Gå til innhold

Sonicwall TZ-180 NAT problemer

Taraldb

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde før en asus WL500G (mener jeg å huske) men når den startet å fuske tok far min hjem en sonicwall TZ-180 som ikke ble brukt på jobben hans. Og min CS server fungerte da ikke, jeg prøvde Å nat'te selv, men det fungerte ikke. Følgte guiden på portforward.com SLAVISK og det fungerte heller ikke da. Helt greit jeg får ikke ha CS server.

Men nå som MW2 kom så ble jeg veldig irritert når jeg ikke kan ha noen i min party. jeg har åpnet alle porter som trengs og det fungerer forsatt ikke.

Jeg hadde vært KJEMPE glad for hjelp

NarilS

EDIT: den støtter faktisk ikke upnp

Endret av NarilS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at TZ-180'en er den eneste routeren i nettverket? (Altså at WAN-interfacet på TZ-180 har en ekstern IP?)

Hvis ikke, så må du NAT'e porten(e) i den første routeren mot WAN-IP'en til TZ-180'en, og videre i den til IP'en til PS3/Xbox/PC'en du spiller på. Eventuelt, om mulig, så kan du sette opp den første routeren i bridge-modus, slik at WAN-interfacet på TZ-180'en får en ekstern IP. Da trenger du kun å utføre NAT i TZ-180'en.

Du finner en omfattende manual til TZ-180'en her.

Jeg bruker en Cisco-router, og de har heller ikke støtte for UPnP. Jeg har åpnet følgende porter til MW2 i routeren, og kan fint hoste matches. Merk at disse portene gjelder uansett om du bruker PS3, Xbox eller PC.

udp 28960

udp 3101

udp 3005

udp 1500

tcp 27015

Bruker du PC, bør du i tillegg se videre på følgende post (selv om portene over var nok for meg - og jeg bruker PC);

Modern Warfare 2 ports for listening server

Steam Client

* UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)

* UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)

* TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

Dedicated or Listen Servers

* TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

In addition to the required ports for Steam, Modern Warfare 2 requires the following ports for multiplayer:

* UDP 1500 (outbound)

* UDP 3005 (outbound)

* UDP 3101 (outbound)

* UDP 28960

Lenke til kommentar

Ja det er eneste routeren i nettverket og vi har etter routeren spredd nettet i hele huset med flere switcher, vi har en annen router oppe på loftet, men den kjører ikke router funksjon og eneste den gjør er å dele ut trådløst nettverk på et annet subnett. legger ved Screenshot av de portene jeg har nattet.

540753.jpeg

Lenke til kommentar

Er dessverre lenge siden eg jobbet med Sonicwall, og da var det stort sett utvidet OS eg jobbet med. Dvs, på de eg jobbet med så åpnet man portene på NAT under Network(ikke One-to-one NAT) og da ville brannmurregelen legges inn automatisk(den du viste av bilde av første gang). NAT-regelen kom ikke automatisk om man gjorde det omvendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...