jimjames Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Fikk en pc som var kjøpt på Euronics for et par år siden og har hatt litt trøbbel med den maskinen. Har levert den inn på service flere ganger og da har det tatt opp mot 6 uker før jeg har fått den tilbake. Jeg har heller aldri fått en lånepc, da de ikke har hatt noen inne. Selv om reperasjoner tar mer enn 1 uke. Når jeg ringer til kundeservice, så gjelder telefonnummeret på nettsiden bare for Nettbutikken og det er ikke lett å få hjelp av dem der. Da jeg klarer å overtale dem til å hjelpe meg for det, så sider de at de skal komme tilbake til meg. Dette skjer ikke. Og jeg ringer å purrer på dem igjen. Får av å til opprettet et saksnummer, men dette er jo ikke til noen hjelp når man ikke får svar. I butikken har de ikke peiling på hva de snakker om angående teknisk support og forbrukerkjøpslover. Og nekter å forholde seg til dette. Siste ting jeg prøvde før jeg har gitt opp hele Euronics er å kontakte noen på hovedkontoret. For å få svar per epost, så tar det over en uke. Og de klarer da ikke å løse problemet. Det aller siste jeg har prøvd å få tak i er en kopi av uhellsforsikring som er tegnet på pcen. I butikken har de ingen info om dette lenger og henviste meg til tlf support. I tlf support skulle de sjekke det opp og komme tilbake til meg. Ringer igjen og de ber meg sende en mail på dette. Sender mail og får svar etter en uke og sier de skal sjekke det opp. Og jeg må vente lengre. Så purrer jeg igjen og får en brosjyre på datarecovery noe jeg ikke har bedt om. Gir beskjed om dette men de kan ikke hjelpe meg. Så sender jeg en epost til hovedkontoret og får svar fra en som har med data å gjør og får kopi av forsikring direkte fra PC produsent. Så ingen i hele Euronics systemet klarer å skaffe en kopi av brosjyre på forsikringer de selger og tjener grovt på. Hele systemet virker useriøst og inkompetent. Mulig de klarer å skaffe seg unge kunder ved å sponse Idol, Norske talenter og X-factor. Men å drive butikk er tydeligvis ikke noe de kan. Men det kan man jo se på at flere butikker har blitt nedlagt de senere årene. Vil altså sterk fraråde folk å handle fra Euronics. Lenke til kommentar
Zarcaz Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Dette gjelder nok ikke alle butikkene som er i kjeden til Euronics. Jeg jobber som ekstrahjelp i en butikk som heter Schjærin RTV, og kjeden er Euronics. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger på at vi hjelper kundene, så de blir fornøyde, og de får den hjelpen de trenger. Men kan jo være som du sier at de ikke følger lovene, men du skal ikke henge ut alle butikkene som er i kjeden. for ingen butikker er like;) Men husk, er en pc/tlf etc... inne på rep, for SAMME feil 3 ganger så har du krav på ny. Og har du levert en pc/tlf etc... så har du vel krav til å få låne et produkt til du får produktet ditt igjen. Jeg vil ikke kommentere noe hvorfor det tar tid før du svar på e-post. Systemet er nok ikke useriøst. Du har nok bare vært uheldig med valg av butikken du har handlet hos. Lenke til kommentar
Kongle2 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Elendig support og oppfølging har vel hovedsakelig vært i butikken du har handlet hos (kjedekontoret har vært så som så også.) Kanskje vi kunne fått hvite hvilken butikk dette er? Hver eneste butikk i Euronics systemet er egeneid av de som (stort sett isåfall) jobber der. Så to Euronics butikker er helt forskjellige når det gjelder vareutvalg, kunnskap og pris. (Mange selger ikke data og telematikk feks, fordi de anser det som vanskelig å få hjelp av leverandørene.) Vil tro en slik historie som dette, ikke akkurat fører til at flere Euronics butikker vil begynne å selge datamaskiner Kjedekontoret var ekstremt skuffende vet at de ikke ytet den minste service man kan håpe på: (ikke forvente for det har isåfall jeg gitt opp for lenge siden) nemlig at de ringer deg opp igjen når de sier det. Skuffende og dårlig av en enkelt butikk og et kjede kontor som "strekker seg lenger. At service tar tid, kan man ikke bestandig belaste butikken for (noenganger har de glemt å sende inn produktet,) at det blir feil på produktet likeså. Toveis kommunikasjon og informasjon derimot, det betyr mye når noe går galt. Ikke noe låne produkt er kjedelig men er det en urimelig kostnad for butikken så har man ikke krav på det (ved feks at alle er lånt ut og man må åpne en ny en.) Men det er dårlig service. Det er spesielt dårlig service å ikke tilby låne produkt til en kunde som har hatt varen inne til service før (underforstått at kunden ber om det.) Euronics solgte så få forsikringer at de koblet det ut av salg systemet sitt for et par måneder tilbake. Rett og slett for få selgere som ønsket å "tjene grovt" på å selge unødvendige og dyre forsikringer. Det er derfor vanskelig å finne noe informasjon hos Euronics butikkene om denne forsikringsavtalen (som de de fleste ikke selger lenger.) Men alikevel trist at de ikke klarer å hjelpe deg raskt og effektivt med denne enkle informasjonen. "I butikken har de ikke peiling på hva de snakker om angående teknisk support og forbrukerkjøpslover. Og nekter å forholde seg til dette." Kunne trengt mer informasjon her, teknisk support på data må man vel nesten overlate til verkstedet, men kunnskap om loven og det å forholde seg til den, det må man kunne forvente. Dersom denne setningen var basert på at de ikke hadde låne produkt så har de faktisk fulgt loven dersom det ville vært en urimelig kostnad. (Dårlig service etc, så jeg støtter deg 100% men ikke helt overbevist i denne ene påstanden din.) Kjedelig å bli en kasteball på denne måten Butikken fikk her en flott sjansen til å gi deg en positiv opplevelse. Alt det du har gjort selv, burde butikken ha gjort, men de har rett og slett ikke villet ta seg tid til å yte deg god service ((eller de har ikke visst om hvor lang tid du har måttet bruke på dette.) Vil anbefale deg følgende: Gå innom butikken og snakk med dem, det er ikke sikkert de er så ille som man får inntrykk av her. Tror du har gjort litt for mye selv. Når man ikke får svar fra kjedekontor/verksted/forsikringsselskap og kommuniserer med butikken at dette går ikke og at du ikke makter det. Så vil de fleste hjelpe deg. Dersom du sier ifra at du har problemer fordi du trenger pc til skolearbeid etc så vil de kanskje klare å oppdrive en låne pc. Dersom datamaskinen har vært inne til reperasjon to ganger for samme feil, og samme feil oppstår en tredje gang har du krav på heving av kjøp (eller ombytte om du vil det.) Det skal nevnes at maskinen også en tredje gang må inn på service for å konstantere at det faktisk er feil, og at du må ettertrykkelig nevne at du ikke vil ha den reparert men vil ha hevet kjøpet. (Gjør alt skriftlig.) Men det ble mye dersom Lykke til videre, kjenner så absolutt godt til den følelsen du har etter å ha blitt kasteball og fått null hjelp. Endret 5. desember 2009 av Kongle2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå