Lch Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Jeg har nettopp satt sammen en maskin med følgende maskinvare: INTEL CORE I5 750 2.66GHZ 8MB S-1156 ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX Crucial DDR3 2x2 GB Seasonic M12 II SS-500GM, 500W PSU Samsung F3 1TB HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0 LINKSYS WMP54G WIRELESS-G PCI ADAPTER 54 MBPS Chenbro Gaming Box kabinett (ack) Jeg får null respons ved av/på-bryteren på PSU eller av/på-knappen på kabinettet. Ingen LEDs lyser på hovedkortet, bortsett fra standbylampen. Den blinker uansett hvilken stilling PSU-bryteren står i. Jeg har gjort følgende feilsøking: Koblet fra og til samtlige PSU-kontakter; ingen endring. Sjekket at EATX12V står i; ingen endring. Tjuvstartet PSU ved å kortslutte grønn leder til jord i EATXPWR (PSON); PSU starter da opp, harddisk starter opp, vifte på skjermkort starter opp. Sjekket polariteten til av/på-knappen; ingen endring. Trykket på/holdt inne MEMOK-knappen; ingen endring. Fjernet minnebrikkene; ingen endring. Testet alle minnebrikkekombinasjoner; ingen endring. Jeg skal plukke maskinen fra hverandre og trippelsjekke alt snart. Jeg har ikke testkomponenter til å erstatte CPU/HK/RAM/skjermkort med, men jeg har muligens et PCI-skjermkort liggende. Dette er mitt første selvbygg siden en AMD64 på 939-sokkel, og jeg har tidligere satt sammen flere maskiner. Jeg har hatt komponentene i antistatiske poser fram til jeg var klar til å sette dem i, kabinettet og delene har hvilt på dempingsmateriale, jeg har hele tiden brukt antistatisk armbånd, jeg har holdt fingrene unna ICer og slikt, og jeg har bygget på et trebord med god belysning. Men anta gjerne at jeg har null peiling, jeg begynner nemlig å bli nokså desperat. :3 Edit: Løst - hovedsaklig PEBCAK Endret 12. desember 2009 av lch Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Høres litt ut som hk kortsluttes, du har ikke bommet litt med avstandsstykkene? Hvis det ikke hjelper å bygge opp på nytt, så er det vel å prøve å starte med bare hk og cpu, og installere en hw om gangen hvis det går! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Ikke umulig, jeg skal sjekke når jeg demonterer. Jepp, jeg skal gjøre det du foreslår; teste hk/cpu for seg selv, utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Høres litt ut som hk kortsluttes, du har ikke bommet litt med avstandsstykkene? En MSI USB-dongle var problemet. Gudene vet hvorfor, den funker helt greit i to andre maskiner. Når jeg først hadde nesen nede i maskinen, så jeg at jeg hadde brukt feil skruer til å feste hovedkortet. Kjempesmart ... Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå