vel gi klient ip-adressen, altså den pc'en jeg sitter på ute i verden, mens <? echo $_SERVER['SERVER_ADDR']; ?> gir serveren's ip-adresse, men kun på lokalnettverket. Jeg er på jakt etter serverens public ip-adresse.

Correct me if I am wrong! :)

Lenke til kommentar

Jo. Det er korrekt.

Det kom vel ikke fram i det hele tatt av posten min. :p Beklager det.

Men jeg tenkte noe i banene av å ha et ekstern skript på en eller annen gratisside, med bare IPen. Med mindre du finner en annen IPside som bare poster ut IPen, uten alt annet dill dall som ads og slikt.

Så henter du IPen inn med feks curl, og sjekker om den har oppdatert seg. Og hvis den har det, så sender du en mail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...