Gå til innhold

Jordomreise, hvilken mobiloperatør?

Anbefalte innlegg

Heyo!

Jeg skal reise jorden rundt fra og med starten av mars. Jeg vil gjerne kunne ringe de jeg reiser sammen med, og gjerne også hjem til Norge i ny og ne. Tellerskrittene blir gjerne svinedyre i utlandet, men det er store forskjeller mellom operatører, Jeg har også hørt snakk om operatører som spesialiserer seg på å fungere globalt, og som har en okay pris stort sett i hele verden. Kjenner noen til noen gode løsninger? Tar imot alle konstruktive tanker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg igjen mobilen eller kjøp noen lokale kontantkort underveis. Er jo litt morsomt med Malaysisk abonnement f.eks. Og mobiler har det med å bli stjålet og glemt. Da er det ekstra gøy når noen sørger for et fint tilskudd til telenor i tillegg. På slike reiser er avtaler om møtested og tid, samt e-post noe dere kan lære dere. Skal du ringe hjem bruker du skype. Det er også direkte tilgjengelig flere steder kiosker som tilbyr IP-telefoni som ikke koster allverdens. Det kommer veldig an på hvilke land du skal til.

Lenke til kommentar

I norge er det vel Lebara som utmerker seg på ringing til utlandet. Hvordan det er i utlandet er jeg ikke sikker på.

Ellers vil jeg henge meg på bengthu sine råd. Bruk e-post, eventuelt en blogg, til og holde kontakt med venner og familie hjemme. Skype kan brukes i noen land, men det er ikke over alt internettet tillater den slags.

Lokale kontantkort pleier ikke koste skjorta, og er å anbefale hvis du skal bruke litt tid i ett land. Siden dere skal reise flere sammen går det jo an å kjøpe ett eller to lokale kontantkort og dele? Dessuten er det godt mulig det er billigere å bruke det lokale kontantkorte til å holde kontakten med de her hjemme (Opplevde selv dette i flere asiatiske land: )

Uansett er det enklest og billigst og lage avtaler og holde seg til de. Utrolig deilig og ikke være så bundet opp mot alt det man er vant til her hjemme.

Godt tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...