Robocoop Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Er han flau over den flaue prisen? Bra pinlig for Norge, da. Jagland må jo være idiot som foreslår en kandidat som ikke har gjort noe konkret. De bestemte seg i januar! Dette er bare flaut og pinlig. Omtrent som seksualopplysningen vi hadde med kommunelegen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Kan vi ikke slutte å snakke om Jagland? Jagland dikterer ikke utdelingen av prisen, det er komiteen som bestemmer hvem som skal få prisen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Om du skal dra opp at Obama ikke fortjener prisen, hvorfor ikke bruke den eksisterende tråden? Og hvorfor dra inn Jagland hele tiden? Det blir bare patetisk. Greit nok terskelen er lav for å poste ting i denne kategorien, men... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg husker fortsatt "Det norske hus". Ikke minst statsråden hans, Bendik Rugaas.................. Jeg er i min fulle rett til å kritisere Jagland. Det er også han som er leder av komiteen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Utdyp gjerne, for du kommer bare med vage indisier. Lenke til kommentar
thebull Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Han er da lederen for komiteen? Derfor er han stående ansvarlig for komiteens beslutninger. Dermed er det helt korrekt å kritisere Jagland for beslutningen som ble tatt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Da må man være uenig i beslutningen. Og at han er leder betyr ikke at han har bestemt alt. Det var enstemmig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Han er da lederen for komiteen? Derfor er han stående ansvarlig for komiteens beslutninger. Dermed er det helt korrekt å kritisere Jagland for beslutningen som ble tatt. Det er så. Men jeg begynner å bli smått sliten av at folk maser om at Obama fikk prisen fordi Jagland ville møte ham, eller annet vås. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 Kanskje Jagland ville gjøre det pinlig for Jens som hevn etter at han tapte maktkampen høsten 2001, etter katastrofevalget der de hadde delt på toppvervene seg i mellom. Så samlet Jens alt på sin hånd og vant kongeriket. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Obama fortjener ikke prisen, og jeg vil tippe Obama missliker å få den på det ekstremt svake, intet eksisterende grunnlaget han har. Jeg ser derfor at han avlyser pressekonferansen, slik at han slipper svare på spørmål ang prisen, og dermed forsvinner saken fra media fortest mulig. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Obama dropper også det obligatoriske intervjuet med CNN. Klikk. Tilfeldig? Neppe. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 Obama virket pinlig berørt når han først snakket offentlig om tildelingen. Bittelitt irritert også, da han visste dette betydde trøbbel på hjemmebane. Treplanterdama var i det minste koselig i intervjuer og på balkongene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 "En ydmykelse for både Obama og fredsprisen" Klikk. Dette begynner å bli pinlig. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 "En ydmykelse for både Obama og fredsprisen" Klikk. Dette begynner å bli pinlig. Av en eller annen grunn begynte jeg å tenke på dette klassiske bildet: At han føler for å stikke hue i rævva etter å ha proklamert at han som fredsprisvinner skal trappe opp krigen i Afganistan forstår jeg i grunn. Men når Norge har spyttet ut nærmere 100 mill i sikkerhetstiltak på bekostning av bla. Norske skoler, så burde han iallefall late som han var intrisert. Men når sant skal sies så tror jeg alle disse endringene er et sikkerhetstiltak for å gjøre det vanskelig å begå et attentat. Jeg har egentlig vanskelig for å tro at han er så arrogant at han plomper innom et 100 mill arangemang, stikket gullklumpen mellom rumpesprekken og driter i det de tradisjonsrike og symboltunge postene på programmet. Men, men...det overrasker meg ikke. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 At Kongen blir "stood up" gjør meg faktisk ganske forbanna. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Kanskje Mett-Marit og Ari Behn ikke ble sikkerhetsklarert Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Dette her ser jeg nesten som en fornærmelse mot norge og nobelsprisen, han framstår bare som "cocky" ved å gjøre som han gjør nå. stikker bare innom og plukker opp prisen og drar igjen. det er ikke mange gode grunner til å droppe tradisjonene rundt nobels fredprisutdelingen. dette er kanskje verdens viktigste prisutdeling og han ser på den som om det var et gamlehjemsbesøk og skipper mest mulig for å slippe å få en shitstorm kasta etter seg. Jeg veit ikke hvorfor folk syns obama er så fantastisk eller i alle fall syntes, han har vært fryktelig god på valgløfter under valgkampen og han har jo fått usa på vei ut av de værste finansproblemene i denne omgangen. men noen fredspris fortjener han ikke, han kunne fått den den dagen den siste amerikanske soldaten går ut fra afghanistan og landet er et velfungerende demokrati Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Altså, Norge har historisk sett vært flink til å overbevise seg selv om at vi er større internasjonalt enn det vi er. For Obama blir dette et besøk han aller helst skulle vært foruten, men han føler seg forpliktet til å komme pga prisen. Jeg er helt sikker på at han har over hundre saker som han heller ville ha brukt tid på, enn å spise brunch med Kongen, eller gå på tur i Nordmarka med en statsminister som slikker han opp etter ryggen. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Er det like mye styr når han reiser rundt i USA? Det kom jo to stykker inn og fikk hilse på han og kunne drept han med knivene på bordet nå nylig. Men vi kan ikke ta et bilde engang med telelinse: Obama......look what we 've got for Marine One and Airforce One............. You shouldn't have turned down the King...... Endret 8. desember 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Rart at alle de som ikke ville at han skulle ha prisen er fryktelig opprørt over at han ikke spiser en lunsj med kongen. Helt ærlig, hvordan klarer folk å bry seg? Jeg hadde skjønt det dersom det var avtalt noen offisielle møter, men det er bare snakk om tomprat blant statsledere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå