HulkHaugen Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Tenkte å kjøpe meg et Canon Legria HF200, og det blir isåfall mitt aller første videokamera =) Jeg vet at det er ganske lite fysisk, men har ikke peiling på hva som vil være en passende bæreveske til det. Vil bare ha noe billig og praktisk, ikke en fancy kevlar bag med innebygget touchscreen, bluetooth, wi-fi og youtube-uploader Også tenger jeg et minnekort, tenkte å kjøpe 32GB SDHC, men vil et class 4 kort være veldig tregt ved overføring til pc? Og mtp størrelse/kvalitet/filformat etc, hva er å anbefale? Og er det noen grunn til å vente til januar og se om det blir salg på dette kameraet, eller er det urealistisk? Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 Så lenge du holder deg til klasse 4 til klasse 6 i minnekortene så går det greit. Mest brukt der er klasse 6. Klasse 10 til f.eks sandisk er ik 100% kompatibelt med HF200. Billigeste jeg har sett er Japan Photo. 4999,- Der jeg kjøpte mitt. Er selv på jakt etter den rette "vesken" til kameraet mitt. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 27. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2010 Er du fornøyd med det? Har enda ikke fått surret meg til å handle, men har tenkt til å gjøre det snart. Så det er jo høyere klasse jo raskere er kortet? Er vel ingen god grunn til å overdimensjonere klassene, og disse kortene er jo så billige nå også. Hvordan er batteritiden på dette kameraet? Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Ja egentlig. Kvaliteten er upåklagelig utendørs. Inne er ikke kamera noe særlig godt uten veldig god inne belysning. Har sett noen videoer på youtube som folk har filmet med dette kamera innendørs med bedre resultat den jeg har fått. Kamera har den fordel at man kan manuelt stille inn ting som veldig få i denn prisen klassen kan. Og veldig få om noen kamera som dette har egen mikrofon inngang. Canon selv anbefaler klasse 4 til 6 men klasse 6 er den folk flest kjøper. Er ikke 100% sikker men mener det er sånn at klasse 4 har mye lavere overføringshastighet fra kamera til pc når man overfører video til pcen. Betalte selv litt over 1000 lappen for 32GB minnekort. Batteri tiden er på 80-90 minutter. Blir litt for lite med 32GB minnekort. Så jeg har bestilt meg nytt og kraftigere batteri. Endret 27. januar 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå