Gå til innhold

HIS Radeon HD 4890 1GB i Crossfire eller Sapphire Radeon HD 5770 1GB i Crossfire

Jefer

Anbefalte innlegg

Hvilket av de skjermkortene i crossfire gir mest ytelse i forhold til pris? Og hvor stor strømforsyning trenger man til det, er 750w nok?

Jeg kan se at HSI skjermkortet har en 6-pin og en 8-pin strømtilkobling, og i crossfire blir det to av hver. Hvordan går det med en strømforsyning som bare har en av hver?

Men skjermkortet har to overganger til molex, går det an å bruke de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå gir vel ett 4890 ca 10% høyere FPS i snitt enn ett 5770 så jeg kan ikke skjønne at det ikke er i nærheten? Og vi kan vel vente at dette kan krympe litt med Catalyst 9.12 som er rett rundt hjørnet. Det er 3 spill som har DX11 støtte per i dag, også er det en del som kommer i månedene fremover. Personlig gleder jeg meg til Battlefield BC 2, AvP og Crysis 2.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games...ectX_11_support

Lenke til kommentar

Som jeg sier, i "its meant to be played" spill (nvidia) hjelper det nesten ikke hvilket ati kort en har. Driveroppdateringer kan nok hjelpe endel selvsagt, men nye drivere booster alle kort etterhvert som det kommer nye spill.

HD 4870 og HD 5770 er vel ganske like ytelsesmessig overall. Og jeg mener at spranget fra 4870 til 4890 var et greit hopp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...