Gå til innhold

[Avkreftet] Rykte - D700x/s eller D800 slippes 8-10 desember?

Anbefalte innlegg

Det er et vagt rykte, men Nikonrumors melder nå at det skal være en event med to "hemmelige nyheter" 10. desember i Slovenia.

I tillegg skal Nikon UK være nede for vedlikehold 8th og 10th dec. Slikt vedlikehold pleier alltid å komme i forkant av et slipp.

Og i samme åndedrag kan jeg kanskje nevne at FotoVideo har vært utsolgt for D700 i lengre tid.... Og at ubekreftet ankomstdato stadig har blir skjøvet fremover i tid..... Og at ubekreftet forventet ankomstdato nå er 8/9. desember...

Alt kan være tilfeldigheter, men jeg liker å tro noe annet.

Mvh

Eirik

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi pleier å få invitasjon til pressekonferanse i alle fall en uke før, og vi har ikke fått noe som helst, så jeg tviler på om dette kan stemme. Det kan selvsagt være at Nikon spiller med kortene ekstra tett mot brystet i anledningen, og i så fall vil jeg forvente at vi får mail fra dem på mandag eller til nød tirsdag.

En annen ting som gjør at jeg tviler på en lansering fra Nikon rundt den 10, er at nyheten som Nikon Slovenia hinter til kan gjelde noe helt lokalt og ikke nødvendigvis ha med noen som helst form for lansering å gjøre.

Lenke til kommentar

Man kunne sagt mye av det samme om D3 vs D700 - som man gjorde om D200 vs D2x. Kanibalisme har lenge vært Nikons greie, og single-digit husene handler for det meste om ekstrem byggekvalitet/robusthet.

Jeg vil ikke si at Nikon trenger en D700x for å kontre 5D2/A850/900, for D700 har totalt ulike egenskaper, men jeg ser ikke bort ifra at Nikon-sjefene har lyst. :)

Jeg hadde også gjerne sett en D700s - tror nesten det er uungåelig.

Lenke til kommentar
Tviler sterkt at den får 24,5MP når D3s har 12. Selv kunne jeg levd med at de oppgraderte viewfinder'n til å dekke 100%.
At Nikon kommer med en D700x med (omtrent) samme sensor som D3x er nok ganske sannsynlig. Om ikke annet for å konkurrere med 5DMkII og A850/900. Men det vil garantert ikke ha raskere seriebildehastighet og like bra autofokus som D3x. Tror ikke Nikon regner med at folk er villige til å betale over dobbel pris bare for å få innebygget vertikalgrep.

D700s tipper jeg kommer på høsten neste år (august-oktober). D700 kom vel drøyt ti måneder etter D3, tipper tiden mellom D3s og D700s blir omtrent den samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...