Gå til innhold

Jobb i Dyrehage! :) Noen som har erfaring, tips, meninger?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 17 år og holder på å ta utdanning. Jeg skulle gått 2 året, men valgte friår av personlige grunner. Så neste år må jeg jo velge linje og sånt, er fortsatt litt usikker på det.

Men det jeg lurer på er om noen her har jobbet eller jobber i dyrehage? Jeg er nemlig veldig opptatt av dyr, og elsker å bare være med dem og prøve å forstå dem. Så jeg har selvfølgelig tenkt på forskjellige jobber innen det, og har funnet ut at Dyrlege eller Dyrepleier ikke er min greie. Men skulle gjerne hatt en jobb som f.eks dyrepasser, jobb på dyrepensjonat, dyrehage eller noe lignende.

Har dere noen tips og erfaringer til en ung student? x)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det slik at i Norge er vel ikke særlig mange dyrehager/parker. Først må du se om du bor i nærheten av noen av de. Deretter er det vel ikke noe annet å gjøre enn å levere inn en søknad som alle oss andre og håpe på det beste.

Om du får en jobb der vil du nok måtte gjøre ting vasking, rydde ut av burene osv, i hvertfall i starten. Blir nok gjerne lite direkte kontakt med dyrene, det er vel mer for dem som har utdanningen eller erfaringen til det.

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...