supernerden Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 (endret) Hei! Skal lage et nytt kabinett, og lager meg en Worklogg her Om selve projektet: Det måtte være i tre, men ikke for vanskelig for meg å lage. Første gang:hmm: Ha god kjøling = god luftgjennomstrømmning. Tenkte meg 4x 120mm vifter. Må se fancy ut( Gikk dårlig ). Skal være liggendes, men ha ståmuligheter. Sette inn viftestyring -> Kontrollerbare vifter HW som skal brukes: HK: ASUS M4A79T Deluxe, Socket-AM3 CPU: AMD Phenom II X4 955 CPU Kjøler: Noctua NH-U12P ( har en 120mm ) Ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 GPU: HIS Radeon HD 4870 HDD1: Samsung SpinPoint F1 750GB HDD2: Seagate Barracuda 250GB PSU: Corsair TX 650W Handleliste: All Hardware (x) MDF plate (x) 4x Kabinettvifter med metallic look ( ) Små led lys ( ) Viftestyring ( ) O-Ringer til HDD-Oppsett ( ) Av/På knapp + Reset ( ) Har ikke bestemt noen farger enda! Alle tips er velkommne Har tegnet en skisse i 3d over konseptet på pcen. Må også ikke være for vanskelig å lage for meg også. Er jo første gang jeg driver med noe slikt På siden er luft-inntaket til psu, er ikke helt sikker på hvordan dette vil fungere? CD-Rom skal være dekt av tre, skal ikke synes borsett fra en knapp. Grillene og viftene skal selfølgelig være lengre inn. Har ikke satt inn av/på + reset knapp der enda, men tenker meg at de skal stå litt over viftestyringen. Hvordan de forskjellige delene er satt opp. Ser litt dårlig ut med vifte og pci slots, men har ikke tatt så veldig nøyaktige mål av pci - slots, men regner ikke med å bruke fler skjermkort, så de 2 nederste slotsa blir nok ikke brukt. Luerer også på om et hovedkortbrett er nødvendig? eller vil det fungere med spacere + en ekstra alu-/treplate som skrus inn i kabinettet? Her ser du hvordan Ledsa står, skal vinkle slik at de lyser ned mot viften/grillen. Har ikke bestemt meg for design på "holderen" til ledsa heller. Kabinettet fra baksiden, lurer på om det blir litt trangt der, for har ikke tatt eksakte mål enda. Må også få tak i en forlenger til strømkabel, noen som vet hvor dette er å få tak i? Ikke veldig lang. Har også vurdert å sette inn et lite kjøleskap på siden av pcen, hvor fancy er ikke det? Kjøle ned burkene i pcen! Men vil det bli for varmt ? Eller vil det evnt. ødelegge en god del for luftstrømmen? Hvis du har noe å kommentere kan det gjøres HER Alle komentarer blir godt motatt Endret 8. desember 2009 av supernerden Lenke til kommentar
supernerden Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Hei, fått kappet til yttersiden av kabinettet idag, på tide Begynner rett på bildene jeg Store plata som jeg kappa fra. Top/Bunn plata. De 3 forskjellige platene. Skal se å få målt opp og kappet fronten innen uka er over får se når jeg får gjort dette.. Vil nok ta litt tid å bli ferdig med hele greia også Lurer litt på hvordan det vil gå å feste HK i en tynnere plate som er skrudd fast i bunn, eller om den blir for varm? Legg igjen en kommentar på hva du synes i kommentartråden! Endret 10. desember 2009 av supernerden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå