Gå til innhold

[Løst]n97: Får ikke opp navnet på den som sender meg sms

Anbefalte innlegg

Hei

Ny bruker her på forumet....

Har nylig skaffet meg en Nokia n97 som jeg er godt fornøyd med. Har overført en rekke kontakter fra gammel mobil, alle er oppført med 8-sifret mobilnummer (dvs uten utenlandsprefiks og landskode). Dette er greit når noen av disse kontaktene ringer meg, da kommer navnet opp i displayet. Men når de sender sms så kommer ikke navnet opp, men kun nummeret på formatet +47xxxxxxxx. Da blir det ofte litt detektivarbeid for å finne ut hvem som har sendt meldingen....

Hvordan stiller jeg inn slik at jeg får opp navnet på kontakten både når denne ringer og sender sms? Dette var ikke noe problem på min gamle Nokia mobil (ikke-Symbian).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering:

Redigerte nummeret til en av mine kontakter (la til +47 foran mobilnummeret) og ba vedkommende sende meg en sms. Samme problem, kun nummeret +47xxxxxxxx kommer opp og ikke navnet på vedkommende. Er skuffende at en helt ny mobil ikke takler det min gamle Nokia 6233 klarte.....

Lenke til kommentar
Dette skal ikke være noe problem i det hele tatt. Er du 100% sikker på at du ikke har nummeret lagret på to forskjellige navn?

Ja, nummeret er ikke lagret på to forskjellige navn. Kan opplyse at jeg har rundt 300 kontakter, alle ligger på telefonminnet. Har ingen liggende på sim-kortet. Ingen av mine rundt 300 kontakter kommer opp med navn på sms, kun nummer.

Det pussige er at jeg var i Sverige for et par uker siden. Da kom navnene opp da jeg mottok sms fra mine kontakter i Norge....

Lenke til kommentar
Vet faktisk om 2 stykker som har hatt samme problemet.

Men jeg leste en plass at man skulle slette alle nr på sim kortet, lagre telefonnr på telefonen og velge kun telefonminne.

Vet ikke om det hjelper.

Saken er at jeg alle mine kontakter i telefonminnet, ingen på sim-kortet. Telefonen er stilt inn på å vise kun kontakter fra telefonminnet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Saken løste seg selv ved at jeg i forbindelse med en flyreise måtte slå av telefonen. Etter at den ble slått på igjen har dette med navn på sender av sms fungert.

Tydelig at Nokia n97 (og andre moderne mobiler?) må slås av og på med jevne mellomrom for å fungere optimalt. Har mobilen stilt inn slik at den spør om foretrukket tilgangspunkt (telenor eller wlan) hver gang jeg kobler meg til nettet, men dette forsvant plutselig her en dag, koblet seg opp til Telenor uten å spørre først. Jeg inn i innstillingene men der var alt stilt inn på "spør først". Skrudde av og på telefonen, og da var dette i orden igjen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...