pakprincess13 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei , sorry vis det er liggnende poster , men jeg har ganske vondt i venstre arm etter å ha tatt vaksinen idag, så jeg gadd ikke å se igjennom. men til problemet på tirsdag kjøpte jeg en pc Asus Modell:X59SR operativsystem:Windows vista home premium for mer informasjon se på denne linken http://www.google.no/search?hl=no&sour...4&oq=asus+x jeg kom ikke inn på brukerkontoen min idag fordi at jeg hadde glemt passored ,så jeg søkte på google men skjønte ikke noe, da fant jeg den blå skjermen med alernativer til windows og så litt der , så tastet jeg noen passord inn, og trykket på f10 , også kom den svarte skjermen opp og på den stod det. American Megatrends www.ami.com BIOS Date: 12/12/08 Ver: 206 CPU: Intel ® Pentium ® Dual CPU 3400 @ 2.16GHz Speed: 2.16 GHz Press F2 to run setup Chipset Name: SiS671, DDR2 667Mhz, CL: 5T Initializing USB Controllers. . Done. 4096MB OK Auto-Detecting Pri Master. . ATAPI CDROM Auto-Detecting 3rd Master. . IDE Hard Disk Pri Master : HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N JR03 Ultra DMA Mode-2 3rd Master : ST9320320AS 0303 Ultra DMA Mode-6, S.M.A.R.T. Capable and Status OK Unlocking Hard Disk. . System Date: 12-04-2009 Hard Drive Locked ,enter password: da jeg hadde tastet inn passordet 3 ganger kom dette opp American Megatrends www.ami.com BIOS Date: 12/12/08 Ver: 206 CPU: Intel ® Pentium ® Dual CPU 3400 @ 2.16GHz Speed: 2.16 GHz Press F2 to run setup Chipset Name: SiS671, DDR2 667Mhz, CL: 5T Initializing USB Controllers. . Done. 4096MB OK Auto-Detecting Pri Master. . ATAPI CDROM Auto-Detecting 3rd Master. . IDE Hard Disk Pri Master : HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N JR03 Ultra DMA Mode-2 3rd Master : ST9320320AS 0303 Ultra DMA Mode-6, S.M.A.R.T. Capable and Status OK Unlocking Hard Disk. . System Date: 12-04-2009 Failed to unlock Hard Drive! Fatal Error... System Halted. Hva skal jeg gjøre , jeg vil ha tilbake pc min , hver gang jeg starter pc kommer det opp Hjelp?? Takk på forhånd ps:Windows vista home premium var med pc da jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Høres nesten ut som du har aktivert bios passord. Enkleste er å resette bios, ta ut batteriet, men ikke bare bare når det er en bærbar maskin. Om det er det så vet jeg ingen andre muligheter en å sende den inn, siden maskinen er ny, og du bryter evt garanti ved å åpne den. Endret 4. desember 2009 av arjato Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 HDD passord kan ikke slettes med å ta ut batteriet. Fant bare to muligheter, men jeg har aldri brukt noe av dette: HDD Unlocker. http://www.hddunlock.com/ Denne sletter hele disken så alt må installeres på nytt. AFF Repair Station http://www.hdd-tools.com/products/rrs/ Kan slette passord uten å slette disken. Koster $50. PS: Flytter denne til Lagringsmedier og endrer tittel. Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 HDD passord kan ikke slettes med å ta ut batteriet.Fant bare to muligheter, men jeg har aldri brukt noe av dette: HDD Unlocker. http://www.hddunlock.com/ Denne sletter hele disken så alt må installeres på nytt. AFF Repair Station http://www.hdd-tools.com/products/rrs/ Kan slette passord uten å slette disken. Koster $50. PS: Flytter denne til Lagringsmedier og endrer tittel. Hei takk for svaret men jeg skjønte ikke helt hva jeg skal gjøre , liksom hvordan skal jeg laste ned eller gjøre det andre , når jeg ikke kommer inn på pc Høres nesten ut som du har aktivert bios passord. Enkleste er å resette bios, ta ut batteriet, men ikke bare bare når det er en bærbar maskin. Om det er det så vet jeg ingen andre muligheter en å sende den inn, siden maskinen er ny, og du bryter evt garanti ved å åpne den. hva mener du , hvordan skal passored bli borte ved å ta ut batteriet Lenke til kommentar
husnen179 Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 du kan jo gi den tilbake til dem du kjøpte den av og be dem fikse dem, dette bør gjøres fortest mulig så det ikke andre problemer kommer. Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 kan dere hjelpe meg plzzzz? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Slik jeg forstår problemet så har du satt passord på disken din. Uten å forstå at det var det du gjorde. Og så husker du ikke hvilket passord du satte. Har fått en PM, men jeg har ingen erfaring på å låse opp en slik disk. Det jeg ville forsøkt er å kjøpe programmet Repair Station. Så ville jeg tatt ut disken fra laptop'en, satt den i en annen PC, og kjøre programmet der. Dette er beskrevet i FAQ for det programmet. http://www.hdd-tools.com/products/rrs/qna/ Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Last ned Ophcrack Brenn ISO filen på en CD. Deretter skal du boote opp med CD'en. BIOS må være satt opp til å boote opp ifra CD. Programmet bruker ifra 1 - 20 minutter til å finne frem passordet. Endret 6. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2009 Last ned Ophcrack Brenn ISO filen på en CD. Deretter skal du boote opp med CD'en. BIOS må være satt opp til å boote opp ifra CD. Programmet bruker ifra 1 - 20 minutter til å finne frem passordet. takk for svaret men den bios siden , blå , siden kommer ikke opp alt som kommer opp er en svart side med det jeg skrev i det første innlegget, er det noen andre mulgheter , eller kommer den blå siden opp når cd settes inn Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det du får i første post er det vi kaller POST som står for "Power On Self Test" I den teksten som står der skal du trykke F2 tasten for å komme inn i BIOS, og det er der inne du må forandre boot rekkefølgen til CD / DVD ROM. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 (endret) Siden du skriver innlegget ifra en annen PC , kan du jo teste programmet med den. Bare for å forsikre oss om at du faktisk har gjort det riktig med brenning av ISO filen. _______ Virker programmet er det på tide å prøve den på problemdataen din. Booter den ikke må du inn i BIOS. For å komme inn i BIOS på data'en trykker du F2, F10 eller F12 når du booter. Det varierer litt ifra PC til PC. Da skal du få opp et bilde som likner på dette : Naviger deg så frem til Boot , og velg "Boot Priority" Som du ser av bildet står CDrom som første prioritet. For at det skal bli slik på data'en din bruker du + knappen , og lagrer ved hjelp av F10. Da skal data'en boote opp ifra CD. Angående svartskjermen får du evt. legge ut bilder. Endret 7. desember 2009 av johome Lenke til kommentar
pakprincess13 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Tusen takk for alle tipsene , pnkelen min tok ut hardisken eller noe sånt og formarte alt eller noe sånt så nå funker den, tusek takk for det , uten dere , hadde det ikke gått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå