vesleengen Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 hahaha! samme her... Lenke til kommentar
QuantumII Skrevet 4. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2009 hahaha! samme her... Dette tror jeg er ett problem mange har, men som få klager på Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 vel jeg skal konfrontere han til uka angående attest og manglende lønn... får se hva tullingen sier Lenke til kommentar
QuantumII Skrevet 5. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2009 vel jeg skal konfrontere han til uka angående attest og manglende lønn... får se hva tullingen sier hehe, ja du får si ifra her hva som skjer. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Så fremst de ansatte sier fra i god tid i forveien skal det ikke være noe problem å ta ut ferie når du måtte ønske. Ferieloven sier: § 6. Feriefastsetting, endring og erstatning (1) (Hvem som bestemmer tiden for ferie) Arbeidsgiver skal i god tid før ferien drøfte fastsetting av feriefritid og oppsetting av ferielister med den enkelte arbeidstaker eller vedkommendes tillitsvalgte. Oppnås ikke enighet, fastsetter arbeidsgiver tiden for ferien innenfor de grenser som følger av §§ 7-9. Arbeidstaker over 60 år bestemmer selv tiden for avvikling av ekstraferien, med mindre annet er avtalt. Ekstraferien kan tas samlet eller med en eller flere dager om gangen. (2) (Underretning) Arbeidstaker kan kreve å få underretning om feriefastsettingen tidligst mulig og senest 2 måneder før ferien tar til, såfremt ikke særlige grunner er til hinder for dette. Såfremst de ansatte sier som det er at de skal ta ut ferien da og da og dette er da innen rimelig tid har da arbeidsgiver god tid til å skaffe de vikarer for ferieavvikling som han trenger for å fortsette den daglig driften. Forøvrig vil jeg si at lederen i trådstarters innlegg høres ut som en meget dårlig leder. Frynsegoder er viktig for stemining og miljø på arbeidsplassen. Fornøyde ansatte vises ovenfor kundene, misfornøyde ansatte og. Lederen i dette tilfellet burde ta seg et par kurs innenfor ledelse og organisering for han er totalt inkompetent i sin stilling. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Høres ut som denne nye sjefen er nyutdannet blåruss. Hvilken type butikk er dette (privat, franchise, kjede)? Kan det være at ledelsen har ansatt denne nye "raringen" for å få oppsving i fortjenesten? Hvor gammel er h*n? Er det en liten snørrunge som skal vise makt? Og alle varene som blir "kastet" istedet for gjenkjøp blant ansatte, kaster h*n det ha*n har lyst på også, eller er bare frynsegodene flyttet opp til sjefsnivå? Skulle ønske jeg kunne bli PM'et denne bedriften, slik at jeg som kunde kan boikotte butikken. Jeg jobber ikke i butikk, jeg er sjømann. Normalt tilpasser personalavdelingen slik at vi seilende personell har fritt annenhver jul. Påske og bevegelige høytider er litt mer pes å få ordnet med, men ledelsen klarer også det forbausende godt. Idioter finnes dessverre overalt, og jeg har selv sagt opp to ganger pga åndsfjerne sjefer som "kan mest og vet best". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 jeg hadde levert oppsigelsen på dagen hvis min sjef hadde vært slik. i værste fall kan jo bare sjefen si at dere får ordne dette internt og si ifra til sjefen hvem som skal ha fri, minimalt med jobb for sjefen. jeg har selv brukt denne praksisen med at ferie blir avtalt internt lenge(etter eget ønske), uten at det har vært noe som helst problem for noen. du kan jo kanskje høre med muligheten for å ta det internt i avdelingen med sjefen din? er så glad for at jeg har de sjefene jeg har, i år har arbeids-situasjonen på jobb endret seg og jeg har alene ansvaret for en god del ting, noe som betyr at jeg egentlig må jobbe hver dag, men har blitt lovet fri i julen, selv om antagelig 4 andre personer må dekke opp for meg ellers er det alt for mange som blir helt idioter når de blir sjefer, mener at de kan alt, vet alt og har makt til alt. greit nok at de har makt, men det er på ingen måte lurt å utnytte dette. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Tilhører dette en større kjede, så er det bare å ta skrittet oppover. De ansatte har vel en tillitsvalgt som skal være de ansattes representant for nettopp slike saker. Så hvis alle de annsatte skriver under på en misnøye-erklæring, som blir levert "opp i systemet". Så vil garantert saken bli undersøkt eksternt. Hvis butikkskjeden tilhører NKF, altså Coop-gruppen. Så er det ingen ting å nøle med. Jeg vet at dette er en kjede som tar slike saker seriøst - og gjør noe med det! I gode, gamle dager. Var det vanlig å rett å slett mobbe lederene fra sine stillinger hvis det ble misnøye. Men nå i ettertid har vi jo fått på plass en arbeidsmiljølov. Det å arbeide på hellidager er uansett ikke lov å kreve. Så lenge det ikke står spesifikt i arbeidskontrakten. God trivsel hos de ansatter er dessuten helt avgjørende for gode resultater. Dårlig trivsel går ut over arbeidsmiljøet, noe som gir økt sykefravær og dårligere service og et generelt "kalt og grått" klima. Det at de ansatte trives er faktisk noe av det viktigste enn bedrift på passe på. Selv om det er en butikk som "driver seg selv" og som kan hente nye ansatte på dagen. God trivsel gir en avslappet og god atmosfære på jobben, det blir koseligere for kundene. På sikt så vises det også på omsetningen. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 du har fått en del seriøse forslag og tips her nå, syns du skal snakke med sjefen og vær saklig . og som jeg har sagt før så hvis enn har feriedager tilgode så kan du kreve å få disse før året er omme, men det er kun hvis det er mulig, og som jeg har forstått det så er dette mulig. gi ham beviser på at det er mulig, og godtar enn ikke disse så er det bare å annmelde ham til det forbundet bedriften tilhører, ( eller de ansatte tilhører ) nå er det ikke sikkert bedriften er organisert eller de ansatte , så da bør du ta det videre til eierne og si hvordan det er. fyr løs og vær saklig. fornuften seirer uansett her , trenger egentlig ikke noe lov i handa for å se at dette bare er idioti fra denne lederen. Lenke til kommentar
QuantumII Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) du har fått en del seriøse forslag og tips her nå, syns du skal snakke med sjefen og vær saklig . og som jeg har sagt før så hvis enn har feriedager tilgode så kan du kreve å få disse før året er omme, men det er kun hvis det er mulig, og som jeg har forstått det så er dette mulig. gi ham beviser på at det er mulig, og godtar enn ikke disse så er det bare å annmelde ham til det forbundet bedriften tilhører, ( eller de ansatte tilhører ) nå er det ikke sikkert bedriften er organisert eller de ansatte , så da bør du ta det videre til eierne og si hvordan det er. fyr løs og vær saklig. fornuften seirer uansett her , trenger egentlig ikke noe lov i handa for å se at dette bare er idioti fra denne lederen. Hei, Takk til alle som har tatt seg tid til å se på og tenke på denne saken. Vi har nå bestemt oss for å ta opp denne saken med øverste ledelse i Norge. Vi skal sende inn en formell klage, og se hvor mange underskrifter vi kan få med oss. Vi vil også henvise til ferieloven av 1988 nr 21, Paragraf 6-7. Jeg forsøkte å ta opp denne saken med sjefen på en saklig og ordentlig måte, men ble som sagt bare møtt med GPP om omsetning og en ryddig butikk samt at han ikke kommer til å rikke seg fra sitt ståsted. Da ser jeg det som nødvendig å ta dette med en over han. Jeg vet ihvertfall om noen som driter i å yte service i denne butikken nå ;-) Jeg vil ikke gå ut med hvilken bedrift det gjelder, men det er en stor butikkjede med butikker i hele landet og norden. PS: Det er ikke snakk om helligdager, men høytider (As in Påskeuka, Juleuka ) EDIT: Leif Endret 7. desember 2009 av QuantumII Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 vel da har jeg vert innom dusten... han hadde enda ikke sumla seg til å skrive attest, og han nektet på at jeg hadde krav på sykepengene mine.. han ble noe rød i toppen da jeg la frem utskrifter av diverse lover om lønn og slikt, og sa at han skulle se på det. jeg sa jeg ga han ut neste uke å utbetale all lønn og sende en rimelig heftig attest. gjør han ikke det skriver jeg brev til både kjeden (selv om de ikke har noe med saken å gjøre) og medeieren og kanskje regnskapsfører av bedriften og tar det derfra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå