Edstro Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Hei. For første gang i mitt liv har jeg blitt frastjålet noe. Jeg var på en ganske dyr resturang med en kamerat av meg. Jeg hadde mobiltelefonen med meg hele tiden og den lå i dressjakken min. Dressjakken hang over stolen der vi skulle spise. Men flere ganger gikk vi bort til baren for å ta noe å drikke, før vi fikk maten. I tilegg var vi begge inne på toalettet en gang. Når vi var ferdige med middagen så var telefonen borte ifra dressjakken min. Jeg hadde forsikring på telefonen min heldigvis. Å nå har jeg annmeldt det. Hva kan jeg forvente å få tilbake igjen? Penger for markedsverdien av telefonen, eller en lik eller bedre telefon? Jeg har snakket med politiet og de sier jeg kan hente bekreftelse på annemeldelsen i morgen. Dette er en ganske dyr telefon. Endret 5. desember 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
War Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Har den remote-delete? Kjenner en som mistet sin telefon på nesten samme måte. Eneste forskjellen var at han satt i stolen hele tiden, men jakka hang over ryggen. Hvilken forsikring bruker du på den? Egen fra butikk? Innbo? Reiseforsikring? Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Jeg bruker den jeg kjøpte ifra expert. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Samme skjedde meg, resturant og jakke over stolen. Tok lang tid, men fikk ny telefon mot egenandel på 300 kr. Anmeld det, meld til forsikringsselskapet. Ta vare på papirene. Jeg fikk samme telefon, eller telefon til samme sum som den blir solgt for der og da, eller billigere. Mot et mellomlegg kunne jeg få en dyrere. Man får ikke mellomlegget tilbake om man velger en billigere. Egenandel må man betale uansett. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Passet jo bra at den ble stjålet, når den ikke virket som den skal og du ikke kom noen vei med forhandleren. Bedre å få "hevet" kjøpet på den måten da Håper tyven får minst like store problemer med den som du hadde Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg har en sånn en i jakkelommen min når jeg er ute på fest. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Nå får jeg bare håpe at forsikringsselskapet godkjenner det. Expert fikk også kopi av bekreftelsen på annmeldelsen. Netcom har også sperret telefonen i et felles IMEI register. Så nå skulle den visst være ubrukelig, uansett vilken opperatør tyven brukte. Jeg hadde noe bra musikk på den. Så den får kose seg med det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Hvis det er Expert trygghetsforsikring du har kjøpt kan du lese vilkårene her (side 2 for mobil og data). Forsikringen dekker primært tabber. Dvs. hvis du mister den eller blir frastjålet den på gata gjelder den ikke. Kun ved innbrudd i låst rom (dvs. hus eller liknende) vil den gjelde. Hvis du mister eller blir frastjålet telefonen på by'n er det normalt sett reiseforsikring som gjelder. Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvis det er Expert trygghetsforsikring du har kjøpt kan du lese vilkårene her (side 2 for mobil og data).Forsikringen dekker primært tabber. Dvs. hvis du mister den eller blir frastjålet den på gata gjelder den ikke. Kun ved innbrudd i låst rom (dvs. hus eller liknende) vil den gjelde. Hvis du mister eller blir frastjålet telefonen på by'n er det normalt sett reiseforsikring som gjelder. Hva f***. Hva er vits med expert forsikring da? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvis det er Expert trygghetsforsikring du har kjøpt kan du lese vilkårene her (side 2 for mobil og data).Forsikringen dekker primært tabber. Dvs. hvis du mister den eller blir frastjålet den på gata gjelder den ikke. Kun ved innbrudd i låst rom (dvs. hus eller liknende) vil den gjelde. Hvis du mister eller blir frastjålet telefonen på by'n er det normalt sett reiseforsikring som gjelder. Hva f***. Hva er vits med expert forsikring da? Jeg kjøpte en slik forsikring på Elkjøp. Selgeren sa at den gjelder for alt. Eneste vilkår var at jeg kunne vise frem telefonen. Mistet/stjålet gjelder altså ikke. Alt annet gjør. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvis det er Expert trygghetsforsikring du har kjøpt kan du lese vilkårene her (side 2 for mobil og data).Forsikringen dekker primært tabber. Dvs. hvis du mister den eller blir frastjålet den på gata gjelder den ikke. Kun ved innbrudd i låst rom (dvs. hus eller liknende) vil den gjelde. Hvis du mister eller blir frastjålet telefonen på by'n er det normalt sett reiseforsikring som gjelder. Hva f***. Hva er vits med expert forsikring da? Jeg kjøpte en slik forsikring på Elkjøp. Selgeren sa at den gjelder for alt. Eneste vilkår var at jeg kunne vise frem telefonen. Mistet/stjålet gjelder altså ikke. Alt annet gjør. Som sagt er det en slags tabbeforsikring/utvidet garanti. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg har en sånn en i jakkelommen min når jeg er ute på fest. Bare at den er opptrekt reknar eg med...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå