stiago Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei Lurte på om det finnes en kabel som gjør at jeg kan bruker PS2 på pc skjermen, eventuelt hvor jeg kan finne kabelen ? Takk for alles svar Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 PS/2? Er du sikker på at det ikke er S-Video du mener? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16139 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 PS/2? Er du sikker på at det ikke er S-Video du mener? PS/2 = port for tastatur og mus PS2 = Playstation 2 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Patz, ikke over-smart deg selv ... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 PS/2? Er du sikker på at det ikke er S-Video du mener? PS/2 = port for tastatur og mus PS2 = Playstation 2 Patz, ikke over-smart deg selv ... Ahh. Legger meg flat God Jul! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Dette vil sannsynligvis ikke gå, av flere grunner: 1. Først og fremst så sender ps2 ut et interlaced signal, som nesten ingen pc-skjermer støtter 2. Den sender ikke ut vga-signaler, derimot komponentsignaler, så du trenger en skjerm med støtte for komponent inn på vga-inngangen. Det finnes i hovedsak en måte å få ps2 til å fungere med vga, og det er ved å skaffe linux til den, da den kan stille inn at du skal bruke en ok oppløsning og sende vga-signaler progresivt. Du kan heller ikke gjøre så mye i linux (vi snakker enkel webbrowsing og slikt), og du kan ikke spille ps2 spill gjennom det. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Flimzes, ikke over-smart deg selv du også. Hvis du ser hva det er linket til tidligere i tråden, vil ikke dette være noe problem. Selv om det ikke direkte er en kabel. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Det her har ingenting med oversmarting å gjøre, men en direkte teknisk innsikt. En konverterboks vil stort sett aldri gi et særlig godt resultat, du kan stort sett glemme alt som heter god kvalitet. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Du sa at det mest sannsynlig ikke ville gå ... Men det går jo tydeligvis. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Du sa at det mest sannsynlig ikke ville gå ... Men det går jo tydeligvis. Jeg sier at en kabel fra ps2 til en pcskjerm ikke går med mindre pc-skjermen har støtte for interlaced komponent via vga (noen veldig få skjermer har det). Dette stemmer til 100%. At man kan skaffe egne omformerbokser blir noe helt annet, da det ikke er en kabel lenger, men en aktiv, og dyr, enhet som man setter mellom, som gir markant kvalitetstap (Av de jeg har sett). Hva med å ikke rakke ned på teknisk forklarende svar, som sier nøyaktig hva som ikke går og hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå