Gå til innhold

Hjelp/erfaringer med disse objektivene?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nytt objektiv til mitt Nikon D60, og vurderer sterkt 55-200 mm. Lurte derfor på, hva slags forskjeller er det på Tamron 55-200 mm og Nikkor 55-200 mm siden Nikkor'en er dobbelt så dyr? Vil ikke gjøre bomkjøp ved å hverken kjøpe for dyrt eller for billig og finne ut at det ikke stod til forventningene heller. Har hørt at Nikkor'en er veldig bra, men har ikke funnet så mye stoff om Tamron'en. Og, jeg har hørt mye blandet om Sigma 70-300 Macro til Nikon, så dere som har det objektivet; er dere fornøyde?

Takker for alle svar, drukner litt i objektivhavet her :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Thom Hogan har en praksis test av de forskjellige 55-200 pä sin side.

www.bythom.com

Tamronen er ok, men Nikonen er verdt forskjellen i pris, bäde optisk og fordi den har innebygd stabilisiering, i fölge hans mening.

(I hvertfall hvis du kjöper den nye utgaven til Nikon)

Har selv den gamle ikke stabiliserte fra Nikon, og finner at den üter relativ sett ganske bra. Eneste, pä 200mm, omregna for Nikon DX 300mm, savner jeg VR.

Har prövd Sigma 70 - 300mm en gang. Var heller ikke sä galt (ok, Sigma har 3 forskjellige 70 - 300, sä kan vaere forskjeller der). Men hvis du ikke absolutt trenger de siste mm, ville jeg valgt Nikonen. Igjen pga stabiliseringen.

Lenke til kommentar

Har aldri vært borte i hverken Tamron 55-200 eller Nikon 55-200. Men på photozone.de(engelskpråklig) får Nikon 55-200VR 5 av 5 mulige stjerner i forhold til pris/ytelse.

Sats på orginaloptikk hvis mulig, prisforskjellen er ikke så stor synes nå jeg da. Med Nikonobjektivet tror jeg ikke du går deg bort.

På finn.no så jeg det lå et Nikon 55-200VR til 1500,- Hvis du godsnakker med selger så kanskje du får det tilsendt for den prisen.

Men hvordan forfatning den er vet ikke jeg, men jeg har kjøpt masse brukt optikk og spart masse penger på det.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...