MilKman' Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) heyo Nå har jeg skaffet meg Windows 7, etter at PCen min med XP "kræsjet" etter et virusproblem. Viruset gjorde slik at når jeg startet PCen, og den behagelige oppstarts-sangen kommer, etterfølger den mindre behagelige, men velkjente avslutnings-sangen og deretter hopper den i login screen. Når jeg da trykker på min bruker, står det "laster innstilliger blabalbla" i noen sekunder, til det står "logger av". SÅ: Nå har jeg smekket inn Windows 7 CDen (64-bit, FYI), og valgt språk etc, og så er jeg veeldig usikker på hva som skal skje. Det som er normalt når man putter inn en XP Cd, er at man blir tatt til Bluescreen-dritten som gjør at man kan formatere partisjoner etc, men her kommer det bare et valg om å installere Windows 7 :S Akkurat på dette tidspunkt (22:55) sitter jeg å ser på "Setup is starting..." p åskejrmen min og venter i spenning. Så mitt spørsmål er om PCen formateres automatisk når jeg installerer Windows 7, eller er det noe heeeelvettes trixin' & mixin' som må til for å få ordne det? -luuv EDIT (22:58): Nå står det "What type of installation do you want?" jeg har to valg: 1. Upgrade (etterfulgt av informasjon som at filene og innstillinger etc vil bli beholdt). 2. Custom (advanced) etterfulgt av this toption does not keep your files settings etcetc. wat to do? Endret 4. desember 2009 av Ch1337 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Bruk "Custom", så kommer du til valg for formatering. Formatering skjer aldri automatisk. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Takk! Skal jeg deretter velge Formater, eller slett? EDIT: jeg håper ikke fordi det er at jeg spør helsikkes dumme spørsmål at noen ikke svarer, er bare at det er ålreit å kunne lære seg Windows 7, og på XP så var det vel "Slett partisjon" som var riktig+ Endret 4. desember 2009 av Ch1337 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hvis du vil beholde størrelsen på partisjonen slik den er, velger du formatere. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 ah tusen takk Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 En guide finner du her: http://samfunn.myhken.com/?p=819 Men er det en lovlig Windows 7 versjon du installerer? Siden den er på engelsk liksom... Dumt å installere en piratversjon om du er redd for virus, for det er gjerne slik man får virus og annet... Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Er en slags Evaluation Copy som går ut i sommeren 2010. Jeg har vel kjøpt meg den som ikke er Eva-copy for den tid Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 Normalt putter man inn dvden og restarter maskinen. Da starter man opp fra dvd, velger språk etc og så kommer en liste med hardiskvalg opp. Der kan man klikke på en harddisk, og så kommer tilbud om formatering opp. Deretter legges win inn på ønsket stasjon, eventuelt etter partisjonering og slike ting. om man innstallerer uten å restarte kopieres gamle windowsen til en windows old mappe man kan drive filbehandling i men ikke starte windows fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå