Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2mnd. gammel hardisk plutselig tar kvelden?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
... Hmm, der datt ihvertfall jeg av lasset..

Jeg forholdt meg til situasjonen som var før installering av XP kom inn i bildet.

Ah, ok.

Vel, jeg har noe som sikkert er en dum & dårlig løsning, men velger å komme med den likevel: Hvorfor ikke prøve å installere Vista på nytt? Eller hadde du allerede prøvd dette kanskje??

Om du har f.eks. bilder eller dokumenter som du ikke kan miste, så installer "over" de systemfilene som ligger der fra før. Nå har jeg aldri installert Vista før, men dette var ihvertfall mulig i XP. Det er sikkert noen her som har god peiling på dette. :)

Det var det forste jeg tenkte paa. Har vel bilder og filer jeg ikke gjerne vil miste men vil heller prove det. Tingen er at jeg aldri har gjort dette med Vista. Fikk ingen cd naar jeg kjopte maskinen men jeg kunne instalere Vista naar jeg startet den. Hvordan fungerer engetlig dette?

Lenke til kommentar

Error reading bootsector: input/output error.

Failed to mount "/dev/sda2": input/output error

NTFS is either incosistent, or there is a hardware fault, or its a softRAID/FakeRAID hardware.

Jeg antar at disken da er odelagt?

Tenker jeg tar den til reperasjon og haar jeg slipper en dyr regning og lang ventetid. Takk til all hjelp hverfall.

Elsker dette forumet :)

Lenke til kommentar
Det er da ikke den samme disken i alle laptoper.
Det finnes en begrenset mengde harddiskprodusenter. De acer kjøper disker av, kjøper flere andre disker av også. Og det varierer fote fra modellserie til modellserie hvilket merke som sitter på disken.

Acer lager ikke sine egne harddisker, så jo - du finner "samme" disken i andre laptoper også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...