Gå til innhold

Kan jeg kalle meg kristen?


Anbefalte innlegg

Nei, en dag går det opp for deg at du tar feil.

Er du seriøs, eller troller du?

Er ikke dere kristne for religionsfrihet? For meg så virker det som om du mener at alt annet enn kristendommen er feil.

Ja alle andre religioner er feil, er ikke dermed sagt at de må forbys, hvor ble det da av kontrasten og helvete.

Man pleier da og forby ting som er feil. Drap=feil=forbudt

Hva mener du med kontrasten og helvete?

Kristendommen er ikke for å forby andre religioner og levesett utenfor sin egen verden (himmelriket). Utenfor er helvete, som en kontrast, til himmelriket de kristne bor i, sammen med Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..........

Hadde en samtale med en som jeg vil kalle fundamental kristen. Han sa følgende: Det holder ikke at du er god og å gjøre bare gode handlinger hele livet, tror du ikke på gud og jesus kommer du til helvette. Er dette den almenne oppfattelsen blandt troende?

...........

Nå er ikke jeg troende og kan ikke si noe om den allmenne oppfatning blant troende. Men når jeg spør (og det har jeg gjort mange ganger) troende, så må man ha troen for å komme til himmelen eller for å unngå helvete.

 

Dette vil si at du kan være en voldtektsmann, pedofil, kjeltring, osv. men hvis du får troen den siste uken før din død, ja, da kommer du til himmelen. Mens en person som ikke har gjort noe feilaktig etter samfunnets normer og retningslinjer, brukt sin formue på fattige, hjelp til i veldedige organisasjoner, etc. Ja, han havner i helvete. Hvor er den gode guden her ……… ????

Gode gjerninger er ikke godt nok. Du må gjennom Jesus Kristus for å komme inn i himmelriket.

Lenke til kommentar

Så da er det vel sant da... Du kan stjele, voldta, drepe og i det store og hele være en drittsekk, men konverterer du 5 minutter før du dør er alt helt OK... også for de som overgrepene ble utført på antagelig... Synd du ikke ser hvor utrolig stupid den tankegangen er selv IHS, for ellers hadde du ikke fremsagt den..

Lenke til kommentar
..........

Hadde en samtale med en som jeg vil kalle fundamental kristen. Han sa følgende: Det holder ikke at du er god og å gjøre bare gode handlinger hele livet, tror du ikke på gud og jesus kommer du til helvette. Er dette den almenne oppfattelsen blandt troende?

...........

Nå er ikke jeg troende og kan ikke si noe om den allmenne oppfatning blant troende. Men når jeg spør (og det har jeg gjort mange ganger) troende, så må man ha troen for å komme til himmelen eller for å unngå helvete.

 

Dette vil si at du kan være en voldtektsmann, pedofil, kjeltring, osv. men hvis du får troen den siste uken før din død, ja, da kommer du til himmelen. Mens en person som ikke har gjort noe feilaktig etter samfunnets normer og retningslinjer, brukt sin formue på fattige, hjelp til i veldedige organisasjoner, etc. Ja, han havner i helvete. Hvor er den gode guden her ……… ????

 

Gode gjerninger er ikke godt nok. Du må gjennom Jesus Kristus for å komme inn i himmelriket.

Dette betyr at for å være kristen så trenger man ikke føle kjærlighet til menneskene, men kun kjærlighet til gud (jesus). Som igjen betyr at man som kristen ikke trenger å følge bibelen (grunnet at det kun er kjærlighet til gud som teller).

Lenke til kommentar

Gode gjerninger er ikke godt nok. Du må gjennom Jesus Kristus for å komme inn i himmelriket.

Dette betyr at for å være kristen så trenger man ikke føle kjærlighet til menneskene, men kun kjærlighet til gud (jesus). Som igjen betyr at man som kristen ikke trenger å følge bibelen (grunnet at det kun er kjærlighet til gud som teller).

Hvordan i all verden greier du å få posten over til å bety det du her sier, SirEmanon ?

 

At du må elske Gud nevnes ikke med et eneste ord eller en eneste antydning i posten over. Det står at man må gå gjennom (via) Jesus Kristus for å komm inn i himmelriket.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
At du må elske Gud nevnes ikke med et eneste ord eller en eneste antydning i posten over. Det står at man må gå gjennom (via) Jesus Kristus for å komm inn i himmelriket.

Som i overført betydning sier at du kan leve som et svin i 90 år, med plyndring, voldtekter og drap for så å falle på kne og bli kristen og tro på jesus og vips, så er du godtatt mens folk som faktisk gjør en god jobb, er snille,greie og hjelpsomme, men ikke tror på jesus ikke har en nubbesjans til å komme til himmelen.... Hvor de havner skal vi ikke gå inn på her, men du skjønner tegningen. Alt som teller er jesus og kun jesus....

Lenke til kommentar

Gode gjerninger er ikke godt nok. Du må gjennom Jesus Kristus for å komme inn i himmelriket.

Dette betyr at for å være kristen så trenger man ikke føle kjærlighet til menneskene, men kun kjærlighet til gud (jesus). Som igjen betyr at man som kristen ikke trenger å følge bibelen (grunnet at det kun er kjærlighet til gud som teller).

Hvordan i all verden greier du å få posten over til å bety det du her sier, SirEmanon ?

 

At du må elske Gud nevnes ikke med et eneste ord eller en eneste antydning i posten over. Det står at man må gå gjennom (via) Jesus Kristus for å komme inn i himmelriket.

Som i overført betydning sier at du kan leve som et svin ...

Igjen, hvordan i all verden greier dere se så mye rart i posten over ?

 

Du kommer ikke inn i himmelriket hvis du ikke er som Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at man blir tilgitt uansett hva man gjør?

Nei

Jo

Jesus Kristus > All synd og spott skal menneskene få tilgivelse for, men spott mot Ånden skal ikke bli tilgitt. Den som sier et ord mot Menneskesønnen, skal få tilgivelse. Men den som sier mot Den hellige ånd, skal ikke få tilgivelse, verken i denne verden eller i den kommende.

 

I tillegg til dette kommer det at, tilgivelse uten oppriktig anger, er umulig, Nasciboy

Endret av IHS
Lenke til kommentar
I tillegg til dette kommer det at, tilgivelse uten oppriktig anger, er umulig, Nasciboy

Wow, du tror virkelig på dette du...

 

Rart, hvis Gud finnes må han ha hatt en veldig kjedelig periode frem til menneskene kom. Hva har han gjort på i all den tiden tro?

Det er engler i himmelen.

Lenke til kommentar
Det er engler i himmelen.

Jeg vet ihvertfall at hadde jeg vært "gud" eller hatt samme makt hadde jeg IKKE krevd at menneskene tilba meg for å komme til himmelen. Heller hadde jeg ikke godtatt så mye lidelser på jorden...

 

Så det er jo ingen tvil om at Gud er en litt selvgod skapning.

 

Og hvis Gud kan kalles god må jo jeg være rene engelen i forhold.

 

Edit:

Nei, Guds veier er IKKE uransakelige... de er humpete, kronglete, urettferdige og fører ingen vei.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
Jeg vet ihvertfall at hadde jeg vært "gud" eller hatt samme makt hadde jeg IKKE krevd at menneskene tilba meg for å komme til himmelen. Heller hadde jeg ikke godtatt så mye lidelser på jorden...

 

Så det er jo ingen tvil om at Gud er en litt selvgod skapning.

 

Og hvis Gud kan kalles god må jo jeg være rene engelen i forhold.

 

Edit:

Nei, Guds veier er IKKE uransakelige... de er humpete, kronglete, urettferdige og fører ingen vei.

Hvorfor er du mot helvete ? Hvorfor må alle være i himmelen ?

 

Syns du ikke folk bør få velge selv hvor de vil være ?

 

Hva ville du her gjort anderledes ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er sikkert i det hele tatt at det er noe valg. Når du dør slutter din hjerne å sende signaler og man blir borte, sammenlign det gjerne med en skikkelig fyllekule som ender i en blackout, bare at det er evigvarende.

 

Det er bare bortkastet tid å lese i biblen, gå i kjerka og be til gud osv, bedre å finne på noe gøy isteden, og få maks ut av livet. Bedre å ha det gøy mens man kan, kjipt å daue og så har man sløst bort masse tid på vås.

 

Men, men.. man velger selv. De fleste mennesker klarer å elske, kose seg og gjøre gode gjerninger uten hjelp av JC , man trenger ikke han til det for å si det sånn :)

 

GOD HELG!!

Lenke til kommentar
Hallo.

 

Har tenkt en del i det siste over religion, og etter en stund spurte jeg meg selv: Er jeg kristen?

Det eneste svaret jeg kom frem med var "jeg vet ikke."

Jeg tror jo på fred, lykke, og at man skal prøve å være så god som person som mulig, men jeg tror ikke på det overnaturlige. Jeg tror ikke på at det finnes noen "der oppe" som passer på oss, men jeg tror på meg selv, og jeg liker tanken ved å ha "lykke og fred, ved min side." Tanken ved at jeg tilhører en religion liker jeg, men jeg vet jo ikke om jeg kan kalle meg kristen eller ikke. For jeg ser ikke for meg at man kan være kristen, mens man egentlig ikke tror på gud. Kan man kalle seg kristen uten å tro på det overnaturlige?

 

Hvis dette ble en veldig rotete tråd så bare bed om at jeg skal omformulere det som var uklart.

 

Takk for seg.

 

- Sandri

Hallo!

 

Nei, i følge deg er du ikke kristen. Det er bare de som tror i sitt hjerte at Jesus er Guds Sønn som virkelig er troende kristne. Jeg tror på Guds Sønn.

 

Hvis du vil ha litt info om kristendom og hva det er så les mer:

 

http://bmonline.no/html/kristendom.html

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Det er gøy å se at IHS velger å ikke svarer på noen av de vanskelige spørsmålene.

 

Se for deg følgende senario, en gjeng innfødte i inodnesia har aldri møtt andre mennesker. De har aldri hørt om jesus og aner ikke hvem han er. Kommer disse da til helvette fordi de ikke tror på jesus? Selv om de aldri har fått muligheten til å velge om de vil tro på han eller ikke?

 

Og hvorfor er det så viktig at de som ikke tror skal bli sendt til helvette? Tenker virkelig gud så ondt om oss som ikke vil tro? Og man kan få tilgivelse for alt utenom å fornærme den hellige ånd høres ikke det bare helt idiotiskt ut?

 

Og er ikke gud, jesus og den hellige ånd samme person? Har dere 3 guder, 50 helgener, og en herskare engler?

Er demoner også noe dere tror på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...