Gå til innhold

Microsoft i konkurranse med Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det med dette "$" fremfor "S" i MS? Fordi MS tenker på å tjene penger, noe rundt 99,9% alle andre selskap driver med? Skal vi kalle det "$ony" nå og?

 

Anyway.

 

Får se hvordan det går, Steam er en meget veletablert platform med mange aktører som leier seg inn plass der, så MS er nødt til å komme opp med en like velfungerende platform for å ha en sjangse.

Lenke til kommentar
Bra Steam får en konkurent da, selv om jeg tror M$ vil faile.

 

 

Du burde i tilfellet være konsekvent og kalle Steam for $team, eventuelt St€am.

 

 

On topic:

Kan være greit med en skikkelig konkurrent til Steam. Det som er litt kjipt nå er at man risikerer å måtte ha flere forskjellige slike program installert på PCen.

 

Regner med at Team Fortress 2 for eksempel ikke blir å finne på MS sin, mens MS-spill ikke blir å finne på Steam.

Lenke til kommentar

Har vi ikke Games for Window - Live allerede? Ikke games on demand, riktignok, men faenskapet lever i beste velgående.

 

Selv bruker jeg GamersGate og Impulse for å laste ned spill. Greit utvalget ikke er det beste (skjønt jeg kjøpte Dragon Age via GamersGate), men når man laster ned spill er de ferdige til å spilles uten noe plate. Vi trenger ikke internett, oppdatere og logge inn i $team, add-ons kan selges i vanlig butikk (fallout 3...) og så videre. Vi trenger ikke engang en teit klient, men kan laste ned rett fra nettet. ;)

Lenke til kommentar

Håper bare steam setter ned prisene nå. Kjøper heller spillet i butikken, og får en fysisk kopi av spillet i stede for å betale samme pris, om ikke dyrere for det på steam. 600kr på steam for COD:MW2, 400 på elkjøp. Skulle tro digital distrubusjon skulle være billigere en å få laget kopiene og få dem solgt i butikkene.

 

Men tviler på at jeg blir å installere det. Steam har allerede mange spill, og jeg tror ikke MS vil være like snill med bettingelser og slik som steam er. Og jeg tviler på at Valve vil selge spillene dems til MS av en del grunner.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle steam sette ned prisene nå? Verken Impulse, D2D eller Gamersgate har hjulpet, og det er bare noen få slike tjenester. Tror neppe Valve bryr seg så mye om MS. De selger jo spillene sine eksklusivt (så vidt jeg vet), så da kan de ta prisen de vil. Vil du ha spillet må du til dem. Handler du i butikk får du med steam uansett og er like langt. ;)

Lenke til kommentar

Tja, for se om M$ lever opp til navnet da ($ med vilje der assa, etter å ha lest tråden).

 

Jeg har sett en del klaging på deres Zune store. Steam for meg er uendelig nedlastings muligheter av spill jeg har betalt for, og annen luksus som forum, support, og ikke minst Cloud. Problemet med D2D er jo urimelige DRM krav, og har en vond følelse at den samme spikern kommer med GFW Live. Handle mer om kundevilkår en pris for min del.

 

Håper det blir bra da. Jeg heier alltid på konkurranse! Selv Microsoft :p

Lenke til kommentar
Først pest og nå introduseres kolara også. Hvorfor i alle dager skal det være slike sentraliserte salgstjenester når hver enkelt spillprodusent kunne solgt sitt spill selv, uavhengig av disse salgssentralene?

Problemet ligger jo i DRM og piracy. De kan ikke bare kaste ut en ubeskyttet kopi på nett, det blir jo en gave til piratene. Og om hvert enkelt spill har DRM ala Steam så blir det rimelig slitsomt.

 

Det Steam tilbyr spillprodusentene er jo først og fremst en veletablert DRM løsning.

Lenke til kommentar
Først pest og nå introduseres kolara også. Hvorfor i alle dager skal det være slike sentraliserte salgstjenester når hver enkelt spillprodusent kunne solgt sitt spill selv, uavhengig av disse salgssentralene?

Problemet ligger jo i DRM og piracy. De kan ikke bare kaste ut en ubeskyttet kopi på nett, det blir jo en gave til piratene. Og om hvert enkelt spill har DRM ala Steam så blir det rimelig slitsomt.

 

Det Steam tilbyr spillprodusentene er jo først og fremst en veletablert DRM løsning.

 

En DRM-løsning som ikke virker, piratene klarer seg fint uansett, alle spill blir lagt ut på nett nesten umiddelbart i alle tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...