Gå til innhold

Flyreise: Spørsmål om mellomlandinger.

maXini

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg reiser om 1 uke. Vanligvis pleier jeg å reise med hele familien, så faren min pleier alltid å finne fram veien i flyplassen. Var jo en stund siden jeg reiste også, så husker ikke helt hvordan det er :p

Vel ja, denne reisen må jeg ha ansvar, siden faren min ikke er med og moren min har heller ikke så mye peiling.

Flyturen vil bestå av 2 mellomlandinger og i et av stedene har jeg bare 1 time på meg til å rekke neste fly, noe som gjør meg ganske nervøs, i tilfelle jeg ikke rekker flyet. Derfor har jeg et par spørsmål.

Vel, er det mulig for meg å rekke flyet når jeg må fra en terminal til en annen en og deretter lete meg fram til riktig "gate"?

Stedet jeg mellomlander i er Abu Dhabi, sikkert ingen av dere som har vært der menmen :p Tenkte bare på om det blir noen sånne security sjekk greier. Håndbagasjer som må sjekkes osv.

Eller er det bare "gå ut av flyet og løpe for å rekke neste fly, uten noe stress?"

Tilbakereisen er også noe lignende, bare 1t og 30min å rekke Frankfurt-Oslo fly.

Tusen takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i Abu Dhabi men jeg reiser på standby billetter så da må man alltid helt ut, for og så sjekke inn igjen.

Om du kan legge ut hele reiseruten din, samt hvilke flyselskap du skal fly med på de forskjellige delene av turen så blir det lettere å vite om man må helt ut eller ikke.

Lenke til kommentar

Flight: Lufthansa

Depart: Norway Oslo Arpt 06:25

Oslo NO Sunday, December 13

Arrive: Frankfurt Int'l Arpt 08:35

Frankfurt DE Sunday, December 13

Terminal 1

Flight - Etihad Airways Sunday, December 13, 2009

Depart: Frankfurt Int'l Arpt 11:00

Frankfurt DE Sunday, December 13

Terminal 2

Arrive: Abu Dhabi Int'l Arpt 20:15

Abu Dhabi AE Sunday, December 13

Terminal 3

Flight - Etihad Airways Sunday, December 13, 2009

Depart: Abu Dhabi Int'l Arpt 21:25

Abu Dhabi AE Sunday, December 13

Terminal 1

Arrive: Dhaka Zia Int'l Arpt 04:55

Dhaka BD Monday, December 14

Her har du den ene veien.

Endret av maXini
Lenke til kommentar

Siden du flyr Etihad til og fra AUH så burde det gå greit, men aner ikke om man kan bytte terminal uten å gå gjennom security og passkontroll. Om bagasjen er sjekket helt fram til siste destinasjon så tror jeg det går, selv om det kan bli litt hektisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...