SolanGundersen Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hvit skjorte er "must have" - resten er vel additional. Vil også si at lyseblå er et must have, har du de to så kan du bytte litt på og har litt flere valg, ofte litt stivt med hvitt også. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Litt tullete å ha nesten like mange lyserosa som blå... En blå skjorte ser bedre ut enn en rosa i 99 av 100 tilfeller imo.. Edit: Ment til SML.. Men er i det vesentlige enig med dag, bortsett fra at jeg personlig har ca 2/3 blå skjorter, noe jeg mener er ganske passe. Det er stort sett den fargen jeg bruker uansett. Jeg skal jammen gå og telle! Har 22 blå skjorter og fem rosa (men det kan være noen er på vask). Tror jeg har ca 80 formelle skjorter og sånn ca 15-17 causual, cord, tattersal, lin etc. Går en del i grå i ymse varianter, plain, gingham, striper. Men jeg kommer alltid tilbake til blå. Det passer nesten alle menn, og nesten til alle anledinger. Jeg har litt skjortedilla. +1 Da er vi to. Går veldig mye i blått her også, og går aldri lei. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Litt tullete å ha nesten like mange lyserosa som blå... En blå skjorte ser bedre ut enn en rosa i 99 av 100 tilfeller imo.. Edit: Ment til SML.. Men er i det vesentlige enig med dag, bortsett fra at jeg personlig har ca 2/3 blå skjorter, noe jeg mener er ganske passe. Det er stort sett den fargen jeg bruker uansett. Jeg skal jammen gå og telle! Har 22 blå skjorter og fem rosa (men det kan være noen er på vask). Tror jeg har ca 80 formelle skjorter og sånn ca 15-17 causual, cord, tattersal, lin etc. Går en del i grå i ymse varianter, plain, gingham, striper. Men jeg kommer alltid tilbake til blå. Det passer nesten alle menn, og nesten til alle anledinger. Jeg har litt skjortedilla. +1 Da er vi to. Går veldig mye i blått her også, og går aldri lei. Jeh har selvsagt ikke kjøpt alle skjortene under ett, men bygd opp garderoben over år. Begymte med noen basic, og så supplert etter hvert. Kjøper aldri skjorter i Norge, her er de overpriset. CT er hovedleverandøren. Blandet erfaring med Tailor Store. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det problemet jeg har med CT er at skjortene deres er så latterlig store i livet for meg. Jeg må få dem sydd inn minst 4-5 cm på hver side, og det blir litt kjedelig om jeg må gjøre det med alle skjorter jeg kjøper derfra. Det er dumt, for skjortene deres er absolutt gode. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det problemet jeg har med CT er at skjortene deres er så latterlig store i livet for meg. Jeg må få dem sydd inn minst 4-5 cm på hver side, og det blir litt kjedelig om jeg må gjøre det med alle skjorter jeg kjøper derfra. Det er dumt, for skjortene deres er absolutt gode. Jeg har samme problemet der. Hvilken fit har du kjøpt/prøvd? Forresten, da jeg var innom Charles Tyrwhitt i Jermyn Street synes jeg å huske at de tilbød seg å sy inn skjorten for meg, men det er mulig jeg husker feil. Noen som vet om de tilbyr dette? Skulle gjerne kjøpt noen skjorter derfra, men den jeg har nå er ~3 cm for kort på ermene, utenom det passer den perfekt. Så jeg må vel opp en størrelse eller to, og da blir det nok litt stort. Også synd at de ikke har så mye i tailored fit. Hadde vært greit om jeg kunne fått skreddertjenestene utført der, egentlig. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det problemet jeg har med CT er at skjortene deres er så latterlig store i livet for meg. Jeg må få dem sydd inn minst 4-5 cm på hver side, og det blir litt kjedelig om jeg må gjøre det med alle skjorter jeg kjøper derfra. Det er dumt, for skjortene deres er absolutt gode. Jeg har samme problemet der. Hvilken fit har du kjøpt/prøvd? Forresten, da jeg var innom Charles Tyrwhitt i Jermyn Street synes jeg å huske at de tilbød seg å sy inn skjorten for meg, men det er mulig jeg husker feil. Noen som vet om de tilbyr dette? Skulle gjerne kjøpt noen skjorter derfra, men den jeg har nå er ~3 cm for kort på ermene, utenom det passer den perfekt. Så jeg må vel opp en størrelse eller to, og da blir det nok litt stort. Også synd at de ikke har så mye i tailored fit. Hadde vært greit om jeg kunne fått skreddertjenestene utført der, egentlig. CT har flest skjorter i klassisk engelsk snitt, det er stort nok til å huse en hel somalisk landsby. De har etterhvert fått tre ulike fits for sine formelle skjorter: 'Jermyn Street' (romslig), Slim (som er egentlig en medium) og Tailored (veldig slim). Men ikke alle modellene kommer i alle disse snittene. Causual har også ulike snitt. Jeg er litt lubben (britisk str 42), og kommer fint inn i Slim, men ikke nubbesjans i Tailored. Det kan også variere litt innen samme størrelse, for de er ikke prikk like selv om de er i samme snitt og oppgitt til samme størrelse (jeg føler de seneste skjortene er blitt større). Det er siste årene CT har fått disse ulike snittene, og jeg vil tro det blir mer i tiden fremover, siden det er den veien trenden går. Det er ganske godt utvalg i armlengde og kragestørrelse, og de legger også opp ermer (men gjør det ikke noe pent, bare klipper rett av og syr mansjetten på igjen), du kan også få lagt opp skjorten, men jeg vet ikke hvor pent det blir. Grunnen til at jeg handler mye der er utvalget og kombinasjonen pris/kvalitet. Fire flotte skjorter i god utførelse til £100 er ikke dyrt. Jeg har kjøpt mye annet der og, dresser, sko og frakker og for det meste har det vært akseptabel kvalitet. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Det problemet jeg har med CT er at skjortene deres er så latterlig store i livet for meg. Jeg må få dem sydd inn minst 4-5 cm på hver side, og det blir litt kjedelig om jeg må gjøre det med alle skjorter jeg kjøper derfra. Det er dumt, for skjortene deres er absolutt gode. Jeg har samme problemet der. Hvilken fit har du kjøpt/prøvd? Forresten, da jeg var innom Charles Tyrwhitt i Jermyn Street synes jeg å huske at de tilbød seg å sy inn skjorten for meg, men det er mulig jeg husker feil. Noen som vet om de tilbyr dette? Skulle gjerne kjøpt noen skjorter derfra, men den jeg har nå er ~3 cm for kort på ermene, utenom det passer den perfekt. Så jeg må vel opp en størrelse eller to, og da blir det nok litt stort. Også synd at de ikke har så mye i tailored fit. Hadde vært greit om jeg kunne fått skreddertjenestene utført der, egentlig. CT har flest skjorter i klassisk engelsk snitt, det er stort nok til å huse en hel somalisk landsby. De har etterhvert fått tre ulike fits for sine formelle skjorter: 'Jermyn Street' (romslig), Slim (som er egentlig en medium) og Tailored (veldig slim). Men ikke alle modellene kommer i alle disse snittene. Causual har også ulike snitt. Jeg er litt lubben (britisk str 42), og kommer fint inn i Slim, men ikke nubbesjans i Tailored. Det kan også variere litt innen samme størrelse, for de er ikke prikk like selv om de er i samme snitt og oppgitt til samme størrelse (jeg føler de seneste skjortene er blitt større). Det er siste årene CT har fått disse ulike snittene, og jeg vil tro det blir mer i tiden fremover, siden det er den veien trenden går. Det er ganske godt utvalg i armlengde og kragestørrelse, og de legger også opp ermer (men gjør det ikke noe pent, bare klipper rett av og syr mansjetten på igjen), du kan også få lagt opp skjorten, men jeg vet ikke hvor pent det blir. Grunnen til at jeg handler mye der er utvalget og kombinasjonen pris/kvalitet. Fire flotte skjorter i god utførelse til £100 er ikke dyrt. Jeg har kjøpt mye annet der og, dresser, sko og frakker og for det meste har det vært akseptabel kvalitet. Mhm. Jeg kommer nok til å kjøpe både gensere og skjorter når jeg er der neste gang. Muligens noen slips og en frakk også. Og kanskje sko. Veldig greit å være sikker på størrelsen, og ikke være nødt til å nærmest tippe (da tenker jeg på internett-shopping). Veldig gode priser, og fra de klærne jeg har derfra (skjorte og genser) virker kvaliteten også upåklagelig. Får du magasiner fra dem i posten? Forresten, med lagt opp, tenker du da at den blir sydd inn i livet? Jeg er ikke helt inne i sjargongen. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 @ DandyVers. Jeg har dårlig erfaring med gensrene til CT, de to jeg har er lavkvalitets kashmir som nupper på et øyeblikk. Det kjøper jeg ikke mer. Poloene farger litt raskt av og. Det står på CTs hjemmeside at skjorter legges opp (gjøres kortere), men ikke noe om at de tas inn i livet. Jeg er veldig fornøyd med slipsene fra CT, og de har god kvalitet. Skoene er litt både og, noen er fine etter flere års bruk (brun og sued semibrogue), men noen blir bare ikke gode å gå i (sort semibrogue). Men det gjelder kanskje helst akkurat dette paret. Jeg har også kjøpt monks med gummisåler derfra, men de er store i størrelsen. Ellers så passer skoene bra. Frakkene er også fine, og ikke uhyrlig dyre. Ellers synes jeg jevnt over at CT har gode størrelseangivelser på hjemmesidene sine. Det er ikke så vanskelig å treffe på rett størrelse. De engleske dressene er fin i størrelsene, men buksene er litt vide i beina ettter min smak. Det har jeg løst ved at jeg går ned i en størrelse, og får heller lagt dem ut i livet her hjemme. Chinosene er vanskelig å legge ut, så de liker jeg ikke. Det har kommet en med nytt snitt nå som de kaller Tailored chinos, den har jeg ikke prøvd, men skal være slankere. De har også en fantastisk returordning, du få pengene igjen innen tre måneder om du ikke er fornøyd (men ikke portoen) selv om du har brukt plagget i den tiden. Husk bare å ta vare på alle tollpapirene når du sender varer tilbake. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg er litt lubben (britisk str 42), og kommer fint inn i Slim, men ikke nubbesjans i Tailored. Jeg bruker 42 jeg og, men jeg har meget stor hals i forhold til kropp, så til og med tailored fit blir som telt på meg. Det er synd, for til prisen skjortene ligger på er de meget gode. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg er litt lubben (britisk str 42), og kommer fint inn i Slim, men ikke nubbesjans i Tailored. Jeg bruker 42 jeg og, men jeg har meget stor hals i forhold til kropp, så til og med tailored fit blir som telt på meg. Det er synd, for til prisen skjortene ligger på er de meget gode. 42 i dress!!? (Tilsvarer 52 i norske størrelser) Ser ikke sånn ut på bildene du har postet. Ser mer ut som 36-38 (engelske størrelser). Skjortemål er jo rundt halsen/ermet. Jeg bruker 16.5/34 inches. Det skulle helst vært 17/34 men det har de ikke, så det går greit med en halv tomme under comfynivå. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tipper han mente 42 cm rundt halsen. Jeg har selv det samme problemet som Fredrik med skjorter fra CT, men jeg har to stykker som er fine til å bruke under gensere og til nøds med dress. Det er tailored fit, og ja, de er omtrent som telt. Jeg har det samme problemet med de fleste skjorter, passer de bra i halsen er de ofte for store ellers, og omvendt. Kjipt liv. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tipper han mente 42 cm rundt halsen. Jeg har selv det samme problemet som Fredrik med skjorter fra CT, men jeg har to stykker som er fine til å bruke under gensere og til nøds med dress. Det er tailored fit, og ja, de er omtrent som telt. Jeg har det samme problemet med de fleste skjorter, passer de bra i halsen er de ofte for store ellers, og omvendt. Kjipt liv. Huff, da. Får håpe du holder det ut.;-) Det er den britiske stilen det der, og ikke den smale italienske. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Sliter med det samme, er altfor stor rundt halsen i forhold til resten av kroppen, så enten blir det for trang rundt halsen eller så er ermene 10 cm for korte Lenke til kommentar
