Gå til innhold

Hvordan få Ekko? HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er et lager på ca 200 kvm der det skal holdes et seminar. Det er tre høytalere som skal være gode nok for å gi den lyden som kreves men jeg føler at jeg ikke får brukt maks effekten eller ikke en gang halvparten av det høytalerne kan tilby.

Har et miksbord hvis man kan kalle det og der er det 6 innganger for Mic også masse annet stæsj som du kan dra opp og ned lyden på han som snakker på. Hæytallerne er koblet direkte til miksbordet og lyden og alt styret via den.

Så her kommer spørsmålene:

Jeg vil ha ekko på stemmen til fyren som prater men får det ikke. Har snakket med flere og de mener at miksbordet ikke har Ekko inkuldert. Er det mulig? Hva kan jeg gjøre i så fall for å få det til? Her er bildet: (heter Samson MDR 8)

6tke3o.jpg

Hvordan øke lyden ytteligere? Tror det er forsterker inkludert i bordet ettersom høytallerne er koblet direkte til den, men er det noe annet også som man kan koble til for å få den til å fungere bedre. Fordi nå ligger den nesten på fult og det av og til begynner å skurrere av micen ettersom det ikke går an å skru opp lyden på bordet, men høytalerne er testet med noe annet og de kan mye bedre.

Kan noen hjelpe meg med det? Hvor får jeg eventuelt kjøpt slike ting/tittet på nettet på? Finner ingen sider som selger miksbord med ekko eller bare ekko utstyr alene osv...

Hva heter det separate utstyret som lager den ekkoen jeg er ute etter? (equalizer?)

Takk!

Endret av madrid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvorfor vol du ha ekko, blir det ikke bare iriterende å høre på.

2. Kanskje høyttalerne er aktive og du ha en volumknapp bak på dem eller noe.

Ekko vil jeg ha ettersom det passer til arrangementet...

Ja høyttalerne har volum knapp bak seg, fra 1-8 og alle står på ca. 7 ettersom mer enn det piper det som sagt. Veldig avhengig av ekkoet må ha det snart...

Lenke til kommentar

om det er slik intens piping som etterhvert utvikler seg til en krystakllaktig lyd (om man kan kalle det det) så kan det jo være loop i lyden mellom mic og HT og så til mic igjen osv.

Regner med det er strømkabler fra høyttalerne og til en strømkilde også?

Lenke til kommentar
om det er slik intens piping som etterhvert utvikler seg til en krystakllaktig lyd (om man kan kalle det det) så kan det jo være loop i lyden mellom mic og HT og så til mic igjen osv.

Regner med det er strømkabler fra høyttalerne og til en strømkilde også?

loop?? intens piping er det ikke, men det er sånn som kommer når du bare snakker litt for høyt i micen. Ja høytalerne er koblet til en strømkilde ja hvordan det?

Lenke til kommentar
Hva slags arrangement er dette egentlig?

Det må da finnes ymse effektbokser som fikser dette. Har Korg Kaoss Pad 3 ekko kanskje?

ymse effektboker? spør du meg så spør jeg deg. Har null peiling innenfor det med bokser osv... Så dersom dokker kommer på noe så kom gjerne med innspill.

Lenke til kommentar

En equalizer justerer bare volum på forskjellige frekvenser – mye av det samme som allerede ligger i mikseren, altså. Du må ha en separat effektboks for å få ekko, men alle forhandlere med antydning til varelager eller respekt for seg selv kan drive opp slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...