Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop lade problemer HP

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk plutselig et uventet problem igår.

Laderen min får ikke kontakt med pcen. Tror jeg...

Ikke noe galt med batteriet, siden jeg kan bruke det om det er ladet opp.

Har 2 laptopper av samme type, her er saken:

Den ene pcen lader opp begge batteriene med enten vanelig hp lader eller univerial lader.

Begge laderne er i orden, og batteriene funker på begge pcene.

Når jeg setteri laderen i pcen med problemet, lyser det der jeg setter den inn, som indikerer at laderen får kontakt med pcen. Tar jeg ut batteriet med laderen i, skrur pcen seg av. Noen som veit hva som kan være galt? Skjønner ikke hva som kan være galt...

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke sikker på om jeg forstår deg rett ...

Du har to like pcer og formodentligvis to like ladere. Skru av pcene og ta ut batteriene, og prøv begge laderene først i den ene pcen og deretter i den andre. Skrur pcene seg på med begge laderene er laderene ok.

Sett inn batteriene, skru på pcene og sjekk at batteriene lades, bytt mellom lader/batteri/pc om det noe feil. Lades begge batteriene i ett av tilfellene er batteriene ok og problemet er feil på hovedkortet på den ene pcen.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om jeg forstår deg rett ...

Du har to like pcer og formodentligvis to like ladere. Skru av pcene og ta ut batteriene, og prøv begge laderene først i den ene pcen og deretter i den andre. Skrur pcene seg på med begge laderene er laderene ok.

Sett inn batteriene, skru på pcene og sjekk at batteriene lades, bytt mellom lader/batteri/pc om det noe feil. Lades begge batteriene i ett av tilfellene er batteriene ok og problemet er feil på hovedkortet på den ene pcen.

Ja, det er mulig det er hovedkortet.

Altså.. Det er pcen MIN det er noe galt med, laderen min og batteriet mitt funker 100% i en identisk pc, menpå min pc så lades ikke batteriet. Kan bruke pcen om jeg har et ladet batteri i den da. Om jeg har i lader, og ikke batteri, går det ikke.

Det jeg syns er rart er at lampen for at laderen er tilkoblet lyser. Så noe feil er det.

Hovedkortet kanskje? Hva skal jeg gjøre med det da? Gå til service med den, eller må jeg har nytt hovedkort?

Takk for svaret:)

Lenke til kommentar

Sannsynligvis hovedkortet, men det må måles med voltmeter på hovedkortet. Innpluggen for strøm sitter på hovedkortet, og det vanligste problemet er at stadig rykk/strekk i ledninga fører til at det blir brudd i loddinga mellom plugg og hovedkort (det kan du fikse sjøl om du kan skru opp/lodde). Men stemmer dårlig med at du ser at lampen for at laderen er tilkoblet lyser.

Har du dekket reklamasjonsrett så er det bare å levere den inn, tviler på at det lønner seg å legge ut for nytt hovedkort.

Lenke til kommentar

Har da forsøkt å åpne pcen, med en guide fra youtube, ment fant fort ut, eller, egentlig ganske sent ut at det var vanskeligere enn forventet. Klarte rett og slett ikke å få opp "kabinettet". Fikk av tastaturet og skjermen og alle skruene jeg fant, men det skulle ikke være lett:P

Lenke til kommentar

HP sine bærbare har ofte en egen printplate med ladekrets. Kan være feil på denne eller på kablingen inn på hovedkortet eller feil på hovedkortet. Det lyser rundt pluggen på strøminngangen bare det står strøm i pluggen, indikerer egentlig bare at laderen fungerer.

Enten må du åpne PC'en og se om du kan se feil på ladekretsen eller så må du få PC'en reparert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...