SML Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Har samme problem. Har noen skjorter fra CT som har 15.5 i halsen, og de er nesten en halvmeter for store i livet Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 For en tynn gjeng dere er. Spis mer sjokolade! Det skal være omlag 8-12 cm stoff å bevege seg i, vanligvis, i Jermyn Street-fit. De skal være romslige, mens moten nå er helst at skjortene skal være sprayet på. Da er det klart at mange opplever det som om storseilet er hentet ned og snurpet rundt kroppen. Det som er det fine med CT synes jeg, er at det er så godt utvalg i kombinasjonen krage/armlengde, slik at det ikke blir kompromisser der. Hater for korte ermer!. Her i landet blir ermene nedpå knærna når skjorten passer til min hals (43,5cm). CT har verken verdens beste kvalitet, heller ikke det beste snittet, men utvalg og pris forsvarer at ca 70% av skjortene mine er derfra. Nåoen har jeg i både single og double cuffs, just for kicks. Jeg har en del skjorter kjøpt hos andre i Jermyn Street, Thomas Pink og Harvie and Hudson i hovedsak. De er like vide de, og har langt mindre utvalg i hals/erme-kombinasjon. Thomas Pink koster glatt £100++, og er ikke så mye bedre, og har bare standard størrelser (en armlengde pr kragestørrelse). Turnbull og Asser har også bare standart størrelser, og koster £120++. Harvie and Hudson er medium priset (3 for £100), har tre armlengder pr kragestørrelse, men nok ganske gammeldags for dagens unge. Dag 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 For en tynn gjeng dere er. Spis mer sjokolade! Lol, sjokolade er jo en veldig smart vei å gå hvis man vil opp i vekt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ekke sikkert han mente det helt seriøst altså ... Jeg ser noen av dere bruker størrelser som xs og s, hvor lange er dere da? Jeg regner med at det er for at plaggene skal sitte ordentlig, men blir de ikke veldig korte i xs? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Ekke sikkert han mente det helt seriøst altså ... Jeg ser noen av dere bruker størrelser som xs og s, hvor lange er dere da? Jeg regner med at det er for at plaggene skal sitte ordentlig, men blir de ikke veldig korte i xs? Sjokolade er bra for vekta! Husk bare på å skylle ned med nok cola. Hvis du tenker på CT så er det egne størrelesetabeller på hjemmesiden. S-M-L etc er ikke standardisert nødvendigvis, og vil kunne variere fra produsent til produsent. Dag Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Haha. Enn så lenge klarer jeg ikke å forsvare å bruke en tusenlapp per skjorte (er student). Spesielt ikke når jeg må kjøpe en 8 - 10 stk til sommerjobb om noen måneder 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Jeg er litt lubben (britisk str 42), og kommer fint inn i Slim, men ikke nubbesjans i Tailored. Jeg bruker 42 jeg og, men jeg har meget stor hals i forhold til kropp, så til og med tailored fit blir som telt på meg. Det er synd, for til prisen skjortene ligger på er de meget gode. 42 i dress!!? (Tilsvarer 52 i norske størrelser) Ser ikke sånn ut på bildene du har postet. Ser mer ut som 36-38 (engelske størrelser). Om engelske 36-38 tilsvarer 46-48 i "europeiske" så ser jeg ikke bort fra at han bruker 42. Bruker selv 48 og Fkm er en god del kraftigere bygd enn meg Hadde ikke hatt nubbesjangs i 48 mtp skuldrene vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå