emva Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Hei. Jeg kjøpte PC-6400 minne i pcen min, (trodde jeg)... For CPU-Z viser 5300 minne. Den pakningen som minne fulgte med i står det 6400 på. (dobbeltsjekket det) Jeg han ikke tullet med BIOS nevneverdig. Har satt på C&Q, ikke rørt noe med minne. Jeg har M4A79 AM2+ Hva kan det være? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Du bruker kanskje en Sempron prosessor? Lenke til kommentar
emva Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Nei, P2 940. Jeg har satt brikkene i de gule slottene på hovedkortet. Føler at HK ikke er helt 100%, det nekter å oppgradere BIOS. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Årsaken til 5300/667mhz default speed er fordi SPD er programert til det, fant jeg ut her; http://www.valueram.com/datasheets/KHX6400D2K2_4G.pdf Ikke uvanlig at SPD er konservativt satt, for å sikre at brikker fungerer optimalt rett_ut_av_esken på ymse plattformer. I Asus-bios ligger vel minne-innstillinger under Advanced > JumperFree Configuration, -forandre fra Auto til Manual slik at du får økt mem-clock til 800 og (evt.) vDimm til 1.85 Endret 5. desember 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå