Gå til innhold

Trådløst nett funker ikke..

MADsen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 6930 og D-link dir-655.

Av en merkelig grunn, fungerer ikke internettet i det hele tatt i huset med bkk's trådløse routere. Løsningen ble å ha en router uten denne muligheten. I 3-4mnd har jeg brukt d-link routeren sin trådløse funksjon (dette fungerte bra) helt til i dag. Jeg har trippelsjekket at bryteren for wlan på pcen er på. Men jeg finner ikke hverken mitt nettverk, eller naboens krypterte nett som jeg har gjort i lang tid. I enhetsbehandlingen får jeg beskjed om at "bridge MAC miniport" ikke fungerer som den skal, og at "Enheten virker ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste de nødvendige driverne for denne enheten. (Kode 31)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes."

Jeg har søkt etter løsninger, og windows fant- men noe gikk feil under installasjonen..

Jeg har prøvd å lese meg litt til svaret, både her inne og på google,- men mine kunskaper om nettverk, begrenser seg til kabling og å "sette opp et hjemmenettverk" stort sett, men dersom det er noe med softwaren på routeren, skulle jeg nok klart dette med en god beskrivelse.. Eller er problemet på dataen?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert noe nytt i det siste, eller gjort noen bestemte endringer på datamaskinen?

For å sjekke om det mangler drivere:

"Start" => "Kontrollpanel" => (klikk på klassisk oversikt, enn hva det nå enn står der) =>"Administrative verktøy" => "Datamaskinbehandling" også velger du "Enhetsbehandling" fra den lista.

Ser du der noen gule utropstegn i det vinduet som da dukker opp, og som viser maskinvare?

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

Ja, MAC bridge miniport har utropstegn.

Min far sin laptop fant mitt trådløse nett, og surfet på det,- så da vet jeg at det er min pc som er problemet.

Hvis du leser det jeg siterte fra enhetsstatusen en gang til- forstår du at jeg sikkert trenger ny(e) drivere til hva enn mac brigde miniport er. Jeg prøvde å deaktivere enheten, men det hjalp meg ikke.. Trykker jeg på "søk etter løsninger" får jeg opp,-"kunne ikke laste inn driverprogramvare, windows ser etter løsninger" denne meldingen forsvinner etter vel 2sek.. Så jeg må vel enten finne en vei rundt problemet, eller erstatte det? Men HVORDAN? :)

Det er kun "bridge MAC miniport" som har utropstegn. Jeg trykket på "oppdater driverprogramvare" og fikk opp at denne enheten allerede har den nyeste/beste driveren.

Endret av MADsen
Lenke til kommentar

Jeg glemte visst helt av hvilket OS du har. Er det Windows Vista?

I Windows XP kan man ihvertfall velge om det skal være Windows, eller verktøyet som følger med nettverkskortet, som skal ha få ha "kontroll" over kortet. Og om den innstillingen er blitt endret vil det ikke dukke opp noen tilgjengelige trådløse nett når du søker etter et.

Høyreklikk på "Trådløs nettverkstilkobling" (inne i "Nettverkstilkoblinger") => "Egenskaper" også velger f.eks. "Trådløse nettverk", ser du da noen boks som gir deg denne muligheten? Og er det krysset av i den?

Videre, om det fortsatt ikke virker, og det ikke dukker opp noen trådløse nett: Deler du Internettilkoblingen din fra den bærbare, videre til andre enheter som trenger Internettilgang?

Uansett kan det være smart å få "rensket" opp litt i nettverkstilkoblingene. For antagelig er det ikke drivere som er problemet, men heller en snodig programvarefeil en eller annen plass. Forskjellig tøys og fanteri med trådløse nettverkskort er ikke akkurat uvanlig.. Begynn derfor så med å fjerne "mac bridge miniport" (denne kan du enkelt opprette igjen senere, om du skulle trenge den).

Om det enda ikke virker får du rett og slett bare fjerne den trådløse nettverkstilkoblingen, og opprette den på nytt. Og da kan du alltids laste ned-, og installere nyeste drivere først som sist; gå da til følgende side: http://www.acer.no/acer/service.do?Languag...;CRC=3005844799

"Notebook" => "Aspire" => "Aspire 6930". Og velg så riktig OS fra rullegardinlista siden av "Operating System". Du skal så laste ned (etter det jeg har lest) drivere for "Intel". Og når den er lastet ned (så pakk den først ut, om det trengs), så kan du installere den (guide for Vista): http://www.vistax64.com/tutorials/193584-d...all-driver.html

Endret av greygenic
Lenke til kommentar

takk for hjelpen. Jeg har glemt å skrevet hvilket os det er også. Vista.. Intel Centrino på denne.. Får prøve litt i morgen. Har eksamen så vil nødig bruke for mye tid på dette før den er unnagjort.. takk for all hjelp så langt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...