Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den perfekte jenta er ei jeg åpenbart ikke har sjans på.. hjelp?

Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Working Class Hero snakker Sannheten.

Posten hans kunne jeg ikke skrevet bedre på noen måte, og at den var krass synes jeg er feil. Man skal ikke kategorisere situasjoner og legge "labels" på dem. Slik er det nå - godta det. Og finger'n opp til dem som kommer med påstander om at mennesker som deler av seg selv er hobbypsykologer og besserwissere. La meg spørre dere, hva har dere bidratt med? Foruten å stemple, dømme og rakke ned på personer som enten har innsikt eller erfaringer å snakke fra.

Min erfaring er at de som skriver som "Gjest" har mer å komme med. Uten å bruke en masse svada.

Ts, ta direkte kontakt med jente, ikke vent. Ellers kan du plutselig sitte med skjegget i postkassen. Enkelt og greit.

Ikke hør på alle disse forfærdelige hobby psykologene/sosionomene. som det vrimler av i forumet.

Her er det så mye rundt-om-snakk, ser du det ikke selv?

Du, Benny, er faktisk med å ødelegge for oss andre med å komme med slike ting som dette. Jeg quoter forumsreglene:

Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art, så vær så vennlig å ikke ødelegg dette med useriøse innlegg.

På hvilken måte følte du at du kunne rettferdiggjøre å bruke Gjeste-funksjonen? Dette er misbruk og har blit meldt til moderator.

Når du i denne posten gjentar råd som kommer fra personer du kaller "forfærdelige hobby psykologene/sosionomene", hva er du selv da? Hva gir deg rett til å nekte andre å uttale seg akkurat hvordan dem vil?

EDIT:

Til TS. Det gikk deg gjerne hus forbi, men for å få bukt på ditt problem anbefaler jeg deg å gjøre akkurat det WCH skriver.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_deppa

Takk for svar igjen :)

Men jeg mente egentlig å spørre mer om hvordan jeg skal gå fram, enn hva jeg skal gjøre :p Jeg er ikke helt i vennesonen, jeg kan lett gi dama en klem, ta på ho, eller tulle med ho "fysisk". Men det gjør ho også med andre guttevenner, som jeg og gjør med andre venninner. :)

For å si det sånn så har jeg jo møtt drømmedama før, som skjer hver gang jeg er forelsket, og jeg har endt opp med med å bli sammen med de, og i et par tilfeller så var det etter et ganske godt vennskap.

Og jeg er klar over at mange sliter mer enn meg, men jenta på den andre siden, har en livssituasjon og fortid som er langt hardere enn de flestes :ermm: Og det gjør at jeg i motsetning til tidligere forhold er veldig redd for å miste kontakten med ho, eller at ho skal ta avstand fra meg. Det er og grunnen til at jeg vil vente til et veldig bra tidsspunkt, til jeg får litt signaler fra ho, eller ta det en gang det går ann å fleipe det bort om det ikke skulle funke :)

Og til Working Class Hero, jeg skjønner godt hva du vil fram til, men jeg er ikke en person som vanligvis spør om kjærlighetsråd eller klager over situasjonen min, men for første gang har jeg veldig mye å tape om jeg ikke vinner.

Lenke til kommentar
for første gang har jeg veldig mye å tape om jeg ikke vinner.

Her skøt du deg selv i foten, kjære deppa gutt. Dette er en innstilling som er forbeholdt tapere. Og før du går videre tror jeg du skal fundere litt på hva ordet "taper" egentlig betyr - for dette var ikke ment som en fornærmelse.

Hvordan skal du gå frem:

Jeg skrev nettopp et innlegg som kanskje kan hjelpe deg. Det jeg vil at du skal ta fra dette, og som WCH prøver å formidle, er at du skal gjøre det du har lyst til. Forstår du hva du har lyst til? La meg hjelpe deg: Har du lyst å vente, eller har du lyst at noe skal skje? Ikke les raskt gjennom den setningen der, for svaret er ikke så innlysende som du tror. Har du lyst å vente?

Med tanke på at jenta har problemer synes jeg absolutt at du skal vurdere å ikke gjøre noen ting. En gyllen regel jeg følger er å aldri oppsøke jenter med mer problemer enn meg selv.

Men poenget mitt og WCH, etter å ha sagt dette ^, er at du skal gjøre det du har lyst til.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_BB

Er dere egentlig så gode venner som du tror da? Jeg har vært forelsket i venninna mi i over to år. Hun vet det fordi jeg fortalte henne det en liten stund etter jeg hadde falt for henne. Vi er fremdeles veldig gode venner og det har på ingen måte påvirket vennskapet vårt negativt, det har faktisk blitt bedre. Hun var ærlig og sa at hun ikke hadde samme følelser for meg. Det ble aldri kleint mellom oss etterpå nettopp fordi vi allerede var så gode og nære venner. Vi snakker om det av og til, at jeg elsker henne på en annen måte enn hun elsker meg, og det er ikke noe rar stemning rundt det i det hele tatt. Jeg synes du burde være åpen om det, si at du ikke ønsker at noe skal forandre seg i vennskapet deres hvis hun ikke føler det samme. Hvis dere er så gode venner og du betyr mye for henne, vil hun ikke la det ødelegge. Snakk om det selv om det føles litt ubehagelig. Du må bare ikke dramatisere det så fryktelig. Det er faktisk ikke så komplisert.

Det at hun har en fortid som er hardere enn de fleste kan faktisk gjøre det enklere for deg, da tenker hun gjerne på en annen måte og tar ikke ting eller folk for gitt. Det er kanskje de erfaringene hun har gjort seg som gjør henne til en så fantastisk person som du igjen faller for.

Lenke til kommentar

Seriøst, hva er det folk doper seg med for tida?

Du forteller ikke en jente at du liker henne, uansett hva. Du viser det, og her snakker jeg av ren erfaring. Det var en gang i begynnelsen av min karriere innenfor sjekking og selvutvikling, da jeg kom på ideen å teste ut denne hypotesen. Jeg hadde en venninne som jeg tenkte jeg skulle teste myten om å fortelle om sine følelser på, og jeg gjorde nettopp dette. Det endte opp med en særdeles merkelig vibe i flere uker, og hun turte ikke å snakke med meg på evigheter. Heldigvis hadde jeg ikke så sterke følelser for henne, for da hadde alt gått til helvete. Du skremmer bare jenter ved å snakke om følelser, menn skal ikke være emosjonelle og drive med den typen ting.

Hvis du vil ha henne, så må du be henne ut. Du må være klar i dine intensjoner, ta på henne, lukte på henne, leke med henne, kysse henne og eventuelt pule henne. Etter at du har gjort det meste på denne listen, siden du er 16 så er sex ikke nødvendig i et forhold, så kan du fortelle at du liker henne og at du vil at dere skal bli sammen. Vær så snill, ikke skyt deg i foten ved å snakke om følelser for tidlig. Jeg vet at det er fristende, men du gjør deg selv en bjørnetjeneste. Følg rådene mine høyere oppe på denne siden, så burde du være noenlunde safe. Hvis ditt mål er å bli sammen med henne, og det er jo det du har lyst til?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Guest_*

Skjønner hva dere mener med det, men det jeg virkelig har lyst til er å ha et bedre forhold med jenta enn det jeg har, som nok betyr å bli sammen med ho. :) Men om ho sier nei, så vil ho ta avstand fra meg, som ho gjorde litt med de andre som var forelska i ho, selv om de og var ganske gode venner. Derfor er jeg redd for at det ikke ska lykkes.. men jeg antar jeg får gjøre noe. Og er enig med Working Class Hero, man forteller ikke om følelsene direkte til jenta, det er noe jeg gjorde en gang, og definitivt aldri skal gjøre igjen.. trenger vel ikke å nevne at det gikk direkte dårlig. :p

Er jo allerede sånn at jeg kan gi ho klemmer og sånn, men får vel ta det hakket videre, starte å besøke ho for meg sjøl og sånt, så ser jeg om jeg får noen signaler fra ho. Om det er helt åpenlyst at ho ikke er interessert i mer enn et vennskap, så gjør jeg det jeg kan for å beholde det, prøver å legge fra meg følelsene for ho, og ser om jeg ikke finner meg noen andre.. :)

Takk for gode svar, og videre innvendinger, om det kommer :)

Lenke til kommentar

Jeg liker det jeg leser, det oser bra mentalitet av deg :). Du er villig til å prøve å pushe på til et forhold, men om det går skeis er du klar til å beholde et vennskap. Samtidig er du også villig til å satse på andre jenter. Det er slik det skal gjøres! Ikke vær redd for å vise interesse, eskaler ting til det neste nivået. Her har du en flott link, om hvordan du kan komme deg til det neste nivået. Ikke la egoet ditt si at dette ikke er noe for deg, da dette er materiale ingen kan ta skade av :p.

Jeg har en lignende situasjon selv, jeg har en venninne som er kjærestemateriale for meg til de grader. Dessverre har hun type, men vi er fremdeles gode venner, vel jeg kan egentlig kalle henne bestevenninnen min. Jeg har flere moralske betenkeligheter rundt dette vennskapet, men jeg lar være å tenke på det og lever i nuet. Selv om hun er en flott jente, så vil jeg ikke sitte på gjerdet og vente på et forhold som kan skje en gang i år 2020. Når hun er ferdig med det forholdet, så vil jeg kanskje prøve meg... om jeg er singel da, siden jeg driver på med andre jenter for tiden ;).

Du får ha lykke til, og jeg er glad for å se at jeg ikke sløste bort kruttønnen min på en helt fortapt fyr :p. Stå på, og du skylder meg nesten en oppdatering ;).

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_ser litt lysere på livet
Jeg liker det jeg leser, det oser bra mentalitet av deg :). Du er villig til å prøve å pushe på til et forhold, men om det går skeis er du klar til å beholde et vennskap. Samtidig er du også villig til å satse på andre jenter. Det er slik det skal gjøres! Ikke vær redd for å vise interesse, eskaler ting til det neste nivået. Her har du en flott link, om hvordan du kan komme deg til det neste nivået. Ikke la egoet ditt si at dette ikke er noe for deg, da dette er materiale ingen kan ta skade av :p.

Jeg har en lignende situasjon selv, jeg har en venninne som er kjærestemateriale for meg til de grader. Dessverre har hun type, men vi er fremdeles gode venner, vel jeg kan egentlig kalle henne bestevenninnen min. Jeg har flere moralske betenkeligheter rundt dette vennskapet, men jeg lar være å tenke på det og lever i nuet. Selv om hun er en flott jente, så vil jeg ikke sitte på gjerdet og vente på et forhold som kan skje en gang i år 2020. Når hun er ferdig med det forholdet, så vil jeg kanskje prøve meg... om jeg er singel da, siden jeg driver på med andre jenter for tiden ;).

Du får ha lykke til, og jeg er glad for å se at jeg ikke sløste bort kruttønnen min på en helt fortapt fyr :p. Stå på, og du skylder meg nesten en oppdatering ;).

Takk for gode råd hvertfall ;) Jeg skal prøve å oppdatere tråden her når det er gjort.. har allerede avtalt å bli med en tur bort til ho neste uke en gang, så får vi se hvordan det går :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Woodoo_*

Jeg synes at du sier så mye klokt, Working Class Hero. Blir skikkelig inspirert! Men tror du at disse rådene også gjelder for jenter? Jeg er jente og har samme problemer som TS. Hva burde jenter eventuelt gjøre anderledes enn gutter?

Til TS: De fleste jenter er ikke så optatt av utseende. Om du er middels eller superkjekk har lite å si. Det at hun har vært sammen med kjekke gutter før er kanskje at de har turt å prøve seg på henne. Mens alle de med middles utseende oppfører seg som deg :)

Lenke til kommentar
Til TS: De fleste jenter er ikke så optatt av utseende. Om du er middels eller superkjekk har lite å si. Det at hun har vært sammen med kjekke gutter før er kanskje at de har turt å prøve seg på henne. Mens alle de med middles utseende oppfører seg som deg :)

Jeg hyller deg, O, Jente-Som-Snakker-Sannhet.

Lenke til kommentar
Jeg synes at du sier så mye klokt, Working Class Hero. Blir skikkelig inspirert! Men tror du at disse rådene også gjelder for jenter? Jeg er jente og har samme problemer som TS. Hva burde jenter eventuelt gjøre anderledes enn gutter?

Akkurat det der er et meget god spørsmål, siden det gjelder en jente. Mye avhenger av alderen på deg, fyren og hvor modne dere er. Personligheten din, og hans teller også en god del. Nå blir jo mulighetene mine begrenset her, så jeg kan bare gi noen generelle råd...

Jenter sender ut veldig lite signaler, så gutter flest er nok vant med å ta iniativ selv. Hvis du virkelig liker ham, så får du nesten begynne å snakke med ham, ta på ham til en viss grad (begynn med å ta iniativ til high-fives, og klemmer. hvis han fremdeles ikke skjønner noe så får du kysse ham på kinnet, etter at dere har hengt sammen en liten stund). Ikke vær aggresiv på noen måte, vær diskret og send ham små hint om at du liker ham. Pågående jenter skremmer meg, og jeg tror flere gutter har det slik. Just be careful. :)

Som Stian GH sier, takk for å avkrefte utseendemyten. Selv om en ikke blir født som verdens peneste fyr, så har en ganske god sjanse til å komme langt så lenge ting som selvtillit, gode sosiale ferdigheter og god humor kan overskygge denne ene egenskapen. Samme med drittsekkmyten, jenter liker bad boys fordi de er spennende og spontane, ikke fordi de er så jævlig slemme.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar
BULL. Festroting kan lede videre.

Kan og kan, fru Blom. Jeg er ikke direkte tilhenger av det, hvis man er ute etter forhold. Det kan selvfølgelig fungere, men vær klar over at jenta kommer til å ha høyt bitchshield da. Jenter flest prøver å late som om de ikke har rotet med folk i fylla, rett og slett fordi de blir stemplet som skjøger/billige i vårt samfunn... men hvis det viser seg at hun har de samme følelsene som gutten har så kan det så klart fungere.

Som sagt, så er jeg gammeldags på akkurat den biten der. Derfor vil jeg alltid foretrekke dates, kyssing og muligens sex i edru tilstand enn festroting. Spør også hvor mye en husker i fylla, fester er nok best for ONS.

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...