Gå til innhold

Prosjekt - Wooden Crate

Anbefalte innlegg

Hei! Skal lage et nytt kabinett, og lager meg en Worklogg her :)

Om selve projektet:

Det måtte være i tre, men ikke for vanskelig for meg å lage. Første gang:hmm: Ha god kjøling = god luftgjennomstrømmning. Tenkte meg 4x 120mm vifter. Må se fancy ut( Gikk dårlig ). Skal være liggendes, men ha ståmuligheter. Sette inn viftestyring -> Kontrollerbare vifter

HW som skal brukes:

HK: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3

CPU: AMD Phenom II X4 955

CPU Kjøler: Noctua NH-U12P ( har en 120mm )

Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

GPU: HIS Radeon HD 4870

HDD1: Samsung SpinPoint F1 750GB

HDD2: Seagate Barracuda 250GB

PSU: Corsair TX 650W

Handleliste:

All Hardware (x)

MDF plate (x)

4x Kabinettvifter med metallic look ( )

Små led lys ( )

Viftestyring ( )

O-Ringer til HDD-Oppsett ( )

Av/På knapp + Reset ( )

Har ikke bestemt noen farger enda! Alle tips er velkommne :)

Har tegnet en skisse i 3d over konseptet på pcen.

Må også ikke være for vanskelig å lage for meg også. Er jo første gang jeg driver med noe slikt :blush:

post-204409-1259952590_thumb.png

På siden er luft-inntaket til psu, er ikke helt sikker på hvordan dette vil fungere? CD-Rom skal være dekt av tre, skal ikke synes borsett fra en knapp. Grillene og viftene skal selfølgelig være lengre inn. Har ikke satt inn av/på + reset knapp der enda, men tenker meg at de skal stå litt over viftestyringen.

post-204409-1259954545_thumb.png

Hvordan de forskjellige delene er satt opp. Ser litt dårlig ut med vifte og pci slots, men har ikke tatt så veldig nøyaktige mål av pci - slots, men regner ikke med å bruke fler skjermkort, så de 2 nederste slotsa blir nok ikke brukt. Luerer også på om et hovedkortbrett er nødvendig? eller vil det fungere med spacere + en ekstra alu-/treplate som skrus inn i kabinettet?

post-204409-1259954560_thumb.png

Her ser du hvordan Ledsa står, skal vinkle slik at de lyser ned mot viften/grillen. Har ikke bestemt meg for design på "holderen" til ledsa heller.

post-204409-1259954625_thumb.png

Kabinettet fra baksiden, lurer på om det blir litt trangt der, for har ikke tatt eksakte mål enda. Må også få tak i en forlenger til strømkabel, noen som vet hvor dette er å få tak i? Ikke veldig lang.

post-204409-1259954723_thumb.png

Har også vurdert å sette inn et lite kjøleskap på siden av pcen, hvor fancy er ikke det? Kjøle ned burkene i pcen! :p Men vil det bli for varmt ? Eller vil det evnt. ødelegge en god del for luftstrømmen?

Hvis du har noe å kommentere kan det gjøres HER

Alle komentarer blir godt motatt :)

Endret av supernerden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, fått kappet til yttersiden av kabinettet idag, på tide :p

Begynner rett på bildene jeg :)

post-204409-1260289762_thumb.jpg

Store plata som jeg kappa fra.

post-204409-1260289791_thumb.jpg

Top/Bunn plata.

post-204409-1260289775_thumb.jpg

De 3 forskjellige platene.

Skal se å få målt opp og kappet fronten innen uka er over får se når jeg får gjort dette.. Vil nok ta litt tid å bli ferdig med hele greia også :p

Lurer litt på hvordan det vil gå å feste HK i en tynnere plate som er skrudd fast i bunn, eller om den blir for varm?

Legg igjen en kommentar på hva du synes i kommentartråden!

Endret av supernerden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...