Allsider Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hei. Jeg har opplevd veldig mye bakgrunnheng med mitt GT 120M og lurer på om en oppgradering vil hjelpe? Det er altså bakrunnen, det som beveger seg mest som henger opp. Raske bevegelser er ikke heng-frie heller. Det gjør at jeg ikke klarer å fokusere skikkelig og øynene blir slappe. Er jeg nødt til å kjøpe nytt, eller går det ann å fikse det på noen måte? Hvis det ikke lar seg gjøre trenger jeg en liste med skjermkort som passer, har ikke funnet noe lignende andre steder. Noen som kan hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 det å skifte skjermkort på laptop er nesten bare å glemme, enten er kortene loddet fast på hovedkortet, eller så er selve kortene nesten umulig å få tak i... dessuten vil du måtte åpne maskinen såpass mye at garanti vil forfalle.. har du nyeste driver? Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Har de nyeste drivere. Og siden mora gikk amok på tastaturet får jeg ikke solgt den med det første. Er det ingen måte å finne ut hvilke kort som passer og om det i det hele tatt går ann å bytte ut skjermkortet? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 som sagt det å skifte skjermkort er i de fleste tilfeller umulig... men kan du ikke levere den på service da? Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Er du sikker på at skjermkortet er synderen? At det ikke er et temperaturproblem, evt. prosessor? Har du prøvd og rett og slett ta en clean install av systemet? Å oppgradere grafikkortet på bærbare er mulig så lenge kortet ikke er direkte integrert i HK / Northbridge, altså rett og slett loddet fast, men be warned; dette er bærbarenes svar på hjernekirurgi i de aller fleste tilfeller. . Det første du må finne ut er hvorvidt kortet er oppgraderbart i det hele tatt, og i så fall til hva. Jeg vil tro både skjerm og tastatur må skrus av maskinen, siden grafikkortet har en tendens til å sitte på "oppsiden" av hovedkortet i maskinen. Kommer du så langt, kan du kjapt finne ut hvor kortet er ved å lese på ulike etiketter, og så må du skru løs dette samt kjøleløsningen, som vanligvis skal skrus på det nye kortet igjen. Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Takk for deres meninger. Systemet kan ikke være synderen. Har w7, mens en venn av meg med samme laptop vista premium, og man ser ingen forskjell på hengoppen. Begge systemer kan ikke være smittet.. Godt du nevner cpu, for det har jeg aldri vært sikker på. Ved å sette grafikken betraktelig ned, opplever jeg den samme hengen. Men kan ikke se for meg noe forbindelse med temperatur... Så du mener jeg kan åpne dataen selv, sjekke om det går ann å få ut GPUen og likevel ha muligheten for service/garanti? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Så du mener jeg kan åpne dataen selv, sjekke om det går ann å få ut GPUen og likevel ha muligheten for service/garanti? tviler Endret 6. desember 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Så du mener jeg kan åpne dataen selv, sjekke om det går ann å få ut GPUen og likevel ha muligheten for service/garanti? Garantien vil forsvinne så snart du åpner maskinen. Google er din venn. Det vil uansett ikke lønne seg, hvis det i det hele tatt er mulig, å sende inn maskinen til produsent for å få utført en slik operasjon. Om GT 120M i det hele tatt er oppgraderbar, er det nok i så fall kun til GT 130M, som gir en ganske minimal økning. Skal du spille bør du vurdere å bare kjøpe ny maskin med kraftigere GPU. Lenke til kommentar
Allsider Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Takk for rask respons. Da er det ingen vits i å oppgradere, får se om jeg får solgt denne og skaffe meg en ny tråden kan stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå