Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den perfekte jenta er ei jeg åpenbart ikke har sjans på.. hjelp?

Gjest Aeneas

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_deppa

Hei! :)

Jeg er en gutt på 16 år, som går førsteåret VGS. Problemet mitt er at i klassa har jeg møtt den perfekte jenta. Ho er veldig lik meg i humor, vi er åpne om alt, og vi har blitt veldig gode venner. Ho er den første jenta jeg møter som jeg føler er like "smart" som meg, uten å si at jeg er spesielt smart på noen måte, men vi er bare veldig like på veldig mange punkter. :ermm: For ikke å nevne at ho er dritfin. Det er nemlig det som er problemet og.. For jeg er ikke i nærheten av så attraktiv som ho er, og det er ikke dårlig selvtillitt, det er fakta :p

Jeg har nettopp hatt et forhold som varte i ca. et halvt år, og har også hatt tidligere forhold, så jeg er hverken uerfaren, sjenert, eller sliter med dårlig selvtillitt. Men alle typene ho jeg liker har hatt ser så utrolig mye bedre ut enn meg, og jeg er redd at det ikke ville funket mellom oss av den grunn.. :ermm:

Ho er som sagt kanskje den fineste i klassa, og et par andre i klassa har også vært ganske så forelsket i ho, men ble avvist da de prøvde seg.

Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, for det er liten sjanse for at jeg ville hatt sjans på ho, og å være noe mer enn gode venner virker så ufattelig langt borte :(

Er det noen som har noen tips, eller forslag til hva jeg kan gjøre med det?

Jeg er takknemlig for alle svar, på godt eller vondt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at de andre gutta ble avvist, men siden du har såppas god kjemi med henne, så bør du kanskje spørre henne. Men det er en risk fordi,

1. Hvis hun sier nei, kan det gå utover vennskapet

Men 'flørter' dere på noen måte da? Eller ser hun bare på deg som en god venn? Er det helt klart at hun ikke vil noe mer, er det ikke vits og spørre, da det enten vil ødelegge eller stå stille. Men er du usikker, så spør henne. Vi lever bare en gang.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke utseende som er den avgjørende faktoren. Dette beviser du i din egen post, ved å si at mange av de andre guttene som ser bra ut har fått avslag. Dette har jo ikke du fått? Du sier at du føler dere er på et likt intelekuelt nivå, og at dere har god kjemi. Da foreslår jeg bare at du spør henne om hun vil finne på noe en dag, og ta det derfra :)

Er hun interessert, vil du fort finne ut dette om dere er alene sammen.

Endret av Trymte
Lenke til kommentar
Gjest Gutt_fortsatt deppa

Takk for svar! Og ja, jeg har nok mye bedre kjemi med ho enn de som spurte ho først. :p

Men tingen er att vi begge sliter med en del ting (som jeg ikke går inn på her) og det er det vi prater mye om sammen. Vi flørter ikke, men ho er nok blandt de jentene som forventer at gutten tar første steg, så jeg er jo selvfølgelig usikker. :ermm: Ho er jo også ganske populær, og har en haug av guttevenner som ser bedre ut enn meg :)

Og som Trymte skrev, hvis ho sier nei, så går det kanskje utover vennskapet. Mest grunnet det at ho ville følt ho måtte ta avstand fra meg, og ikke gi meg falske forhåpninger muligens :ermm:

Jeg er ikke upopulær, men heller ikke den som jenter tar kontakt med uten videre, i motsetning til hva gutter gjør med ho.

Den beste løsningen jeg har kommet fram til nå, er å starte med litt uskyldig flørting/roting på fest, der vi begge kan skylde på fylla om det bare skulle være flaut i ettertid. :ermm:

Lenke til kommentar
Takk for svar! Og ja, jeg har nok mye bedre kjemi med ho enn de som spurte ho først. :p

Men tingen er att vi begge sliter med en del ting (som jeg ikke går inn på her) og det er det vi prater mye om sammen. Vi flørter ikke, men ho er nok blandt de jentene som forventer at gutten tar første steg, så jeg er jo selvfølgelig usikker. :ermm: Ho er jo også ganske populær, og har en haug av guttevenner som ser bedre ut enn meg :)

Og som Trymte skrev, hvis ho sier nei, så går det kanskje utover vennskapet. Mest grunnet det at ho ville følt ho måtte ta avstand fra meg, og ikke gi meg falske forhåpninger muligens :ermm:

Jeg er ikke upopulær, men heller ikke den som jenter tar kontakt med uten videre, i motsetning til hva gutter gjør med ho.

Den beste løsningen jeg har kommet fram til nå, er å starte med litt uskyldig flørting/roting på fest, der vi begge kan skylde på fylla om det bare skulle være flaut i ettertid. :ermm:

Neinei, festroting er bare for morro. Du vil mer en bare morro med denne jenta, vil du ikke?

Jeg står ved det jeg sa. Spør henne om dere skal finne på noe en dag, og ta det derfra. Det trenger ikke å være en kinodate med klein stemning, men kanskje bare en gåtur der dere kan snakke om ting dere ellers snakker om. Det er som regel mye koseligere. Om det går bra første gangen, spør henne igjen. Vis at du bryr deg om henne, bruk kroppskontakt osv. Om hun faktisk er interessert i deg, vil hun vise dette etterhvert - garantert.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_deppa
Neinei, festroting er bare for morro. Du vil mer en bare morro med denne jenta, vil du ikke?

Jeg står ved det jeg sa. Spør henne om dere skal finne på noe en dag, og ta det derfra. Det trenger ikke å være en kinodate med klein stemning, men kanskje bare en gåtur der dere kan snakke om ting dere ellers snakker om. Det er som regel mye koseligere. Om det går bra første gangen, spør henne igjen. Vis at du bryr deg om henne, bruk kroppskontakt osv. Om hun faktisk er interessert i deg, vil hun vise dette etterhvert - garantert.

Planen var å se hvordan ho ville reagere på det, jeg ville ikke tatt det første steget i fylla :)

Vi har ett såpass godt vennskap at noe sånt ikke ville virket spesielt for jenta i det hele tatt, og ho kjenner noen gutter ho kan henge med alene på fritida, uten at det er noe som helst mellom dem :p

Kunne lagt opp til å være alene med ho, men det hadde vært veldig synlig for alle andre, og ikke for ho :ermm:

Lenke til kommentar

Planen var å se hvordan ho ville reagere på det, jeg ville ikke tatt det første steget i fylla :)

Vi har ett såpass godt vennskap at noe sånt ikke ville virket spesielt for jenta i det hele tatt, og ho kjenner noen gutter ho kan henge med alene på fritida, uten at det er noe som helst mellom dem :p

Kunne lagt opp til å være alene med ho, men det hadde vært veldig synlig for alle andre, og ikke for ho :ermm:

Drit i om det er synlig for andre, eller hun da. Det er naturlig å like jenter.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_deppa

Men.. Hvor mange populære, høyst attraktive VGS jenter har du sett sammen med en gutt jenter synes er helt middelmådig, eller mindre attraktiv?

Ikke fordi jeg ikke er takknemlig for svarene dine, men jeg vil ikke ødelegge det vi har på noe som ikke skjer. Isåfall tenker jeg på det som bedre å utsette det til vi er enda nærmere hverandre.. kanskje :ermm:

Lenke til kommentar

Men.. Hvor mange populære, høyst attraktive VGS jenter har du sett sammen med en gutt jenter synes er helt middelmådig, eller mindre attraktiv?

Ikke fordi jeg ikke er takknemlig for svarene dine, men jeg vil ikke ødelegge det vi har på noe som ikke skjer. Isåfall tenker jeg på det som bedre å utsette det til vi er enda nærmere hverandre.. kanskje :ermm:

I fjord skjedde akuratt det samme med meg. Jeg fikk veldig god kontakt med en jente, og vi viste interesse for hverandre. Jeg tenkte hele tiden at jeg kunne drøye å finne på noe bare jeg og hun. Så gikk nå dagene, og en annen gutt gjorde det før meg. Det ble aldri noe mellom meg og henne.

Og helt ærlig, har du selvtillit nok, så vil du være mer enn bare middelmådig. Og om hun ser kvaliteter i deg, og er moden nok til å stå for det, så bør jo ikke hvordan de andre på skolen se ut ha noe som helst å si.

Nei, bare hør om dere skal finne på noe du :) Før det er for sent, og noen andre gjør det for deg.

Mange jenter blir også interessert i gutter som viser interesse for de, naturligvis. Det er noe du kan tenke litt på. Om hun ikke er interessert i deg idag, kan hun fort bli det.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_deppa

Vel, om det var ei anna jente, ei som ikke var så fordømt pen, så hadde jeg ikke nølt et sekund.. har hatt flere damer før, og er ikke redd for å ta kontakt akkurat. Men forholdet med jenta her er ganske spesielt fra før av, fordi ho har en veldig hard fortid, og jeg er veldig veldig redd for at det forholdet skal rakne :)

Lenke til kommentar
*snip*

Faktisk forekommer dette ganske så ofte. For å være ærlig, så syns jeg du overdriver dette med utseende noe veldig mye. Det har faktisk ikke så mye å si som du skal ha det til, ihvertfall ikke når det kommer til jenter. De tenner på selvtillit, og så lenge du ikke ser ut som en skeiv, gammal planke, så er det kjemien som er det aller viktigste. Vis selvtillit ved å tørre å spørre hun om ting, som å finne på noe for eksempel.

Jeg får inntrykk av at dere har veldig god kjemi allerede, og hvis du drøyer noe særlig mer, så tror jeg du fort havner i vennesonen, som mange andre her har påpekt. Prøv å få hun på egenhånd på fritida, og drit i hvor "bedre" de andre guttene ser ut i forhold til deg om de fikk avslag. Det har INGENTING å si, for de var ikke DEG. Vil du ha jenta, så går du for hun. Hvis du skal sette tvil til ethvert forslag å prøve og unngå å prøve deg på hun så lenge som mulig, så får du hun mest sannsynlig ikke. Jenter detter ikke ned i fanget på deg, du må gjøre noe selv også.

Nå har du valget:

1. Prøv, og hvis det ikke går, så prøv og hold på vennskapet. Da vet du ihvertfall at du har prøvd.

2. La være å prøve, slik som nå. Hun ender kanskje opp med en annen gutt, og da sitter du der i total uvitenhet om det kunne blitt deg og hun eller ikke. Jeg vet ikke hva du syns, men jeg syns den siste er verst.

Til oppmuntring skal jeg krysse fingrene for deg! :)

Lenke til kommentar

Jaha, artig at du ikke greier å nevne noe som helst konkret av hva du mener gir mindre innsikt og er "svada"? I tillegg presterer du i slutten av innlegget ditt å skrive nøyaktig det jeg skrev til slutt, noe som gjør at hele innlegget ditt blir veldig useriøst. For all del, jeg er villig til å ta kritikk for noe som er feil, men når du ikke engang greier å presisere hva du mener er galt, så blir det hele litt dumt, dessverre. Skulle også gjerne fått eksempler og argumentasjoner fra deg før du velger å klassifisere majoriteten av forumet som hobbypsykologer og sosionomer. Hva i alle dager har dette med hobbypsykologi å gjøre?

Lenke til kommentar

Bare vær en venn. Hennes fantastisk gode kamerat.

Kjærester kommer og går.

Gi henne komplimanger og fortell henne hvor godt det er å kjenne noen som tenker så likt.

Skulle det slumpe til at hun kysser deg, og sier: Uff, nei det ble teit, må du ikke si 'ja' før du får tenkt deg om.

Si da heller Nei, det har jeg ønsket at du skulle gjøre lenge.

Men, kan jo ta feil....

Endret av Erigon
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_deppa

Takk for svar igjen!

Og trur Erigon sitt er det som fungerer best.. Jeg vil være sikker på at jeg har en veldig god sjanse før jeg prøver meg, så jeg kan vente.. Det er uten tvil en jente det er verdt å vente på :) og med tanke på at jeg nettopp har vært i forskjellige forhold i kanskje et år til sammen, så gjør det meg ingenting å være singel framover :!:

Ho har en del problemer ho sliter med for øyeblikket, og det virker ikke som om ho er ute etter en ny type akkurat nå, samme hvor mange som er interressert.. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å ikke få deg til å bli emosjonelt skada her, men jeg garanterer ingenting. Så begynner vi :)

Er du av hankjønn? Jeg driter i alderen din, fordi jeg vil ikke at du skal komme tilbake hit som 20-åring, og sutre over en ny jente. Jeg er så lei av menn som ikke er menn, og går rundt og syter over tilværelsen sin. "Hvordan skal jeg få drømmedama til å elske meg og stryke meg på ryggen, mens vi har sex til Beethovens symfonier på et teppe av bjørneskinn, foran en peis mens det snør og stjernene skinner på den nakne ræva mi?"

Jeg vil at du skal kjenne etter i buksa, og se om du har baller!!! For det du skriver her minner meg om en 4 år gammel jente som har mistet iskremen sin i bakken, og sutrer til mamma. Ja, det gjelder alle dere som blir truffet av det jeg skriver her, for jeg driter i dere. Jeg er ingens venn, jeg er her for å få slutt på bullshitet som Hollywood har skapt i hodet deres. Ikke kom her og fordøm meg, se på dere selv og hva dere har oppnådd i livet. Så kan dere klage på meg...

Wake up call:

Skal du ha denne jenta venter du ikke til 2012 med å be henne ut, du gjør det når du får sjansen. Ikke vent på det perfekte øyeblikket, skap det. Skal du få til noe her i livet så må du gjøre det selv... Dette er fordi hun ikke kommer bort til deg, du må gjøre det meste av denne jobben selv. For hvis du ikke gjør det snart, så kommer det en ny fyr og banger henne til hun ikke klarer å gå lenger. Det er du som vil bli stående og runke inn i en klut, mens du sutrer over henne og ikke klarer å dra andre jenter... fordi dette har ødelagt deg, og du vil trenge tid før du våger å se en jente inn i øynene igjen.

Jeg vil ikke at du skal stå der og tenke "Hvorfor tok jeg ikke sjansen, når jeg fikk den?" Jeg vil at du skal ta den, og uansett hva utfallet blir... så vil jeg at du skal tenke "Jeg gjorde det, jeg hadde baller til å gjøre det." Så vil du kjenne dem, og de vil være på størrelse med sitroner. Neste gang vil det ikke være så big deal å be ut en ny jente, og etterhvert så vil du klare det. Jeg håper du klarer det, for jeg vil inderlig ikke se flere innlegg av denne typen.

Be henne ut, men her er et lite tips; Ikke spør "Vil du bli med å ta en matbit?". Led henne, "Jeg fikk lyst på en pizza, du virker jo kul. Bli med til [navn på sted] på lørdag." Resten får du finne ut av, det finnes masse materiale om dette på nettet.

Good luck

Lenke til kommentar

Kall meg hobbypsykolog eller annet, men her er min reaksjon basert mye på egne erfaringer:

På bakgrunn av at dere har gått i samme klasse i snart et halvt år nå og sikkert har "hatt god kontakt" i minst 2-3 måneder, tror jeg nok desverre at grensen inn til vennesonen er krysset allerede. Det kommer helt ann på hva slags kontakt dere egentlig antar jeg. Likevel, hvis du har vist interesse ved å ta på henne (høres så dumt ut, men du skjønner hva jeg mener...) og hun ikke har avvist det, kan sjansen for suksess være der. I motsetning, hvis dere bare prater og deler opplevelser, tror jeg sjansene er små for fremtidige forhold (egenerfaring her ja...).

Du kunne sikkert spurt om hvordan hun tror det ville sett ut om dere hadde et seriøst forhold. Eller du kunne sagt i en lett tone at du ikke hadde hatt noe imot et mer seriøst forhold med henne "fordi du er jo utrolig pen og vi har veldig god kontakt", du kan jo aldri vite hvordan hun vil reagere på det. Du må finne det rette øyeblikket, så klart - ikke under en dyp samtale om barndom for eksempel... Som Working Class Hero sa: det er sykt kjipt å senere angre på at du ikke tok sjansen. Hvis hun er en kul jente som ikke tar alt for seriøst, så kan du jo bare spørre, men tror det er smart å ikke gjøre det hele alt for seriøst, men heller holde en lett tone. :) Jeg håper det ordner seg.

Men Working Class Hero, han prøver ikke å "sjekke henne opp", som din post antyder (jeg antar at det "materialet" du sikter til på Internett er pick-up-artist-stoff). Og folk poster disse spørsmålene her fordi de er usikre, engstelige og ønsker hjelp, så dropp klaginga.

Lenke til kommentar

Jeg klager fordi jeg er lei av å se gutter stå og se drømmejenta gli forbi dem, uten at de gjør noe med det. Jeg er lei av folk som lever middelmådige liv, later som om alt er bra. Noen ganger hjelper det ikke å si "alt vil bli bra", ting krever handling og å være engstelig hjelper ingen en dritt. Hele jordkloden er full av folk som er engstelige, redde og usikre. Det finnes folk som har det være enn ham, alt vår kjære gjest trenger å gjøre er å møte frykten. Etter at det første steget er tatt, så er ikke ting så ille.

Jeg mener selvfølgelig at han skal sjekke henne opp, han spør hva vi mener han skal gjøre. Jeg mener at han skal be henne ut på en date, og se om hun vil det samme som han. Hele posten oser jo av at han setter henne på en høy stol, og deretter gjør henne nesten til en gudinne uverdig en stakkar som ham. Det er så feil som det kan bli, og han gjør livet sitt vanskeligere enn det trenger å være.

Vennesonen er faktisk ikke et så ille sted å være, selv om jeg anbefaler å unngå den for alt det er verdt. Men havner en i den, så er det faktisk mulig å bygge på videre derfra og det er jo litt lettere ennå å ikke kjenne personen i det hele tatt og ta alle stegene. Det handler om å vise intensjoner, og som du sier skader det ikke å ta en prat om et forhold... men gjør det etter at dere har kysset, og er i et romantisk øyeblikk. Jenter er som rådyr på det der :p, snakker du om et fohold for tidlig så ender det opp med at byttet stikker av. (:!:)

Det er bedre at han prøver og feiler, enn at han aldri prøver. Jeg vet at posten min var ganske krass, og i overkant streng... men ofte er realiteten slik, og jo før en innser det jo bedre. Da snakker jeg om å ta sjansen, før det er for sent ;)

Endret av Working Class Hero'
Lenke til kommentar

Enig med Working Class Hero. Som Wayne Gretzky sa, "You miss 100% of the shots you don't take"

Etter min erfaring har man oftest møtt veggen når man er i vennesonen. Da ville jeg iallefall distansert meg fra henne i en liten stund, og smålig ta kontakt igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...