Kaptein Snus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Tar det tilbake! Det fungerer ikke Man får ikke klikket på noen av linkene i og med at hele diven ligger over. Du må endre height og width til 460 og 366 og så må du positionere den med left og top i stedet. Du må åpne front-page.php isåfall da EDIT: Ny CSS #michael-j-pic { background:url("images/bakgrunn.png") no-repeat; height:460px; left:71%; position:fixed; top:26%; width:366px; z-index:1; } Endret 8. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Planen var egentlig å ha litt av bildet over linkene, men jeg innser nå at det kan være dumt. Hjelper jo ikke om bildet er transparent dah Så kanskje det er best at det er en bakgrunn. Kanskje vi bør begynne på nytt? Jeg vil ha bildet som bakgrunn, og tabeller over. Planen var uansett å krympe bildet når jeg først fikk det til. Sånn ser front page.php ut. Heller ikke her skjønner jeg hvor jeg skal plassere diven: <?php bb_get_header(); ?> <?php if ( $forums ) : ?> <div id="hottags" role="main"> <h2><?php _e('Hot Tags'); ?></h2> <p class="frontpageheatmap"><?php bb_tag_heat_map(); ?></p> </div> <div id="discussions"> <?php if ( $topics || $super_stickies ) : ?> <h2><?php _e('Latest Discussions'); ?></h2> <table id="latest"> <tr> <th><?php _e('Topic'); ?> — <?php bb_new_topic_link(); ?></th> <th><?php _e('Posts'); ?></th> <!-- <th><?php _e('Voices'); ?></th> --> <th><?php _e('Last Poster'); ?></th> <th><?php _e('Freshness'); ?></th> </tr> <?php if ( $super_stickies ) : foreach ( $super_stickies as $topic ) : ?> <tr<?php topic_class(); ?>> <td><?php bb_topic_labels(); ?> <big><a href="<?php topic_link(); ?>"><?php topic_title(); ?></a></big><?php topic_page_links(); ?></td> <td class="num"><?php topic_posts(); ?></td> <!-- <td class="num"><?php bb_topic_voices(); ?></td> --> <td class="num"><?php topic_last_poster(); ?></td> <td class="num"><a href="<?php topic_last_post_link(); ?>"><?php topic_time(); ?></a></td> </tr> <?php endforeach; endif; // $super_stickies ?> <?php if ( $topics ) : foreach ( $topics as $topic ) : ?> <tr<?php topic_class(); ?>> <td><?php bb_topic_labels(); ?> <a href="<?php topic_link(); ?>"><?php topic_title(); ?></a><?php topic_page_links(); ?></td> <td class="num"><?php topic_posts(); ?></td> <!-- <td class="num"><?php bb_topic_voices(); ?></td> --> <td class="num"><?php topic_last_poster(); ?></td> <td class="num"><a href="<?php topic_last_post_link(); ?>"><?php topic_time(); ?></a></td> </tr> <?php endforeach; endif; // $topics ?> </table> <?php bb_latest_topics_pages( array( 'before' => '<div class="nav">', 'after' => '</div>' ) ); ?> <?php endif; // $topics or $super_stickies ?> <?php if ( bb_forums() ) : ?> <h2><?php _e('Forums'); ?></h2> <table id="forumlist"> <tr> <th><?php _e('Main Theme'); ?></th> <th><?php _e('Topics'); ?></th> <th><?php _e('Posts'); ?></th> </tr> <?php while ( bb_forum() ) : ?> <?php if (bb_get_forum_is_category()) : ?> <tr<?php bb_forum_class('bb-category'); ?>> <td colspan="3"><?php bb_forum_pad( '<div class="nest">' ); ?><a href="<?php forum_link(); ?>"><?php forum_name(); ?></a><?php forum_description( array( 'before' => '<small> – ', 'after' => '</small>' ) ); ?><?php bb_forum_pad( '</div>' ); ?></td> </tr> <?php continue; endif; ?> <tr<?php bb_forum_class(); ?>> <td><?php bb_forum_pad( '<div class="nest">' ); ?><a href="<?php forum_link(); ?>"><?php forum_name(); ?></a><?php forum_description( array( 'before' => '<small> – ', 'after' => '</small>' ) ); ?><?php bb_forum_pad( '</div>' ); ?></td> <td class="num"><?php forum_topics(); ?></td> <td class="num"><?php forum_posts(); ?></td> </tr> <?php endwhile; ?> </table> <?php endif; // bb_forums() ?> <?php if ( bb_is_user_logged_in() ) : ?> <div id="viewdiv"> <h2><?php _e('Views'); ?></h2> <ul id="views"> <?php foreach ( bb_get_views() as $the_view => $title ) : ?> <li class="view"><a href="<?php view_link( $the_view ); ?>"><?php view_name( $the_view ); ?></a></li> <?php endforeach; ?> </ul> </div> <?php endif; // bb_is_user_logged_in() ?> </div> <?php else : // $forums ?> <div class="bbcrumb"><a href="<?php bb_uri(); ?>"><?php bb_option('name'); ?></a> » <?php _e('Add New Topic'); ?></div> <?php post_form(); endif; // $forums ?> <?php bb_get_footer(); ?> Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvis du bare skal ha det som bakgrunn kan du jo bare style den slik den var på post#13 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Okei, nå har jeg skrudd det tilbake til koden fra innlegg #13. Men da er det to problemer: 1. Header-bakgrunnen forsvinner. 2. Footer scroller over bildet. Løsning på dette kan være å gjøre footer bakgrunn transparent, muligens? Dersom det finnes koder for dette. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Løsning på NR1 er å fjerne #FFFFFF fra wrapper background. Wrapperen trenger ingen bakgrunnsfarge Ved løsningen på NR2 så kommer dette med å endre på diver i dokumentet igjen da.. Endret 8. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Løsning på NR1 er å fjerne #FFFFFF fra wrapper background. Wrapperen trenger ingen bakgrunnsfarge Ved løsningen på NR2 så kommer dette med å endre på diver i dokumentet igjen da.. Takk, det løste det første problemet. Nå ser forumet akkurat ut slik jeg vil at det skal se ut. Men når du scroller ned til bånn av siden, så dekker fortsatt footeren over bildet. Dette er ikke pent. Hvordan løser jeg dette? Footeren har ingen hvit bakgrunnsfarge i det hele tatt. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hvis du flytter footer diven inn i wrapper diven, så løser problemet seg delvis.. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det skjønner jeg ikke hvordan jeg skal gjøre. Hvorfor er det så vanskelig å finne bakgrunnsfargen for denne footeren? Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det er ikke så vanskelig å finne bakgrunnsfargen for footeren, for det er ikke der problemet ligger :/ Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Hvor ligger problemet da? Du ser også at den hvite kanten dekker over bildet ikke sant? Den må være transparent! Endret 9. februar 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Den hvite kanten er en del av body-taggen. Når jeg flyttet footer-diven inn i wrapper-diven så gikk den nesten helt bort, manglet bare 5px, men det går jo ann å michael jackson bildet 5 px opp hvis det skulle være problemet. Men siden verken du eller jeg skjønner hvordan vi får tilgang til wrapper diven så blir det værre Er ikke så god på php :/ Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Pussig at du skulle si det. Jeg har denne saken på BBPress sitt eget forum også, og der sa nettopp en fyr det samme. Jeg må flytte footer inn i Wrapper, men footer er jo et helt eget php dokument. Dette må jeg få til! Han sa det ikke er noen hvit bakgrunn som dekker bildet, men at DIVen enkelt bare slutter når footer begynner. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Han sa det ikke er noen hvit bakgrunn som dekker bildet, men at DIVen enkelt bare slutter når footer begynner. Jepp, fordi footeren i seg seg er ikke høyere eller større enn det skriften er, men siden den ikke ligger inne i wrapper(noe resten av innholdet gjør) så blir den en del av body og body får man ikke gjort transparent Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Gå til denne fila: forum/bb-template/ditt_template/footer.php paste innholdet her Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Ja jeg satt og så på den nå. Problemet er hvor jeg skal sette koden inn hen. Det er flere dokumenter som har en Get-footer-funksjon. Det blir for dumt å bare slette footer-dokumentet. Må gjøres ordentlig. Uansett: </div> </div> <div id="footer" role="contentinfo"> <p><?php printf(__('%1$s is proudly powered by <a href="%2$s">bbPress</a>.'), bb_option('name'), "http://bbpress.org") ?></p> <!-- If you like showing off the fact that your server rocks --> <!-- <p class="showoff"> <?php global $bbdb; printf( __( 'This page generated in %s seconds, using %d queries.' ), bb_number_format_i18n( bb_timer_stop(), 2 ), bb_number_format_i18n( $bbdb->num_queries ) ); ?> </p> --> </div> <?php do_action('bb_foot'); ?> </body> </html> Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) </div> <div id="footer" role="contentinfo"> <p><?php printf(__('%1$s is proudly powered by <a href="%2$s">bbPress</a>.'), bb_option('name'), "http://bbpress.org") ?></p> <!-- If you like showing off the fact that your server rocks --> <!-- <p class="showoff"> <?php global $bbdb; printf( __( 'This page generated in %s seconds, using %d queries.' ), bb_number_format_i18n( bb_timer_stop(), 2 ), bb_number_format_i18n( $bbdb->num_queries ) ); ?> </p> --> </div><!-- end footer --> </div> <?php do_action('bb_foot'); ?> </body> </html> TA BACKUP AV NÅVÆRENDE FOOTER.PHP Så endrer du den gamle til koden over, så kanskje det blir bedre.. Så kommenterer du ut margin-bottom: 50px; på body, legger til padding-bottom: 40px; til wrapper diven og legger til text-align: center; på footer diven. Endret 9. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Nå har jeg gjort som du sa. Og da er det bare ett problem. Bakgrunnsbildet er låst på bånn, men ikke i bildet. Altså du ser ikke bakgrunnen før du scroller til bunnen. Ellers satt jeg margin bottom til -10px Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Bra jobba Bare bytt ut background property på wrapper-diven med dette i CSS background:url("images/bakgrunn.png") no-repeat fixed right bottom transparent; Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Flotters! Nå ser det perfekt ut. Takk for hjelpen Lek1. Men hva var den padding 40 for? Ser ikke effekten av dette? Har forumtabellen blitt noe større? Jeg synes plutselig bildet var mye nærmere kanten på forumet av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Bare hyggelig Var bare for å fjerne de siste ekstra 10px eller noe som syntes av body slik at når du scrollet helt ned så ble litt av bildet kutta. Vet ikke helt hvorfor, det bare slo meg så jeg prøvde og det fungerte Vil anbefale at du laster ned firebug til firefox hvis du bruker det! Kjempe nyttig når du skal debugge sider Endret 9. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå