Gå til innhold

Kan jeg kalle meg kristen?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Nei, i følge deg er du ikke kristen. Det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn som virkelig er troende kristne. Jeg tror på Guds Sønn.

 

Hvis du vil ha litt info om kristendom og hva det er så les mer:

 

http://bmonline.no/html/kristendom.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

He he... Du snakker til forumets aller mest fanatiske kristne... og så skal du lære ham hva kristendom er... *ler litt og rister på hodet*

 

Hva skjer med de som fornekter den hellige ånd egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ihvertfall at hadde jeg vært "gud" eller hatt samme makt hadde jeg IKKE krevd at menneskene tilba meg for å komme til himmelen. Heller hadde jeg ikke godtatt så mye lidelser på jorden...

 

Så det er jo ingen tvil om at Gud er en litt selvgod skapning.

 

Og hvis Gud kan kalles god må jo jeg være rene engelen i forhold.

 

Edit:

Nei, Guds veier er IKKE uransakelige... de er humpete, kronglete, urettferdige og fører ingen vei.

Hvorfor er du mot helvete ? Hvorfor må alle være i himmelen ?

 

Syns du ikke folk bør få velge selv hvor de vil være ?

 

Hva ville du her gjort anderledes ?

Har jeg noe i mot helvete, hvor i all verden har jeg uttrykt det?

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Nei, i følge deg er du ikke kristen. Det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn som virkelig er troende kristne. Jeg tror på Guds Sønn.

 

Hvis du vil ha litt info om kristendom og hva det er så les mer:

 

http://bmonline.no/html/kristendom.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

He he... Du snakker til forumets aller mest fanatiske kristne... og så skal du lære ham hva kristendom er... *ler litt og rister på hodet*

 

Hva skjer med de som fornekter den hellige ånd egentlig?

 

Vet du ikke det?

Siden de ikke kan bli tilgitt så anbefales det bare at de tar selvmord siden de havner i helvette uansett. Og med selvmord blir du sendt rett til helvette, du slipper alt det surret med skjærsilden og kølapper osv. Det begynner å bli fult der nede nemmelig.

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar

Og jeg som hadde håpet på en total intetgjørelse hvis jeg spottet/gjorde narr av det hellige spøkelset! Oh wel, at least its warm there.. :)

 

Godt at en ikke tror på den dritten, ikke sant? Tenk å være så redd for å dø at en begynner å tro på en røver historie ala den som står i bibelen. Ahh, jeg får ikke sagt hvor deilige det var å kaste av seg det tankefengslet som kristendommen utgjorde... :)

 

Så hvorfor slik bråhast med å kalle seg kristen? Kan ikke trådstarter heller nyte livet som ateist en stund og hvis det ikke passer hoppe på kristendom, eller hva pokker han har lyst til å tro på? Chill out æsse, mye bedre... :)

Lenke til kommentar
Det er gøy å se at IHS velger å ikke svarer på noen av de vanskelige spørsmålene.

 

Se for deg følgende senario, en gjeng innfødte i inodnesia har aldri møtt andre mennesker. De har aldri hørt om jesus og aner ikke hvem han er. Kommer disse da til helvette fordi de ikke tror på jesus? Selv om de aldri har fått muligheten til å velge om de vil tro på han eller ikke?

Hvilken inodnesiere tenker du på ? Alle får velge.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Jeg vet ihvertfall at hadde jeg vært "gud" eller hatt samme makt hadde jeg IKKE krevd at menneskene tilba meg for å komme til himmelen. Heller hadde jeg ikke godtatt så mye lidelser på jorden...

 

Så det er jo ingen tvil om at Gud er en litt selvgod skapning.

 

Og hvis Gud kan kalles god må jo jeg være rene engelen i forhold.

 

Edit:

Nei, Guds veier er IKKE uransakelige... de er humpete, kronglete, urettferdige og fører ingen vei.

Hvorfor er du mot helvete ? Hvorfor må alle være i himmelen ?

 

Syns du ikke folk bør få velge selv hvor de vil være ?

 

Hva ville du her gjort anderledes ?

Har jeg noe i mot helvete, hvor i all verden har jeg uttrykt det?

"hadde jeg ikke godtatt så mye lidelser på jorden"

Lenke til kommentar
Det er gøy å se at IHS velger å ikke svarer på noen av de vanskelige spørsmålene.

 

Se for deg følgende senario, en gjeng innfødte i inodnesia har aldri møtt andre mennesker. De har aldri hørt om jesus og aner ikke hvem han er. Kommer disse da til helvette fordi de ikke tror på jesus? Selv om de aldri har fått muligheten til å velge om de vil tro på han eller ikke?

Hvilken inodnesiere tenker du på ? Alle får velge.

 

 

Er det svaret ditt? Dette var et fiktivt scenario egentlig. Hvor jeg prøvde å spørre om hva skjer med de som aldri har hørt om kristus når de dør? De har da aldri fått en sjangse til å velge. Hvem indoneser jeg mente har da ingen ting å si. Og svaret ditt var bare; alle får velge?

 

Greit jeg får gi deg noe konkret da! I indonesia så finnes det indianer stammer som aldri har hatt kontakt med mennesker, disse menneskene har da aldri hørt om jesus. Kommer disse til helvette når de dør?

 

Det får deg til å tenke gjør det ikke?

Og ja, jeg skjønner hvorfor dette blir vanskelig å svare.

Lenke til kommentar
Og jeg som hadde håpet på en total intetgjørelse hvis jeg spottet/gjorde narr av det hellige spøkelset! Oh wel, at least its warm there.. :)

 

Godt at en ikke tror på den dritten, ikke sant? Tenk å være så redd for å dø at en begynner å tro på en røver historie ala den som står i bibelen. Ahh, jeg får ikke sagt hvor deilige det var å kaste av seg det tankefengslet som kristendommen utgjorde... :)

 

Så hvorfor slik bråhast med å kalle seg kristen? Kan ikke trådstarter heller nyte livet som ateist en stund og hvis det ikke passer hoppe på kristendom, eller hva pokker han har lyst til å tro på? Chill out æsse, mye bedre... :)

Vil tro det er en god del såkalte troende som er livredd for at det ikke er noe etter døden og derfor velger å la seg lede av det som står i bibelen i desperat håp om at de da kommer til "himmelen" etter døden.

 

Bedre å være realist og innse at det antakelig ikke er noe etter at man dør, og heller få en bonus hvis det skulle vise seg at det likevel er noe.

Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

 

Hva mener du? Når gjør man det?

 

Kan du svare på en litt mer seriøs og forståelig måte neste gang

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.
Nei det kan jeg ikke. For meg har jesus så utrolig mange logiske brister og så mye "ufakta" at det ikke lenger er et reelt valg. Jeg er hverken for eller i mot jesus, jeg driter bare totalt i det som står om ham da det er ingenting som indikerer, annet enn i bibelens skrifter, at det noengang har vært en fyr som heter jesus her på jorden. Syntes du tillegger dette alt for stor betydning jeg IHS, kanskje du skulle prøve å tone det ned litt?

 

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

... som også er kun påstander ja.... Påstander, påstander og atter påstander uten rot i en eneste virkelighet!! Det er alt dette babbelet om jesus, gud og frelse... Som jeg sa, det blir som å tro at en må smittes av AIDS for å håpe på medisin som hjelper istenden for å la være å få AIDS i det hele tatt.... Bytt ut AIDS med døden og jesus med medisinen så skjønner du hva jeg mener, for det er frykten for døden pluss en del "sole seg i fromhet og slå seg på brystet og si at jeg er bedre" , som driver deg til å tro på jesus IHS. Vi andre har ikke din frykt for døden og ingen tro, ei heller et ønske, om noe evig liv og klarer oss derfor fint uten denne jesusen din. :) Han har nok ikke så mye magisk kraft som du tror IHS, så du kan bare tone det hele ned et par hakk...

Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

Hva mener du? Når gjør man det?

 

Kan du svare på en litt mer seriøs og forståelig måte neste gang

Alle møter det nye mennesket, siden det nye mennesket er til stede i millioner av mennesker som lever på jorden i dag.

 

Jesus Kristus er det nye mennesket. Alle som er mot det nye mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Hallo!

 

Nei, i følge deg er du ikke kristen. Det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn som virkelig er troende kristne. Jeg tror på Guds Sønn.

 

Hvis du vil ha litt info om kristendom og hva det er så les mer:

 

http://bmonline.no/html/kristendom.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

He he... Du snakker til forumets aller mest fanatiske kristne... og så skal du lære ham hva kristendom er... *ler litt og rister på hodet*

 

Hva skjer med de som fornekter den hellige ånd egentlig?

 

Hallo!

 

Forumets mest fanatiske kristne???

 

Det spørs om du i det hele tatt har fått forståelsen av hva fanatisk betyr i denne sammenhengen? Og jeg svarte da på en streng hvor vedkommende slett ikke trodde, tvert om.

 

Så vennligst forklar deg..

 

 

De for fornekter Den Hellige Ånd, ja det gjorde Israel. Så du hvilken straff de fikk?

Eller leste du den straffen de fikk?

 

Vennligst

 

 

BmOnline

ps:

Ikke forumets mest religiøse, men tror i sitt hjerte.

Lenke til kommentar
Hallo!

 

Nei, i følge deg er du ikke kristen. Det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn som virkelig er troende kristne. Jeg tror på Guds Sønn.

 

Hvis du vil ha litt info om kristendom og hva det er så les mer:

 

http://bmonline.no/html/kristendom.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

He he... Du snakker til forumets aller mest fanatiske kristne... og så skal du lære ham hva kristendom er... *ler litt og rister på hodet*

 

Hva skjer med de som fornekter den hellige ånd egentlig?

 

 

Hallo!

 

Forumets mest fanatiske kristne???

 

Det spørs om du i det hele tatt har fått forståelsen av hva fanatisk betyr i denne sammenhengen? Og jeg svarte da på en streng hvor vedkommende slett ikke trodde, tvert om.

 

Så vennligst forklar deg..

 

 

De for fornekter Den Hellige Ånd, ja det gjorde Israel. Så du hvilken straff de fikk?

Eller leste du den straffen de fikk?

 

Vennligst

 

 

BmOnline

ps:

Ikke forumets mest religiøse, men tror i sitt hjerte.

Ja det er riktig, du svarte IHS, den mest fanatiske kristne vi har her på forumet. Han messer sine doktriner og kommer aldri til å høre hva andre mener eller tenker, for han tror fullt og fast på sine doktriner og jeg syntes det er godt at det ikke er flere som han for da hadde vi hatt den tredje verdens krigen over oss allerede.... Så det var ikke deg jeg sa fanatist til, så vet du det.

 

PS: Jeg fornekter det hellige spøkelse, gud og jødesønnen hans som ente opp på en staur. Hvor havner jeg hen når jeg dør tror du? Eller holdt ikke det, bør jeg si noe verre? Har nemlig lest et eller annet sted at je sikrer meg totalt intetgjørelse ved å si det og det er jo det jeg håper på! :) Evig liv pøh! Vil sikre meg evig død jeg...

Lenke til kommentar
Alle møter Jesus Kristus. Alle får ta stilling til om de er for eller imot Jesus Kristus.

Alle de som er mot det sanne mennesket, dømmer seg selv. Alle de som er for blir frelst.

Hva mener du? Når gjør man det?

 

Kan du svare på en litt mer seriøs og forståelig måte neste gang

Alle møter det nye mennesket, siden det nye mennesket er til stede i millioner av mennesker som lever på jorden i dag.

 

Jesus Kristus er det nye mennesket. Alle som er mot det nye mennesket, dømmer seg selv.

 

Forstår du nå ?

 

 

Nei det gjør jeg ikke. Når jeg spør deg om hvordan kan du ikke svare fordi. Må jeg spørre deg igjen?

 

Hvordan møter denne indianer gruppen det nye menneske? Har du så til de grader liten mulighet til å tenke litt selv at du bare må komme med en innøvd frase som ikke gir noe som helst mening?

 

Eller la oss si alle som bodde i amerika før det ble oppdaget. Hvordan får de muligheten til å tro på jesus? Og er det ikke litt merkelig at gud bare valgte å være gud for halve verden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...