Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bedøvelse på kutt i leppe, når går hevelsen ned?

Lineplx

Anbefalte innlegg

Hei så jeg var ute i går natt , gikk litt på trynet skadet meg fikk et ca 2 cm kutt på leppa ingen hevelse men et stort kutt så jeg stakk til legevakta fikk noe bedøvelse som gjorde leppa mi ca 2 ganger større, de sydde litt fikk noe anitibiotika=P ...detta var for ca 12 timer siden

Noen som vet når hevelsen fra bedøvelsen (xylocain trur jeg den het) går vekk sånn at jeg kan gå ut igjen=P?

Takker for alle svar mvh lineplx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vel tro at hevelsen kommer av den inflammatoriske prosessen i såret, og ikke fra xylocainen. Så klart, når du sprøyter inn et analgetisk stoff under leppa, så tar jo dette stoffet opp plass og det vil sees fra utsiden, men dette kalles ikke en hevelse per se. Det kan ta noen få dager før hevelsen går helt ned, stinga taes etter 7-10 dager, men husk å være forsiktig etter det, selv om stingene taes, er styrken i såret bare på 10% av det det var før du skadet deg =) Lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg vil vel tro at hevelsen kommer av den inflammatoriske prosessen i såret, og ikke fra xylocainen. Så klart, når du sprøyter inn et analgetisk stoff under leppa, så tar jo dette stoffet opp plass og det vil sees fra utsiden, men dette kalles ikke en hevelse per se. Det kan ta noen få dager før hevelsen går helt ned, stinga taes etter 7-10 dager, men husk å være forsiktig etter det, selv om stingene taes, er styrken i såret bare på 10% av det det var før du skadet deg =) Lykke til.

Okay takker så mye har sårkontroll på mandag , og skal også på jobb på mandag......så hadde håpet at den ble borte til mandag , men du har sikkert rett, bare vanskelig å spise=( har prøvd med is på kuttet men ble ikke bedre

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...