stian_molvik Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Hei. Finnes det et program til å velge hvor lyden skal komme ut, uten å måtte plugge ut headset f.eks? Har 2stk audio output på pcen, ene er koblet til høyttalere, den andre til headset. Er det mulig å switche mellom hvem som skal få lyd, uten å måtte plugge in/ut headset? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Kontrollpanel --> lyder og lydenheter. Tror det er noe sånt, det er ihvertfall en mulighet for dette innebygget i windows. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Finner ingenting, det som er greia er at det er hovedkortet lyden kommer fra, men den har 1front panel minijack, og en rear panel minijack. Finner ikke noen måte å velge mellom dem to. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Dette har eg også vært på jakt etter! Det eg kunne tenkt meg var et program som opprettet "virtuelle" lydkort som man kobler de forskjellige programmene mot, og så kan man styre hvor lyden som blir sendt til disse virtuelle lydkortene faktisk kommer ut, i sanntid. Dvs, uten å måtte restarte de forskjellige programmene. Til tider har eg opp til fire forskjellige lydkort i maskinen(stereoanlegg, headsett u/mic, headsett m/mic, høytalere). Om eg kunne for eks satt musikk til stereoanlegget, chat/telefon til headsett m/mic, og så kunne byttet standard lyd ut mot høytalere eller headset u/mic. Hadde vært perfekt. Pr i dag går for eks Spotify mot default sound device i Windows. Da må eg endre på dette i kontrollpanelet hver gang eg skal endre dette, og så må eg stoppe og starte Spotify på nytt igjen for hver gang. Samme gjelder nettleser(med for eks YouTube). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Finner ingenting, det som er greia er at det er hovedkortet lyden kommer fra, men den har 1front panel minijack, og en rear panel minijack. Finner ikke noen måte å velge mellom dem to. Det er nok ikke to forskjellige lydkort, men bare ett. Som regel så kobles frontutgangen til hovedkortet som i praksis er samme utgang som den som er bak. Lenke til kommentar
stian_molvik Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Det er nok ikke to forskjellige lydkort, men bare ett. Som regel så kobles frontutgangen til hovedkortet som i praksis er samme utgang som den som er bak. Ja, er klar over det, men det burde vært en måte å velge hvilken lyden skal komme ut fra, selv om begge er tilkoblet. Det virker som om front utgangen har prioritet over bakre utgang. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Ja, det kan eg se på som logisk. Men om det skal finnes et program som velger hvilken som har prioritet så må du sjekke med produsenten av hovedkortet for å se om de har laget et verktøy for det eller om driveren støtter det. Eg er på jakt etter noe mer generelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå