fkm Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Tweedjakker er jo strengt talt ikke ytterjakker da, men kan brukes som det, alt ettersom hvor tykk og værbestandig tweeden er. Så trencher og pea coats er jo ikke til samme bruk som en tweedjakke. Lenke til kommentar
Knukir Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Mener definitivt at engelsk tweed er designet for å være yttertøy, stoffet kan sammenlignes med et grovt gulvteppe som ikke slipper igjennom kulde og vann. Den kontinentale tweeden som er tynnere og mer tettsittende med de typiske lærlappene på albuen er derimot ikke et utendørs plagg. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det er korrekt, men en tweedjakke (som i dressjakke) er fortsatt ikke en ytterjakke, i samme grad som f.eks. en trench er det. Tweedjakken kan brukes under en annen jakke, eller på egenhånd, mens en ytterjakke alltid brukes på egenhånd, og aldri under noe annet. Poenget mitt var egentlig bare at en tweedjakke ikke har samme bruksområde som en trench og en pea coat, jfr. SLIguys post. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Nei, tweed er nok nærmere trench enn peacoat når det kommer til bruksområde. Slikt som man kan bruke tidlig på høsten frem til gradestokken begynner å krype nedover mot noen få varmegrader og snøen såvidt begynner å falle. Da går jeg raskt over til å bruke peacoat i stedet siden den er tykkere og varmere. Jeg får som nevnt tidligere se an saken litt. Endret 12. august 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Bare pass på å kjøpe en som sitter godt og har et moderne snitt, ellers er det veldig lett at du ender opp med å se ut som en gammel professor. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 En skikkelig klokke (eller flere) er et must i en hver herregarderobe, synes jeg. Lenke til kommentar
Knukir Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Kan jo legge til minst et par kinnhansker med fôr. En lommelerke er heller ikke noe å forakte. Klokker bør man ha to av, en finere til jobb og finere anledninger eksempel på en slik klokke er en Calatrava fra Patek, det finnes så klart billigere alternativer. Den andre klokken man bør ha er en klokke som brukes til sport og fritidsaktiviteter, du bruker ikke en klokke til 10' USD når det er stor sjanse for å ripe den opp. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Kjempeflott, fortsett å komme med tips! Holder på å omstrukturere litt og lage kategorier for vår/sommer og høst/vinter, håper på å få oppdatert her i løpet av nokså kort tid. Lenke til kommentar
Hamar17 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Veldig flott tråd ! Jeg synes dog det er nødvendig med flere par med sko enn det er nevnt i førstepost ! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Det er klart. F.eks. bør man ha noen støvler (i skinn) til vinter/høst, noen lette sommersko (loafers) etc. Det som står i førsteposten er vel strengt tatt bare basisen, det man må ha. Så kan man lesse på med mer etter hvert. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Nå som vi går inn i litt kaldere tider så er det greit med en trench. Mulig det er nevnt før, men det bruker hvert fall jeg mye. Den kom seg på for første gang i dag faktisk. Dette er også noe jeg vil anbefale for jenter/damer også. Half-zip også fint å ha ett par av. Ser veldig bra ut med en oxford skjorte under. Endret 27. august 2010 av PatSharpX Lenke til kommentar
thrice Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Er det jeg som ikke får med meg noe som helst, eller har denne tråden vært sticky lenge? O.o Lenke til kommentar
endtrax Skrevet 14. september 2010 Del Skrevet 14. september 2010 Er det jeg som ikke får med meg noe som helst, eller har denne tråden vært sticky lenge? O.o Må ha blitt sticky nå nylig ja Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 15. september 2010 Forfatter Del Skrevet 15. september 2010 Jeg spurte om den kunne bli satt som sticky i går, så det har ikke vært sånn lenge. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 kjempe tråd, blir en del av shopping lista mi Lenke til kommentar
SolanGundersen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Definitivt god inspirasjon til mine shoppinglister også Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) ... Endret 7. mai 2011 av Aviaton 2 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jaha. Nå syns jeg ikke det er noe i veien med at du kler deg sånn, det må du velge selv, men jeg ser ikke helt hvordan det er relevant i denne tråden. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Veldig interessant tråd. Prøver å komme ut av ungdomsutseendet og heller bli litt mer classy. Trekker mye inspirasjon fra dere her på MoV. Blir nok nødt å ta meg en titt på listen. Er forøvrig på heftig titt etter trenchcoat. Senest i dag sa en herremann på Hans H. at han tvilte på at det var skikkelige trencher her i Bergen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå