Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grei PC, men lagger på nesten ALLE spill....

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte PCen min for litt under ett år siden (har kjøpt noe nytt etterhvert). Kjøpte den da jeg spilte WoW for det meste, så jeg trengte en PC som takla i hvertfall det og CS. Men da jeg prøvde å spille lagga det helt forferdelig, jeg måtte stille ned grafikken til det dårligste uansett spill. Da fungerte det sånn at det var spillbart. Jeg hadde hørt at mange lagga pga. Windows Vista, så jeg prøvde å installere XP men fikk samme problem. Jeg kjøpte nytt skjermkort også, og strømforsyning i dag. Men fortsatt lagger alle spill utenom CS og Operation Flashpoint.

PCen inneholder:

AMD Phenom 8600 Triple-Core Processor 2.30 GHz

4 GB DDR2-SDRAM 4 DIMM-sokler

GeForce 9800GT (Oppgradert fra 9500GS)

Chieftec Super Series 650W PSU (Ny i dag, oppgradert fra noe 300W jall som fulgte med)

Harddisk : 500 GB SATA 3G -harddisk (7200 rpm)

Er litt usikker på hovedkort ;S

Noen som kan hjelpe meg å få en laggfri PC? Så blir dette en flott jul ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prosessoren er problemet (AMD = DRITT). Sliter med den selv. Målinger viser at den er på nivået som var standard i 2005.

Okey, takk skal du ha =) Regner med det blir en "ny" PC med en Intel i5 snart. Er lei av AMD-piss.

Lenke til kommentar

Syns dette var litt merkelig, last ned CPU-Z, og se at Core Speed stiger til 2300MHz når du får load på cpu! Post også bilde av alt du ser i cpu-z!

Du har de siste driverne, men har du alle, har du noen gule spørsmålstegn i Enhetsbehandling?

Er harddisken ok, prøv en Benchmark test med HD Tune, og post bilde av den. Kjør også Error Scan!

Er det noe som er for varmt, sjekk med HWMonitor, la den kjøre i bakgrunn, mens du tester et spill en stund, og post bilde av alle målinger til HWMonitor etter en spill runde.

Lenke til kommentar
Syns dette var litt merkelig, last ned CPU-Z, og se at Core Speed stiger til 2300MHz når du får load på cpu! Post også bilde av alt du ser i cpu-z!

Du har de siste driverne, men har du alle, har du noen gule spørsmålstegn i Enhetsbehandling?

Er harddisken ok, prøv en Benchmark test med HD Tune, og post bilde av den. Kjør også Error Scan!

Er det noe som er for varmt, sjekk med HWMonitor, la den kjøre i bakgrunn, mens du tester et spill en stund, og post bilde av alle målinger til HWMonitor etter en spill runde.

Okey, her er bilder fra alle programmene. Jeg har installert drivere til alt (Altså, har ingen gule spørsmålstegn i Enhetsbehandling).

Takk for all hjelp =)

post-204648-1260233374_thumb.jpgpost-204648-1260233388_thumb.jpgpost-204648-1260233400_thumb.jpgpost-204648-1260233407_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Høres litt ut som et skjermkort-problem, dette. Sikker på at du har installert de riktige driverne? Og hvis så er tilfellet, har du forsøkt å justere på kvalitet i forhold til ytelse og vice versa på innstillinger?

Kan også være at det er noe feil med BIOS-innstillingene. Et søk på optimale innstillinger for ditt skjermkort/oppsett kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Prosessoren er problemet (AMD = DRITT). Sliter med den selv. Målinger viser at den er på nivået som var standard i 2005.
Morsomt :p

Jeg hadde sjekket CPU temperatur. Er denne ok, og alle drivere er ok, hadde jeg startet enkel feilsøking. Et eller annet i systemet ditt er ikke som det skal. Lån en rambrikke eller to av en kamerat (1.5gb minimum for wow mener jeg) og kanskje et skjermkort. Hvis ikke det gir noe resultat hadde jeg tatt en titt på prosessoren.

Lenke til kommentar

Høres litt ut som et skjermkort-problem, dette. Sikker på at du har installert de riktige driverne? Og hvis så er tilfellet, har du forsøkt å justere på kvalitet i forhold til ytelse og vice versa på innstillinger?

Kan også være at det er noe feil med BIOS-innstillingene. Et søk på optimale innstillinger for ditt skjermkort/oppsett kan hjelpe.

Har installert riktige drivere, og har justert på alle instillinger jeg har kommet over. Prøver alltid å få MAX ytelse. Tror ikke det er skjermkortet som er problemet, men BIOS'en har jeg ikke peiling på. Har ikke rota der inne på denne PCen enda, er det noe der som kan være galt? I så fall hva?

Lenke til kommentar

Det så ikke ut som du hadde kjørt hwmonitor i bakgrunn, mens du hadde spilt, fordi temp var for jevn. Så jeg går ut i fra det er idle temp jeg ser, og da har du litt høy temp på skjermkort. Prøv å still opp vifte hastighet med NVIDIA System Tools, eller RivaTuner!, og se om det blir noe forskjell.

Jeg syns også du hadde litt høy idle temp på cpu core (50'C), den burde vært 30-40'C, en runde med trykkluft på boks, på skjermkort og cpu kjøler og vifte, hadde ikke vært så dumt. Du kan også prøve å ta av sidedeksel på kabinettet, sett pc'en på gulvet, og åpne et vindu, se om det hjelper.

Post også bilde av alt du ser i cpu-z(Mainboard,Memory, osv)

Lenke til kommentar
Det så ikke ut som du hadde kjørt hwmonitor i bakgrunn, mens du hadde spilt, fordi temp var for jevn. Så jeg går ut i fra det er idle temp jeg ser, og da har du litt høy temp på skjermkort. Prøv å still opp vifte hastighet med NVIDIA System Tools, eller RivaTuner!, og se om det blir noe forskjell.

Jeg syns også du hadde litt høy idle temp på cpu core (50'C), den burde vært 30-40'C, en runde med trykkluft på boks, på skjermkort og cpu kjøler og vifte, hadde ikke vært så dumt. Du kan også prøve å ta av sidedeksel på kabinettet, sett pc'en på gulvet, og åpne et vindu, se om det hjelper.

Post også bilde av alt du ser i cpu-z(Mainboard,Memory, osv)

Prøvde å stille opp viftehastigheten på Grafikkortet, men det hjalp ingenting.

Har også prøvd å kjøle ned ved å ha kabinettet åpent osv. Men ser ikke ut som det er problemet. Her er resten av bildene:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...