Havard_92 Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei! Jeg vurderer å kjøpe noe greier fra statene nå som dollaren er så lav. Men sist gang jeg kjøpte noe derfra, så kom det på 200 kr ekstra som måtte betales kontant da jeg skulle hente pakken på posten. Disse pengene stod ikke inkudert i den endelige prisen da jeg bestilte varen. Det har også vært noen ganger der jeg ikke trenger å betale et gebyr i det jeg henter pakken. Er det ulovlig å kreve disse pengene fra meg når det ikke stod som en del av den endelige beløpet da jeg kjøpte varen? Hvis ikke, i hvilke tilfeller kan jeg forvente at det blir et ekstra beløp når jeg henter pakken? Beklager for dårlig formulering, har litt dårlig tid, gikk litt fort i svingene nå. Takker om noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Ja, din egen "feil" at du ikke har satt deg inn i norske importregler. Utenlandske nettbutikker er ikke pliktig å oppgi toll- og momssatser til alle landene dem sender til. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Er vara over 200,- så smeller den velkjente mva + tollklareringsgebyr inn. Dette er ikkje butikken som krever inn men tollvesenet, og så tar posten si avgift for å behandle pakken. Der butikken ikkje direkte henvender seg til norske kunder (norsk språk, priser i norske kroner) så er det å forvente at dei ikkje tar hensyn til norske tollregler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå