Gå til innhold

Mobil til far: Email, touchscreen, GPS og god kalender!

Anbefalte innlegg

God kveld.

Familien skal gå sammen og kjøpe en ny mobil til pappa til jul, han har en sliten Nokia 6300 nå.

Krav til mobilen er:

God epostfunksjon, sende og motta mail. Kunne motta mail med bilder f.eks. gjerne slik at han får en "sms-lyd" når mailene kommer inn. Og at han ikke trenger og gå inn på mailen og trykk sende/motta for og oppdatere.

Touchscreen.

GPS, han vil gjerne ha muligheten til og bruke mobilen som GPS i bilen når han er i USA.

God kalender funksjon, slik at avtaler vil komme opp på "skrivebordet"

Han har veldig lyst på Iphone, men sliter litt med og få tak i Iphone 3gs til en OK pris før jul og jeg vet ikke hvor bra Iphone er i forhold til kravene han sine.

Tusen takk for svar.

EDIT: også positivt vist man kan ha været i florida og klokkeslettet i florida fremme samtidig som man har været i Norge + klokkeslettet her hjemme..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg har iphone men vil bytte den ut siden den er så lite forandelig og masse stråling i den...

med forandelig så mener jeg at det eneste du kan bytte på er bakrunnen på slide siden...

en av samsung sine nye omnia mobiler skal vist vær ganske gode.

Skal kjøpe omnia 2 selv.

hele omnia familien stråler lite og...

hatt en test av dem på amobil se her

Endret av olahe
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er opptatt av stråling olahe, men jeg tror faktisk ikke at flerparten er det.

Jeg kan blant annet vise til dette og dette. Derimot kan jeg ikke finne noe som beviser at det er farlig. Og siden han i tillegg ikke tar det med som et punkt.

Nå er det litt vanskelig for oss siden du ikke skriver en pris. Men du burde nok også se på HTC HD2.

Lenke til kommentar

For meg høres det ut som at du burde ta en titt på en Android mobil, anbefaler HTC Hero.

Du har en meget god epostleser som støtter det aller meste.

Last ned CoPilot live så har du en veldig grei GPS navigasjon.

Siden du har 7 forskjellige skrivebord så kan du f.eks legge kalender inn på ett av skrivebordene og du får dermed veldig god oversikt.

Du har også mulighet til å vise flere klokkeslett samtidig.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner at du er opptatt av stråling olahe, men jeg tror faktisk ikke at flerparten er det.

Jeg kan blant annet vise til dette og dette. Derimot kan jeg ikke finne noe som beviser at det er farlig. Og siden han i tillegg ikke tar det med som et punkt.

Nå er det litt vanskelig for oss siden du ikke skriver en pris. Men du burde nok også se på HTC HD2.

jeg anbefalte telefonen utenom strålingen og -_-

Lenke til kommentar

Har erfaring med at iPhone passer perfekt til foreldregenerasjonen (og tilogmed besteforeldre!), da den er svært lett å bruke. Nå vet jeg ikke hvor bevandret din far er når det kommer til elektroniske duppedingser, men regner med at du jakter på noe som ikke er for komplisert.

En iPhone kombinert med Google Sync = "live" mail, kalender og adressebok er gull verdt, og tjeneste er gratis. Den har jo også GPS, med medfølgende karttjeneste fra google. Om det blir for enkelt, har man alltids mulighet til å kjøpe fra TomTom og CoPilot.

Lenke til kommentar

Min far syntes det kan være vanskelig og sende ett word dokument via mailen.. Så brukervennnelighet er jo helt klart ett stort pluss..

Angående stråling så er det noe som jeg tenker veldig lite over, noe jeg kanskje burde bry meg mer om..

HTC HD2 passer egentlig veldig godt, den er kanskje litt vell stor.. Tenker prisklasse 4000-5200 circa..

Har iphone eller hero ÆØÅ på tasteraturet sitt?

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper en telefon med WM skal det i alle fall gå greit å sende Word-dokument via e-post.

Hehe jeg tenkte ved bruk av en PC.. Bare for og få frem at han sitt kunnskapsnivå er rimelig lavt.. skal prøve og finne ut hvor stor mobil han kan tenke seg.. HTC HD2 ser jo rå ut..

Tusen takk for svar folkens.. Kommer nok snikende med ett nytt spørsmål om litt.. får vurdere Iphone, Hero og kanskje HD2 litt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...