Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg har allerede gjort det. Inspector i Safari var ikke tilstrekkelig. Så i dag byttet jeg til firefox på pcen som standardleser. Jeg har prøvd den nye koden i Firefox, Internet Explorer og Safari, så dette funker vel bra for alle håper jeg. Er det god kode? Håper det ikke kommer noen bivirkninger av at footeren ble endret. Hva var det jeg endret der egentlig? Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Er ikke noe her som ikke burde fungere i de nettleserne.. Er på mac så har ikke IE, men det fungerer fint i FF, Chrome og Safari Du endret egentlig ingenting i footer, du bare plasserte den i wrapper Edit: Testet i IE 6 og da fungerer ikke fixed slik at bildet blir plassert i bunn av siden og ikke i bunn av vinduet. Transparent bilder fungerer ikke, men det kan lett fikses med javascript Endret 9. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Flott, tusen takk. Jeg tenker eventuelt å legge inn enda et bilde i venstre hjørne, i samme stil. Da kan jeg bare legge til enda en linje i CSS sant? Med samme bakgrunns-koden? Tenker også på å fjerne Hot Tags helt - vil forum-ramma legge seg på midten da tro? Får ikke dette til i Firebug. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Du kan bruke multiply backgrounds, men det fungerer bare i moderne nettlesere dessverre :/ Skjønte ikke helt det med Hot Tags :S Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Den menyen "Hot Tags" med nøkkelord som du kan klikke på. Jeg vil fjerne hele den. Men det blir liksom noe annet enn hva denne tråden handler om - som nå er løst Så tar det en annen gang. Takk igjen for hjelpen. Brukerne liker det nye designet så det var verdt slitet Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Åja, selvfølgelig, så ikke den jeg Hvis du fjerner hot tags vil ikke ikke noe annet endre posisjon enn at Hot Tags vil bli borte. Vil du da flytte forumet litt mer mot midten er det bare å endre margin left på #front-page #discussions, noe du bare må prøve deg frem på Edit: Ved å ta (bredden på #main) - (bredde på #discussions) / 2 = 85, så finner du ut hvordan #discussions blir akkurat i midten av siden hvis du ikke skal ha Hot Tags Husk da også å putt text-align: center; på #footer Endret 9. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 Lek!!! Vi er ikke ferdige Jeg trodde alt var i orden nå, men det er fortsatt ett tilfelle som forårsaker at bildet blir tildekket. Når man lager en ny tråd, så slutter diven igjen. Her er koden for post-form.php <?php if ( !bb_is_topic() ) : ?> <p id="post-form-title-container"> <label for="topic"><?php _e('Title'); ?> <input name="topic" type="text" id="topic" size="50" maxlength="80" tabindex="1" /> </label> </p> <?php endif; do_action( 'post_form_pre_post' ); ?> <p id="post-form-post-container"> <label for="post_content"><?php _e('Post'); ?> <textarea name="post_content" cols="50" rows="8" id="post_content" tabindex="3"></textarea> </label> </p> <p id="post-form-tags-container"> <label for="tags-input"><?php printf(__('Tags (comma seperated)'), bb_get_tag_page_link()) ?> <input id="tags-input" name="tags" type="text" size="50" maxlength="100" value="<?php bb_tag_name(); ?>" tabindex="4" /> </label> </p> <?php if ( bb_is_tag() || bb_is_front() ) : ?> <p id="post-form-forum-container"> <label for="forum-id"><?php _e('Forum'); ?> <?php bb_new_topic_forum_dropdown(); ?> </label> </p> <?php endif; ?> <p id="post-form-submit-container" class="submit"> <input type="submit" id="postformsub" name="Submit" value="<?php echo esc_attr__( 'Send Post »' ); ?>" tabindex="4" /> </p> Er det noe som kan gjøres her? Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Eneste jeg kan komme på er å øke padding på wrapper diven, men det er jo veldig rotete da :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå