Gå til innhold

har du peiling om styrketrening og fotball

Lucho Gonzalez

Anbefalte innlegg

jeg spiller fotball nesten hverdag, jeg trener styrke 2-3 ganger i uka, kan dere skrive en slags treningsprogram som kan hjelpe meg på fotball, jeg trener forskjelig egentlig,

veier 62 kg, 172 cm. og jeg vil ikke få store muskler. men vare sterk. foreksempel bli bedre i lufta, eller skulder mot skulder osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du eksplosivitet (flere deler)

Utholdenhetstrening eller styrke/masse?

På din høyde/vekt vil uansett et vanlig program for styrke være bra til 70 kg før du trenger å fokusere på noe annet.

Trening ca frem til sommeren.

Noe i denne duren.

vettuva, jeg har ikke peiling om de rare ordene som du skrev ,, jeg vil bare vite hvilket kropsdeler burde jeg trenne, og hvordan. og hva mener du med 70, kg, mener du å løfte vekter max til 70.

jeg tar ikke benkpress,

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg rett og slett det programmet som står i linken min.

Sammen med ett måltid mer pr dag en du gjør nå.

Jeg mente at du burde trene dette programmet til du veier 70kg før du begynner å fokusere på utholdenhet osv for fotballen.

Si ifra om du lurer på noe med det programmet.

Lenke til kommentar
Da anbefaler jeg rett og slett det programmet som står i linken min.

Sammen med ett måltid mer pr dag en du gjør nå.

Jeg mente at du burde trene dette programmet til du veier 70kg før du begynner å fokusere på utholdenhet osv for fotballen.

Si ifra om du lurer på noe med det programmet.

programet var greit å skjønne, men jeg vil ikke veie 70. jeg vil være som nå, men bli sterkere i armene og sånt, men siden jeg spiller fotball og løper mye, burde jeg trene beinpress, eller får jeg bare unødvendige skader av det

Lenke til kommentar
70 er ikke mye, er det muskler så vil du ikke føle deg tyngre heller.

Vil du være som nå så tren programmet men ikke spis ett måltid mer mat.

Da blir det vedlikehold og du vil kun "stramme opp" samt bli litt sterkere.

men er det bra? jeg har egentlig ikke noe fast måltid, spiser mange dager ikke varm mat en gang, men jeg slitter litt med småspissing, jeg blir liksom ikke sulten og heller ikke mett.

Lenke til kommentar

Det er opp til deg.

Trener du programmet og spiser formye vil du gå opp i vekt, muskelmasse.

Er det veldig mye -formye vil noe også være fett.

Trener du programmet og spiser like mye som du forbrenner så vil du veie det samme hele tiden.

Trener du programmet og spiser forlite vil du gå ned i vekt, men beholde mer av muskelmassen.

Dvs miste mest fett.

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at du sammenlikner at tyngre, vil svekke farten din....?

Hvis du vil bli sterkere, så tren generell styrke og spis som du gjør nå.

Men jeg vil anbefale at du spiser litt mer. Er fotball noe du vil satse skikkelig på så gjelder det også å få inn riktig med næring!! en vanlig fotball-treningsøkt brenner mye energi det også.. Så mat er viktig!

Jeg ville trent generell overkropp:

Rygg (nedtrekk, sittende roing)

Bryst (Benkpress, flyes)

Biceps

Triceps

Skuldre

Gjerne del det inn i 2 økter. Også kjører du en mer opprettholdelses trening på ben den 3. dagen. Dvs ikke prøver å øke ALTFOR mye i kilo fra gang til gang.

Styrke er som du vet meget viktig, men det vil også medføre en vektøkning. noe du ikke skal være redd for mtp at du veier 62kg. Du har nok å gå på før farten din blir svekket osv.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at du sammenlikner at tyngre, vil svekke farten din....?

Hvis du vil bli sterkere, så tren generell styrke og spis som du gjør nå.

Men jeg vil anbefale at du spiser litt mer. Er fotball noe du vil satse skikkelig på så gjelder det også å få inn riktig med næring!! en vanlig fotball-treningsøkt brenner mye energi det også.. Så mat er viktig!

Jeg ville trent generell overkropp:

Rygg (nedtrekk, sittende roing)

Bryst (Benkpress, flyes)

Biceps

Triceps

Skuldre

Gjerne del det inn i 2 økter. Også kjører du en mer opprettholdelses trening på ben den 3. dagen. Dvs ikke prøver å øke ALTFOR mye i kilo fra gang til gang.

Styrke er som du vet meget viktig, men det vil også medføre en vektøkning. noe du ikke skal være redd for mtp at du veier 62kg. Du har nok å gå på før farten din blir svekket osv.

jeg spiser mye mat, men på en måte er aldri mett , spiser altid så mye jeg kan orke til 3. men magen min er liksom aldri helt flat, selv om jeg trener så mye og spiser veldig litte fett så skjøner jeg ikke hvorfor jeg ikke får flat mage, ser at jeg har begynt å få magemuskel. men jeg kan legge merke til at jeg blir sterkere av det jeg spiser og trener. jeg mener er det nødvendig at jeg må øke vekten med et par kilo.

den programen som du skrev, er det bare sånt en fotballspiler trenger til styrketrening. liksom er det nok? og jeg øker ikke mye i kilo ofte, kansje 1-2 ganger i uka. men jeg tar altid 3 x 12 og på en måte har full kontrol før jeg øker. siste spørsmål, kunne du tenke deg og skrive liksom ferdig den programmen der, liksom hvor mye jeg skal gjøre osv.

Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre vøtt!

Men: Nr. 1.. Hva er poenget med vaskebrett?? Sett Rooney? Vanvittig sterk, og lang ifra noen 6-pack i den gården...

Nr. 2.. Den styrketreningn er nok ja, så lenge du er innstilt på å pushe deg selv hele tiden.. Forklarer nærmere under.

Dag 1:

Bryst (Benkpress 3x10, Skråbenk 3x10, Flyes 2x10)

Triceps (Franskpress 3x10, Nedpress 3x10)

Dag 2:

Rygg (Nedtrekk bred grep bak hodet 3x10, Nedtrekk smalt grep foran hodet 3x10, Sittende roing, hvor du trekker håndtaket mot navelen ca 3x10)

Dag 3:

Bein (Her ta du 2-3 øvelser og øker kg ganske sjeldent. Hold deg mellom 12-15 x 3)

Skuldre (Sidehev 3x10, Omvendt pec-dec 3x10)

Dette programmet kan du f.eks kjøre i 4 uker. La dagene være faste, men bytt på rekkefølgen på øvelsene på hver dag. Ikke start med nedtrekk hver gang, start med sittende roing i blant osv. Gjelder for alle de andre dagene også.

Nå kommer det viktige: Grunnen til at jeg har satt 10 reps på det meste er for at det er et utgangspunkt de første 4 ukene. Etter 4 uker kan du trapp ned til 6-8 reps og kjøre det i 4 uker. Også kan du gå opp til 12 reps etter nye 4 uker.

Det viktige er at du skal være sliten etter hvert sett. F.eks: Klarer du akkurat 60kg x 10 rep på første settet i benk, så er det bra, også går du ned 5 kilog og kjører nye 10 rep. du skal ALLTID klare 10!! (Sett at du ikke er på ukene hvor programmet sier 6-8 reps)

Overkroppen kan du prøve å øke oftere enn bena, siden du spiller fotball vil dem få en del trening av det også!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...