Gå til innhold

Hvorfor har Apple så dårlig kundeservice, med spesiel tanke på reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et veldig åpent spørsmål... hva rdet spesifikt du er misfornøyd med? Jeg er ikke nødvenigvis uenig med deg, jeg har ingen elsk for Apple heller, men reklamasjonsretten er lovpålagt så det er ikke mulig å tilby noen dårligere reklamasjonsrett. Loven er lik for alle.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er et veldig åpent spørsmål... hva rdet spesifikt du er misfornøyd med? Jeg er ikke nødvenigvis uenig med deg, jeg har ingen elsk for Apple heller, men reklamasjonsretten er lovpålagt så det er ikke mulig å tilby noen dårligere reklamasjonsrett. Loven er lik for alle.

 

-Stigma

 

 

Vurdere å kjøpe en mac, men hvis du googler "Apple reklamasjon" får du side opp og ned med eksempler på at Apple ikke forholder seg til norsk reklamasjonslov.

 

Eks

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?f=152&a...85&start=15

Lenke til kommentar

Tsja... umulig å svare på "hvorfor". Det måtte være et spørsmål for Apple sjefene som bestemmer hvordan supporten skal utformes, men så lenge du har kjøpt varen i Norge og det er privatkjøp så er de like fullt bundet av loven. Hvis de setter seg på bakbena er det ikke værre enn å henvise til de relevante lovparagrafene.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hvorfor har Apple så dårlig kundeservice, med spesiel tanke på reklamasjon?

Det er jo en grunn til at HIFI klubben droppet Apple og det er at de ikke forholder seg til Norsk forbrukerkjøpslov.

Skulle ønske Apple bare holdt seg laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt unna Norge til de respekterer Norsk lov.

Lenke til kommentar
Hvorfor har Apple så dårlig kundeservice, med spesiel tanke på reklamasjon?

Kort svar: Fordi de kan.

 

Lengre svar: Apple har en meget lojal kundebase hvor mange godtar så og si hva som helst. Vurderingen som gjøres, ikke bare av Apple, men av samtlige produsenter innen elektronikk, er kostnadsbasert. Hvor mye koster servicenivået vs. hvor mange kunder mister man på å stramme inn.

 

Det er en konstant utregning, og dersom Apple en gang i fremtiden skulle bestemme seg for at de vil bli den største på markedet kommer servicen til å bedres betraktelig. Etter å ha nådd målet begynner man å stramme inn igjen så langt det går uten at man mister for mange kunder. Merk deg "for mange kunder". At man mister noen kunder er en kalkulert risiko, men dersom tallet blir for høyt bedres servicenivået igjen.

 

Dette bestemmes av folk som sjeldent eller aldri har noen faktisk kundekontakt, så ikke forvent deg at noen på kundeservice kan endre dette :)

Lenke til kommentar

Takk, TEE, for en nydelig forklaring jeg mange ganger har hatt lyst til å banke inn i hodet på folk, uten å gidde. Dette gjelder hele bransjen, og bakgrunnen for det hele, er penger. Det virker som om 98% av forbrukerbasen ikke skjønner dette i det hele tatt, og bare roper ut om urettferdighet. Dette har de selvsagt rett til, og det er også noe de bør gjøre, bare ikke være så naive at de ikke skjønner produsentenes nøye kalkulerte, kyniske markedsvurdering.

 

Jeg retter ingen kritikk mot trådstarter eller andre her overhodet, dette er bare mitt generelle inntrykk.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå skal ikke jeg si for mye om dette. Men Apple har forbrukermakt, alt for stor forbrukermakt, dette vet de å bruke. De er helt geniale på markedsføring, teasing og strategier. Dette gjør at kunden kjøper et trendy produkt som er hypet opp slik at du ikke kan si nei. Produktet er kanskje ikke noe bedre, og vilkårene er faktisk helt andre enn sammenlignbare produkter. nuff said

Lenke til kommentar
Hvorfor har Apple så dårlig kundeservice, med spesiel tanke på reklamasjon?

 

For å sitere meg selv fra delltråden; såfremt det er mulig, aldri handle direkte med produsent, bruk nettbutikker som prioriterer servicenivå eller kjøp lokalt.

 

Edit: Og bruk en passelig mengde komma.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Apple styres med holdningen "å være et arrogant rasshøl". Ikke bare er Apple jævlige mot kundene, men også forhandlerne. Er en grunn til at at forhandlerne har kåret Apple til verst på samtlige punkter.

 

Jeg håper Apple får seg en smekk på pungen en dag, ingen som fortjener det mer enn dem.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor har Apple så dårlig kundeservice, med spesiel tanke på reklamasjon?

Dette er overhodet ikke mitt inntrykk.

 

Min eneste erfaring er positiv: Jeg fikk tilbakebetalt 500,- da forsendelsen av en 2011 iMac plutselig ble noen dager forsinket.

 

For øvrig ser denne tråden ut til å være infisert med synsing - ikke en eneste førstehånds erfaring med fenomenet som omtales. Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+6132

Jeg kjenner veldig godt til apple og deres kundeservice og reklamasjonshåndtering. Ingen andre kan tilby så bra service, vel og merke så lenge man handler på apple.no

 

Handler man i andre butikker så er det dit man må henvende seg og kundeopplevelsen blir en annen.

 

Apple har gode veiledere/bruksanvisninger som ligger på nett i tillegg til ett bra forum så det meste finner man svar på der. Kundeservice ringer deg opp så man slipper dyre tellerskritt om man fyller ut skjemaet på nettsidene. Man kan få tilsvarende lånetelefon for ett par hundre kroner så man slipper å være uten telefon om den må inn.

 

Man får aldri sin egen telefon tilbake fra reparasjon men man får en annen overhalt telefon. Noen mener dette er bra og andre ikke fullt så bra - men her har man ingen valg, men dette er verdt å merke seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...