Keiseren av Grønland Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg har lyst til å gi forumet mitt et bakgrunnsbilde. Jeg har sett nettsider som har bilder i bakgrunnen som er konstante i sin plassering, i forhold til rammene på nettleseren. Hvordan gjør jeg dette? Jeg vil ha et bilde som er låst nederst til venstre hjørne, og alltid holder seg der selv om man scroller. Lenke til kommentar
Christerm Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Hei! Dette kan du gjøre vha. CSS. <style type="text/css"> body { background-image:url('bilde.jpg'); background-repeat:no-repeat; background-position: bottom left; background-attachment:fixed } </style> Denne koden skal være inne i <HEAD> </HEAD> Lykke til! Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har et eget CSS dokument for forumet, kan jeg ikke sette koden inn der, minus style? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Yo, foe shoe. Dersom det allerede finnes CSS-egenskaper for BODY, merge gjerne kodene sammen, så blir det litt ryddigere. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Ok prøver i kveld. Det som gjør meg litt usikker er at forumet er delt inn i tre hovedruter, og har to CSS filer. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Gjør i praksis ingen forskjell hvor du plasserer koden, så lenge begge filene inkluderes overalt. Dersom den ene derimot ikke inkluderes overalt, så må du naturligvis plassere koden i den andre. Endret 6. desember 2009 av Jonas Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Hei igjen. Det ser ut som den koden der kom i konflikt med en annen kode. Jeg måtte plassere den i Wrapper-delen av forumet, og resultatet blir at den andre bakgrunnen som brukes på toppen ikke fungerer. Her er koden: #wrapper { background-image:url('images/bakgrunn.png'); background-repeat:no-repeat; background-position: bottom right; background-attachment:fixed background: #fff url('images/page_header_tile.png') repeat-x 0px -15px; } Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Bildet så fint plassert ut, men det var låst inni "Wrapper"-delen av forumet. Så når du scrollet helt ned til bånn, ville til slutt "footer"-delen rulle over halve bildet. Det jeg kunne tenke meg er å låse bildet fast samme hva, som en slags eget transparent lag utenpå hele siden. Slik at det ble på plassen sin hele tiden, samma hva man gjorde. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 bump Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) body { background-image:url('images/bakgrunn.png'); background-repeat:no-repeat; background-position: bottom right; background-attachment:fixed background: #fff url('images/page_header_tile.png') repeat-x 0px - 15px; } Kanskje "body" i stedet for "wrapper"... Endret 5. februar 2010 av Themecreator Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Når jeg satte den i body så endte den opp i footer. Med Wrapper som dekket for halve bildet. Lenke til kommentar
Themecreator Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 hadde du giddi å fiksa noen bilder... Klarer ikke helt å se det for meg... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg lar forumet se råttent ut i håp om svar og hjelp noenlunde snart. Så da kan du se det "live" her: http://www.michaeljackson.no/forum/ Bildet nederst til høyre der er helt riktig nå. Men bakgrunnen på toppen er borte. Jeg vil ha den tilbake. Det skal egentlig være en oransje strek på toppen. Her er nåværende kode: #wrapper { background: #fff url('images/page_header_tile.png') repeat-x 0px -15px; background-image:url('images/bakgrunn.png'); background-repeat:no-repeat; background-position: bottom right; background-attachment:fixed } Som du ser blir bildet der skal være, men i tillegg til at header-bakgrunnen er inaktiv, blir bildet også dekket av footer når du scroller ned mot bånn. Jeg prøvde å lage en helt egen tag, men det hjalp ikke. Endret 7. februar 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Når jeg zoomer inn med IE, ser jeg at forumtabellen dekker bakgrunnsbildet. Dette vil jeg heller ikke ha. Jeg vil at det bildet der skal være over alt som eventuelt kommer i veien. Det bildet skal være på toppen. Hvis dette hadde vært photoshop, skulle det altså vært det øverste laget. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 CSS #michael-j-pic { position:fixed; height:100%; width:100%; background:url("images/bakgrunn.png") no-repeat bottom right; } HTML Div som du putter rett etter body taggen <div id="michael-j-pic"></div> Og hvis det ikke hjelper kan du legge til z-index på diven. z-index:1; /* Øk den om nødvendig */ Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Lek 1, jeg har lagt til CSS koden, men skjønner ikke hvor jeg skal ha html-diven ? Jeg har ingen index-fil i det hele tatt. Jeg prøvde med bare din kode, men da dukket ikke bilde opp. Grunnen til at det er synlig nå er den gamle koden i innlegg#13 Endret 8. februar 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 La til diven i FireBug, og så at at stylen allerede lå der, hehe Det eneste jeg endret i stylen var z-index:1; Resultatet ble slik: Du bare legger diven over wrapperen som du ser i firebug screenien Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg skjønner fortsatt ikke hvor jeg skal legge diven. Hvilken fil er det snakk om, style.css ? Den har jo ingen html koder... Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) I stylesheeten din legger din inn: #michael-j-pic { position:fixed; height:100%; width:100%; background:url("images/bakgrunn.png") no-repeat bottom right; } I http://www.michaeljackson.no/forum/index.php legger din inn denne diven rett etter body taggen din, før <div id="wrapper"> <div id="michael-j-pic"></div> Endret 8. februar 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Men det er ingen slik fil. Index-filen du sikter til har ingenting med templaten jeg bruker å gjøre. Og i templaten har jeg ingen index fil i det hele tatt. Sånn ser den index-fila du snakker om ut: <?php require('./bb-load.php'); bb_repermalink(); $bb_db_override = false; do_action( 'bb_index.php_pre_db' ); if ( isset($_GET['new']) && '1' == $_GET['new'] ) : $forums = false; elseif ( !$bb_db_override ) : $forums = bb_get_forums(); // Comment to hide forums if ( $topics = get_latest_topics( false, $page ) ) { bb_cache_last_posts( $topics ); } if ( $super_stickies = get_sticky_topics() ) { bb_cache_last_posts( $super_stickies ); } endif; bb_load_template( 'front-page.php', array('bb_db_override', 'super_stickies') ); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå