tnex Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hei. Jeg har skiftet park lys i en Opel Vectra C GTS 2005 mod, etter å ha gjort dette får jeg en feilmelding på displayet i bilen hvor det står ei lyspære med en spørsmålsteng over. Og etter at jeg har stoppet bilen blinker park perene i kansje 20 sekunder i ettertid, til de helt stopper å lyse. Er det muligheter for å gjøre slik at jeg kan bruke dem uten at jeg får veil meldinger? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Kjenner en som gjorde det samme på en 05´ Signum med samme resultat.. Lodd inn en motstand, så er problemet løst Lenke til kommentar
tnex Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 det er alerede 3 motstander på led pæra? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Disse er kun for å begrense strømmen som ligger over lysdiodene, de gir ikke den belastningen canbus systemet forventer. Derfor tror systemet at pæra er gåen eller at det er noe feil med den, du trenger da en kraftig motstand som lurer systemet til å tro at det er ei vanlig lyspære der. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 altså, ei led pære trenger nesten ikke strøm for å funka, og jeg må jo da ha en motstand slik at bilen gir den strømmen som skulle da ha vært i orginal pære? derfor en liten motstand? :S Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Vel, det høres tullete ut men Canbus systemet forventer å se 5W belastning fra parklyset, men led pæra bruker bare ca 0,5W og da blir den "sinna". Det skal være sagt at der finnes ledpærer som lurer Canbus til å tro at der er en vanlig pære der, det ville vært den beste løsningen. Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Vel, det høres tullete ut men Canbus systemet forventer å se 5W belastning fra parklyset, men led pæra bruker bare ca 0,5W og da blir den "sinna". Det skal være sagt at der finnes ledpærer som lurer Canbus til å tro at der er en vanlig pære der, det ville vært den beste løsningen. Det finnes LED-pærer med innebygget motstand om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
tnex Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) som disse: http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4683 ? Dette er foresten Halogen Endret 6. desember 2009 av tnex Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 som disse: http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4683 ? Dette er foresten Halogen Ikke akkurat Dette er på en måte "vanlige" glødepærer hvis jeg ikke tar helt feil, bare at de lyser litt mer og er fylt med halogen-gass Slik som de du finner hos Dioder.no bl.a. Bare å leite litt der, så finner du det du trenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå