Gloms Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Har en Acer Aspire 5930G. Har innstallert Windows 7 på den, men har et problem med å få opp den menyen som kommer opp i toppen av skjermen hvis man trykker på den "e" knappen øverst i høyre hjørne på tastaturet. Er det noen som vet hvordan jeg fikser det? når jeg hadde vista på den følgte det med, så da innstallerte det seg selv. Prøvde å laste ned Epower fra Acer.com, men det funka ikke. Fikk på en måte innstallert det, men kommer ikke inn på menyen. Jeg har bare et tomt grått felt der hvor menyen egentlig skal være når jeg trykker på "e" knappen. Har lasta ned empowering technology fra acer og, så skjønner ikke hvorfor det ikke funker. Prøvde å laste ned Lauch Manager for å se om det funka for det funka for å få lyd hjulet til å funke når jeg hadde vista, men det kommer en feilmelding om at Launch Manager ikke støtte plattformen jeg kjører på. Finnes det ikke Launch Manager for Windows 7? Noen som kan hjelpe meg her? Endret 6. desember 2009 av Gloms Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 hei! har samme maskin med windows 7 på, men har helt gitt blaffen i alle acer programmene.. windows har allerede alle disse funksjonene innebygget så det å laste ned og ha et ekstra program kjørende treiger bare ned maskinen din du får heller ikke kortere batteritid av å ikke ha alle acer programmene.. eneste jeg har lastet ned av drivere er nvidia sin skjermkortdriver, samt realtek sin lyddriver for å få bedre lyd og bildeytelse Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Har lyd og skjermdriver jeg og Men jeg har lyst til å kunne bruke det hjulet foran på maskinen for å stille lyden. I tillegg hadde jeg erfaring med at man kunne stille på strøminnstillingene på ePower enda høyere enn det man kan vanlig i windows. Stemmer det? eller var det med vista? Og går det ann å laste ned disse to tingene til Windows 7? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 alle tingene funker på win7 ja.. jeg bruker hjulet til å stille lyden... uten driver... man får bare ikke opp den grønne indikatoren på skjermen lenger.. men det gir jeg blaffen i for ser jo nivået på windows sin lyd strøminnstillingene til acer epower er bare koblet inn til windows strømsystem, så den gjorde det bare litt enklere å justere hvor mye ytelse maskinen skulle gi på de forskjellige planene... dette har nå blitt enklere i win7 så jeg ser ingen grunn.. før jeg installerte win7 slettet jeg alle acer programmene fra vista og maskinene ble over 20sek raskere i oppstart Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Prøvde å innstalere lyddriveren nå. Men får en error melding: "Innstalering av Realtek HD Lyddriver Mislykkes!![Error Code 0x00000103]" Hva må jeg gjøre for å få innstalert den da? trodde jeg hadde innstalert den, men blanda den med webcam driveren. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 jeg brukte driver jeg fant på realtek sin hjemmeside.. den er bedre en den nedstrippa som acer har Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Fikk lasta ned driveren og det funker fint. Takk for den Tenkt gadd ikke lage en ny tråd for dette, så jeg spør like godt her: Finnes det noen guider på nettet som gjør at windows 7 kjører raskere? husker at det var noen sånne til vista hvor mange kunne slå av masse jalla ting som tok systemresurser og gjorde at pcen ble tungkjørt. Er det noe lignende til windows 7? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 har gått igjennom en haug av de der, men opplever ikke maskinen som noe raskere av den grunn.. bare pass på å ikke ha masse dritt i oppstarten så er du egentlig redda Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 hvordan er det jeg kan se liste over hvilke programmer som starter ved oppstart? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 gå på start -> run -> skriv msconfig og trykk enter -> gå på fanen som heter "startup". der vil du få en liste med alt som ligger i oppstarten din.. alt jeg har på den nå er nvidia skjermdriver, realtek lyddriveren og microsoft secureity essentialts (MS sin gratis antivirus) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå