Gå til innhold

Chelsea Kamptråd: PL - City - B - Lørdag 05.12. 18:30: C+ Sport 2, 2 - 1 SLUTT

HeHauken

Anbefalte innlegg

mcfclogolargeh.jpg VS chelsealogopb.jpg

Kampdag: Lørdag 05.12.09

Tidspunkt: 18:30

Arena: City of Manchester Stadion

Dommer: Howard Webb

Kanal: Canal+ 2.

Turnering: Barclays Premier League

Runde: Runde 15

Det er duket for et oppgjør mot det andre "New-Money"-laget i PL; Manchester City. I motsetning til Chelsea har Mark Hughes enda til gode å kapre noen titler med den enorme pengebruken. Chelsea er formsterke, på trass av arbeidsulykken mot Blackburn sist - for i PL-sammenheng kommer vi fra en meget sterk bortekamp mot Arsenal. City spiller på den andre siden bare uavgjort, så det kommer til å bli en tøff kamp borte i Manchester.

Tabellen ser slik ut per 05. 12:

1 Chelsea 14 7 0 0 20 1 5 0 2 16 7 28 36

2 Man Utd 14 6 1 0 16 7 4 0 3 14 6 17 31

3 Tottenham 14 5 0 2 21 7 3 2 2 12 12 14 26

4 Arsenal 13 5 0 1 20 7 3 1 3 16 11 18 25

5 Liverpool 14 4 2 1 21 8 3 0 4 10 12 11 23

6 Aston Villa 14 4 2 1 13 6 2 3 2 9 8 8 23

7 Man City 13 3 3 0 14 9 2 4 1 10 8 7 22

Chelsea har vært i form i det siste, om en ser bort fra arbeidsulykken mot Blackburn i Carling Cup. I Premier League har vi riktignok bare to tap, men begge har kommet på bortebane. Tar en Citys sterke hjemmestatistikk i betrakting, kan vi fort tape to poeng her. Når det er sagt gjorde Carling Cup at vi fikk spart noen spillere som forventes å være tilbake i dag. Chelsea kommer også fra en sterk 0-3 seier mot Arsenal, og ligger betryggende på toppen av ligaen. Den sterke statistikken mot City, med åtte seire de siste åtte oppgjørene, bør også taes i betraktning før dagens kamp.

Forventet starting XI:

------------------Cech-----------------

Ivanovic--Terry(k)-Carvalho--A. Cole

----------------Essien-----------------

---------Ballack-----Lampard---------

----------------J. Cole-----------------

------------Anelka--Drogba-----------

Kan godt tenkes at Ancelotti kjører samme oppsett som mot Arsenal, der Essien går opp på Ballack sin plass, og Mikel spiller ankerrollen. Deco er også et alternativ på topp.

Siste 5 kamper:

Blackburn Rovers - Chelsea 3-3 (aet 4-3 on pens) - CP

Arsenal - Chelsea: 0-3 - PL

FC Porto - Chelsea: 0-1 - CL

Chelsea - Wolverhampton Wanderers: 4-0 - PL

Chelsea - Manchester United: 1-0 - PL

Lite skår i gleden sist som nevnt, ellers er de 5 siste kampene greit imponerende med 9-0 i målforskjell før Blackburn.

City kommer fra en sterk 3-0 seier mot Arsenal i Carling Cup (skal dog sies at City hadde nærmest toppet lag, mens Arsenal spilte med unggutter). I ligaen er City hverken fugl eller fisk - de ha syv uavgjort på rad.

Forventet starting XI:

-------------------Given----------------

---Richards--Lescott-Toure--Bridge---

-------------Irland---de Jong----------

Wrigh-Philips---------------Robinho---

...............Tevez----Adebayor---------

Citys 5 siste kamper:

City - Arsenal: 3-0 - CP

City - Hull: 1-1 - PL

Liverpool - City: 2-2 - PL

City - Burnley: 3-3 - PL

Birmingham - City: 0-0

Med unntaket av Carling Cup, der det var menn mot smågutter, har ikke City vunnet på en stund. Men de taper dessverre heller ikke.

Siste 5 innbyrdes oppgjør:

2009-03-15, Chelsea -Manchester City: 1-0

2008-09-13, Manchester City - Chelsea: 1-3

2008-04-05, Manchester City - Chelsea: 0-2

2007-10-27, Chelsea - Manchester City: 6-0

2007-03-14, Manchester City - Chelsea: 0-1

5-0 på 5 kamper, 8 seire totalt er intet mindre enn imponerende. City er er et lag Chelsea har taket på, og jeg er derfor meget optimistisk i forhold til dagens kamp.

Hva tror folk om dagens kamp?

Resultat: 2 - 1

Faktisk startoppstilling:

Manchester City:

Given

Richards, Toure, Lescott, Bridge

De Jong, Barry

Wright-Phillips, Tevez - Robinho

Adebayor

Benken: Taylor, Onuoha, Zabaleta, Johnson, Santa Cruz, Petrov, Kompany

Chelsea:

Cech

Ivanovic, Carvalho, Terry, Ashley Cole

Essien

Ballack, Lampard

Deco

Drogba, Anelka

Benken: Hilario, Joe Cole, Mikel, Malouda, Zhirkov, Paulo Ferreira, Belletti

Målscorere:

0 - 1 Adebayor (OG, 8 min)

1 - 1 Adebayor (37 min)

2 - 1 Tevez (56)

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har godt tak på dem historisk ja, men City er jo i stor endring for tiden. Er nervøs i forhold til den gode statistikken deres på hjemmebane så langt i år. På den andre siden hadde jo også Arsenal en meget god hjemmestatistikk.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Arsenal hadde mykje betre heimestatistikk enn det City har no. Er Zhirkov kampklar? Trur dåke det er mogleg at han får nokre minutters speletid?

Tipper 2-1 til Chelsea.

Han spilte vel mot Blackburn om jeg ikke tar feil (så ikke den kampen)?

Tror Chelsea skal dra dette i land jeg også, men det blir en jevn kamp. Forsvaret er sterkt, så jeg tror 0-1 eller 0-2 er realistiske resultater. Om det blir poengdeling blir det 1-1. Det er lenge siden Chelsea ikke scoret i en kamp.

Lenke til kommentar

Zhirkov spilte hele kampen mot Blackburn ja. Men tviler på at han får spille i denne. SWP er i god form for tiden, og er JÆVLIG rask. Trenger Ashley sine defensive kvaliteter og ikke minst fart mot ham. Eneste er om Cole fortsatt er småskadd.

Håper for øvrig på den oppstillinga du skisserer. Har mere trua på det enn med Mikel bak og Essien på høyre sentral. Men begge delene går.

Sitter og vurderer om jeg skal se denne i stua eller traske ned til puben. Tror det blir hjemme, er ikke helt frisk.

Come on Chelsea!

Lenke til kommentar

Squads:

Manchester City: Kompany, Toure, Richards, Petrov, de Jong, Johnson, Santa Cruz, Onuoha, Taylor, Lescott, Robinho, Bridge, Wright-Phillips, Given, Zabaleta, Adebayor, Barry, Tevez

Chelsea: Deco, Zhirkov, Cole, Essien, Belletti, Mikel, Drogba , Ivanovic, Lampard, Cech, Ballack, Cole, Carvalho, Terry, Malouda, Ferreira, Anelka, Hilario

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Går det an å være mer heldig enn det? Går det faktisk an? Fikk corner som aldri var corner litt før og. Litt moro å sammenligne Utd sine mål med den der.

Sunderland?

Lenke til kommentar

Men det hele kom til og med etter corner, som var en fantastisk takling som traff Cole sist og gikk ut. Også redder Given, treffer den baksiden til Ade og går inn. Helt villt.

Går det an å være mer heldig enn det? Går det faktisk an? Fikk corner som aldri var corner litt før og. Litt moro å sammenligne Utd sine mål med den der.

Skulle ikke vært corner nei, men frispark derimot :)

Hahahaha. Er det frispark nå? Nei, jeg gir meg jeg.

Lenke til kommentar
Dere får jo målet pga. udyktighet av Given (og uflaks x1000 selvfølgelig). Menmen, grattis med det herlige målet allikevel.

Here we go again.... Tror en United-fan skal være forsiktig å snakke om flaks (da det garantert vil smelle tilbake på deg i løpet av sesongen). For det har dere hatt nok av de tre siste årene. Nevner spesielt en viss CL-finale som eksempel der lagene hadde en omgang hver før Chelsea rundspilte United i ekstraomgangene. Dessverre sklei Terry i straffekonken....

On topic: Given gjorde det meste riktig han - var direkte dårlig av Ivan. På skudd nr 2 var han uheldig ja. Men et godt lag skal ha sin porsjon av nettopp det; flaks.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...